Det kan være et dæk der er i stykker.
Hvis det eks. har været kørt på en kansten el.lign. så kan ståltråden i dækket springe.
Kig først efter om der er buler på siden af et af fordækkene, og hejs derefter bilen på donkraften og drej hjulene mens du ser om slidbanen er "lige" hele vejen rundt, eller om den slår et sving.
Hvis ståltrådskassen i et dæk er defekt vil det udover slør i rattet og "dunke" ved høje hastigheder, som regel også være sådan, at ved meget lav fart vil rattet give udslag fra side til side, ofte så du kan se det hvis du slipper rattet, hvordan det slår frem og tilbage...
Hvis dækkene ser normale ud, så kan det være mange andre ting.
En skæv fælg kan få bilen til at slå i rattet og medføre "dunkelyde"
Så vidt jeg husker er bilen forhjulstrukket?
Så kan det også være et defekt kardanled.
(Hvis du drejer rattet skarpt og sætter lidt hårdt i gang, først den ene og derefter den anden side, kan du så høre nogen "knurre" eller bankelyde?)
Bremserne kan du heller ikke udelukke, for selv om bremserne virker, kan der være en bremseskive der er skæv eller en bremseklods der sidder løst o.s.v.
Bremser bilen helt roligt ned, eller støder/rusker den lidt ved nedbremsning?
Hvis den gør, er det en skæv bremseskive.
Bærearme/bærekugler, der vil du typisk høre "klonkelyde" ved langsom kørsel over ujævnheder, huller o.s.v.
Ligeledes ved defekt støddæmperophæng.
Defekt/slidt styrekugle = ratslør og at styretøjet i visse positioner føles mere trægt.
Hjulleje defekt, der du som regel kunne høre en syngende lyd fra det hjul hvor lejet er i stykker, og du vil kunne mærke at der er slør når bilen er hejst op og du vrikker sideværts med hjulet.