|
|
Hej
Hvad med dine tændrør , hvor gamle er de ?
Er det alle cylindre der sætter ud ?
Har den elektronisk tænding ?
Hvor mange cylindre har den = hvor mange tændspoler ?
Mvh Finn
| |
| Kommentar Fra : hjkofoed |
Dato : 16-08-09 21:54 |
|
kan også optræde ved for lavt oktantal eller for høj tænding. Hvis det er tilfældet, kan det hjælpe, at hælde en halv liter sprit på ved en fuldtankning.
Hjælper det, skal du altså vælge et højere oktantal eller, og det er nok tilfældet, kontrollere din dændingsindstilling.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 19-08-09 16:11 |
|
Højst sandsynligt den elektroniske (forudsat den har een) tændingsregulering, der er
ved at stå af, men lad os høre hvad det er for en cykel og hvor gammel den er.
Hilsen Keld
| |
|
Takker for svar, havde ikke regnet at få nogle.
Det drejer sig om en Suzuki GS 750/ gsx 750 motor.
Det er PERIODISKE fejl, og kun mellem tomgang + 4000,
jeg har lige renset og justeret tændrør / ==
Karburator filter (åbne, med olie på)
DET SÅ sgu IKKE FOR GODT UD.
LIGE FRA HVIDT og helt over i sort ? FØJ
men sikkert fordi den har en udsætter, og det er på lednings forbindelser.
TROR JEG.
Men alt over 4000 rpm så trækker den, men med et par (udsættere på vejen derop/ 4000)
Idag, var den rigtig SLEM/ varme, + benzin forbruget er steget med næsten 25 %
Den var til Service hos hos http://www.farsoemc.dk/ for ca: 8500 km siden
og da jeg hentede den, var den heller ikke til at få gang i.
HVilket undrede selv 'ejeren' af værkstedet.
Men den har altid haft en ? udsætter på en af cylinderne = et knald i potten.
Til tider, men fandens træls at køre med, når man alligevel skal ned på 50 km i byér
Nå_ men sommeren er også løbet fra fra mig, smider den ud til Bislev MC,
http://www.bislev-mcservice.dk/
de plejer sgu at få gang i sagerne, for mig, og det kan tage FRA en time eller ti dage.
Tror stadig det er en ? løs forbindelse / men med farven på tændrør _
takker for tiltale.
Smider lige et svar, NÅR OG HVIS fejlen bliver fundet
--------
Har set den igennem for diverse utætheder = olie, men kan intet finde
Skal lige nævne, at Bislev har LAVET den før, ALT EL, da der var diverse fejl/ monteringer
mellem 1980 gs / og (1984) gsx motor, men næppe så mange møjfarvede tændrør
| |
|
Og når man troede at Farsø Mc havde justeret og andet / karburator show´s
så havde de bare EFTERSET det/n, og ikke gjort videre ved NOGET.
Men Ventiler var instillet, 600.- en anden gang.
OG JEG KØRTE LIGE PLUDSELIG MED EN TUBE ______________
I BAGHJULET, men uden at få den LILLE ændring at vide.
MUNDTLIG, har da heller ikke haft besvær, men EN HENTYDNING TIL EN _ slange i Paradis
SMÆK/ eller også _ hvis man ikke vidste bedre, nå men ikke værre end så meget andet
Satans dyr regning for at OPLÆRE EN MEKANIKER.
Tand hjulene var værre/ 1000 +/ fra en KINESER/ ______ men derfra og til 3300.-
men jeg fik da lov til at lade mit tøj TØRRE _ DYR tørring.
| |
| Accepteret svar Fra : Keldd | Modtaget 34 point Dato : 20-08-09 21:41 |
|
Det lugter lidt henad en tændspolefejl, der er temperaturafhængig.
Det kan være et par af vindingerne, på tændspolen, der kortslutter periodisk,
men lad os se hvilke målinger værkstedet finder ud, en drilagtig fejl, men lad os høre hvad historien ender med.
Hilsen Keld
| |
|
**** FOR AT SVARE****
jeg fik en total stop på cylinder 3 og tænkte (der er langt hjem)
kold udstødning__?
først kom det af = TROR? jeg løb tør og skulle på reserven = startede fint på alle cylle´r
men ØV efter et lille 100 meters løb samme problem.
Men høvlede mig hjem på de 3 sidste med lille pauser, for ikke at gøre? store skader MINDRE.
Sammme dag/ aften hev jeg karburatorerne af, og der var intet føde t il # 3 og de blev blæst igennem med trykluft, da jeg ikke kunne få afmonteret svømmeren/ og ventilen til benzin.
DET VIRKEDE, men den skal lige til mc doktor, trods alt.
Nu holder den tomgang og andet, men har ikke set tændrør efter.
For farven, men der skal justeres på skidtet.
Og ikke nogen udsættere, troede også det var ELEKTRISK, men nej.
Takker
Men kan så bare ikke forstå at der ikke er noget efter de 4000 rpm
men sikkert fordi den henter benzin et andet sted fra..
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 07-09-09 08:34 |
|
Godt du er kørende igen (ca),tændingsfejl og kab.fejl kan ligne hinanden.
Min derimod er computerstyret, og med direkte benzinindsprøjtning, jeg aner ikke hvad jeg skal tage fat i, hvis der sker noget, og for første gang har jeg meldt mig ind i Falck ( 570kr) ellers plejer man jo at kunne klare småhavarier selv, den går så ikke mere, man kan så bare ligne et stort spørgsmålstegn, hvis der sker noget med lortet.
Moderne tider, jo ja, men man skal jo have værkstedet fyldt op med uforståeligt måleapparatur,
og specielværktøj, for at klare noget selv, så desværre fremover for mit vedkommende ender den nok på værkstedet.................eller i havnen, hvis den tillader sig at drille.
Hilsen Keld.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|