|
| Kommentar Fra : davidski |
Dato : 29-07-09 19:01 |
|
Hvid du har købt et produkt som er defekt, kan du efter 1-2 reperationsforsøg kræve pengene tilbage (hvis det er inden for de første 2 år).
Har du kvittering på begge køb? for var det mig ville jeg kræve alle pengene tilbage for begge kø, og så gå et andet sted hen og købe en PC.
Brug dette link for at vise dem hvem der har retten på sin side:
http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/kobelov/
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 29-07-09 19:05 |
| | |
|
Citat Jeg spørger helt konkret om jeg kan få min gamle computer igen |
og det kan kun Zepto svare på, vi ved jo ikke om den er solgt eller smidt ud.
og eftersom du har været nødt til at betale penge for at få den ombyttet tyder det jo på at det ikke har være helt uforskyldt at den gamle maskine var gået i stykker
| |
|
Citat Men zepto reparerede computeren tredje gang jeg sendte den ind til dem, selvom jeg havde bedt om at få den ombyttet. Og hævdede derefter at jeg slet ikke havde ret til at få den ombyttet eller pengene retur, fordi den var repareret. |
hvis det er aftalt at den skulle byttes kan de ikke bare lave det om, og da det fremgår af korrespondancen mellem dig og Zepto har du jo fat i den lange ende
| |
|
det må stadig stå i den mail du fik med adressen du skulle sende maskinen til, eller fik du også den over telefonen
| |
|
nu må du lige bestemme dig, du har lige skrevet at det var aftalt at den skulle ombyttes, og nu skriver du at du har sendt den til rep. (infocare = rep)
| |
| Accepteret svar Fra : rotw | Modtaget 200 point Dato : 29-07-09 23:25 |
|
de har givet dig en forkert behandling med den første computer du har nemlig RET til at ophæve købet og få pengene tilbage (hvis en vare har været rep flere gang og 3 gange er hvad man siger er max i følge købe loven)
nu kommer det svære for du har i købeloven forstand købt en vare som du nu ikke er tilfres med og her går den galt for du har ingen ret til at få pengene retur fordi varen virker og ikke fejer nået
så vis de ikke vil gøre dig den ulejlighed at give dig pengene tilbage i butikken så er det temlig svært og vil krave du sender en klage til forbrugerstyrelsen men den er svær
så din klage skal lyde på at du føgler dig tvunget til at betale 2000kr mere hvis du vil have en computer der virker
| |
| Godkendelse af svar Fra : palle22 |
Dato : 29-07-09 23:28 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|