|
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 19-05-09 19:09 |
|
En aftale er en aftale i forretning.
Eneste undtagelse er hvis man kan påvise en mangel ved produktet.
Det kunne være at sælgeren påstod at det var en billig pris hvilket så viser sig ikke at passe.
Men det er et lidt tyndt argument.
| |
|
- hvis firma A føler sig snydt prismæssigt, eller på anden måde ført "bag lyset", kan handelen altid annuleres. A kan bede B om at hente deres varer og så er den potte ude...
| |
| Kommentar Fra : tofle |
Dato : 19-05-09 19:23 |
|
A har forsøgt at annullere handlen (inden 8 dage ) da prisen hos flere konkurrenter til B er meget under den pris B tager.
Men B nægter at tage værktøjet tilbage ( ikke brugt ikke udpakket )
B var selv på messe i denne md. Hvor de solgte samme værktøj mange tusinde kr.billigere, end den pris A skulle give.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 19-05-09 19:29 |
|
Hvor har du den viden fa Stouenberg.
Jeg tror det igen er et af de rent gætte og fantasisvar, som der er så mange af her i kandu.
| |
| Kommentar Fra : tofle |
Dato : 19-05-09 19:37 |
|
HelleBirgitte
Dit link gælder alm. handel. Kan det være anderledes firma og firma imellem ?
Men falder alligevel over denne:
Når du handler på postordre, på internettet, på salgsdemonstrationer, homeparties o.l., gælder der andre regler. Her har du som hovedregel 14 dages fortrydelsesret.
| |
| Kommentar Fra : tezt |
Dato : 19-05-09 19:40 |
|
en messe er det ikke en salgsdemonstration hvis- så står der følgende fra det link HelleBirgitte satte ind :
Når du handler på postordre, på internettet, på salgsdemonstrationer, homeparties o.l., gælder der andre regler. Her har du som hovedregel 14 dages fortrydelsesret
| |
| Kommentar Fra : IBM760 |
Dato : 19-05-09 19:46 |
|
14 dages fortrydelsesret gælder ikke, når det er handel firma til firma.
Kun hvis det aftalt ved indgåelse af handelen.
| |
| Accepteret svar Fra : RyeJensen | Modtaget 510 point Dato : 19-05-09 19:48 |
|
Desværre Tofle - erhvervsdrivende har ikke nogen lovbestemt fortrydelsesret - det er kun forbrugere.
Det forhold, at varerne er købt alt for dyrt, gør ingen forskel. Firma A kunne jo bare lade være med at købe varerne inden man havde undersøgt markedet - det kan sælgeren ikke lastes for.
Hvis man kunne fortryde en aftale, bare fordi køberen kunne finde varen billigere et andet sted, så vil en sælger jo aldrig kunne vide sig sikker på sit salg.
Så firma A må desværre se dette som dyre lærepenge og tage dem på tabskontoen.
| |
| Kommentar Fra : dk |
Dato : 19-05-09 20:29 |
|
Sender A varer retur nu, nægter B at modtage varer og de ryger retur til A.
Så mange bliver dog enige om en eller anden % godtgørelse, og kan sende vare retur.
Citat Returvarer
Der er normalt ingen fortrydelsesret for erhvervskunder. I enkelte særlige tilfælde tages retur/ombyttes efter forudgående aftale og altid kun i intakt stand i original emballage. Omkostninger i forbindelse med returnering, samt allerede opkrævet fragtgebyr refunderes ikke. Endvidere forbeholder vi os ret til at påligne et returgebyr på 10 % af varens salgspris. |
Eksempel er sakset herfra
http://tele-online.dk/info.asp?text=5
| |
|
Citat HelleBirgitte
Dit link gælder alm. handel. Kan det være anderledes firma og firma imellem ? |
Nej desværre ikke
Samme svar giver advokaten Citat erhvervsdrivende har ikke nogen lovbestemt fortrydelsesret |
Så desværre.........
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 20-05-09 03:51 |
|
I erhvervshandel fanger bordet i det øjeblik der er kvitteret for modtagelsen.
I varemodtagelsen på mit job har jeg oplevet et par gange at få besked på at nægte modtagelse af varer fra xx firma, hvad der så sker bag kulisserne ved jeg ikke, men jeg ser ikke varerne igen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|