/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Gud eksisterer
Fra : PeterTheisen
Vist : 937 gange
20 point
Dato : 18-05-09 19:25

Her kommer det endelige bevis på, at Gud eksisterer og styrer historiens gang:
http://www.snopes.com/history/american/lincoln-kennedy.asp

 
 
Kommentar
Fra : Kortoververden


Dato : 18-05-09 19:28

Og hvordan er det et bevis på andet end tilfældigheder?

Jeg vil vædde med, at jeg kan finde endnu flere eksempler på forskelle mellem de to mænd.

Et eksempel
Lincoln var republikaner Kennedy var demokrat

Kommentar
Fra : sp4nker


Dato : 18-05-09 19:33









Kommentar
Fra : iah


Dato : 18-05-09 19:34


Hvor er det så lige GUD kommer ind i billedet her?

Jeg tror bestemt ikke på han har noget med disse ting at gøre.

Kommentar
Fra : JørnRudolph


Dato : 18-05-09 19:35

Ja, interessant link !

Er det er spørgsmål?

Annulerer du det?

Bliver man blacklistet her?


JR

Kommentar
Fra : chrelle


Dato : 18-05-09 19:44

Sikke noget vrøvl.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 18-05-09 19:46

Sludder - det er satan der har en finger med i spillet.

Kommentar
Fra : Vonna


Dato : 18-05-09 20:01

Ja at Gud er en virkelighed ved alle ( ikke alle vil indrømme det ) det link du setter ind viser nettop at flere af de årstal om Kennedy og Lincoln ikke er rigtige .

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 20:16

Læser man konklusionen, vil man se, at forfatterne Mikkelson, der piller påstandene fra hinanden, påpeger, at det er menneskets trang til at have noget at tro på, der får os til at mene, at lighederne i "historien" om Lincoln og Kennedy må være styret ovenfra. Bare det, at Marilyn Monroe døde mere end 1 år før Kennedy blev skudt (hvor mange husker lige det, når man læser "lighederne"), må da fortælle os, at man IKKE skal stole på ret meget, af det man læser.

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 18-05-09 20:23

Jeg ved det, han cykler forbi vores hus hver tirsdag

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 18-05-09 20:25

Gaaabbbbb og så er den ææææææææld gammel

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 18-05-09 20:30

Der er ingen gud - for så ville vedkommende ikke tillade al den elendighed på jorden.



Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 20:31

Teil - ta lige et foto. Jeg vil gerne se bevis på, at GUD er en han. For nogen rødstrømpekvinder påstod engang, at gud er en kvinde. Og kors hvor blev de sure, da jeg så sagde til dem, at så ville gud ikke hedde Gud, men Gudrun

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 18-05-09 21:08

Gud eksisterer kun som en ide i nogle menneskers hoved.

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 21:24

Citat
Gud eksisterer kun som en ide i nogle menneskers hoved

Desværre i alt, alt for manges


Kommentar
Fra : iah


Dato : 18-05-09 21:25

Citat
Gud eksisterer kun som en ide i nogle menneskers hoved.


Mener du BertelBrander, intet menneske kan bevise eller modbevise Guds eksistens, det kan han kun selv.

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 18-05-09 21:27

Naturligvis, man kan ikke bevise at Gud eksisterer, det (og en del andet) får mig så til a mene at der ikke findes nogen guder.

Kommentar
Fra : Vonna


Dato : 18-05-09 21:28

Til BertelBrander
Hvad har du i dit hoved ?


Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 18-05-09 21:31

Til Vonna, jeg har hjerne i mit hoved.

Kommentar
Fra : Vonna


Dato : 18-05-09 21:32

En tom hjerne ,god nat

Kommentar
Fra : iah


Dato : 18-05-09 21:36

Citat
Naturligvis, man kan ikke bevise at Gud eksisterer, det (og en del andet) får mig så til a mene at der ikke findes nogen guder.


NETOP derfor kan du og alle andre mene det de vil og tro på det de vil - så denne tråd kan for den sags skyld fortsætte fra nu af og så til næste år, uden der er nogen der vil finde sandheden i det alligevel.

Citat
"Tro er fast tillid til det, der håbes på, overbevisning om det, der ikke ses." Sådan lyder definitionen på tro, ifølge Hebræerbrevet kap. 11 vers 1 (Dansk Autoriserede oversættelse af 1992). En anden oversættelse gengiver ordene på denne måde:”Tro er den sikre forventning om ting, der håbes på, det klare bevis på virkeligheder, som ikke ses.” (Ny Verden Oversættelsen af 1986) Med disse definitioner får begrebet tro en helt anden betydning. Så er troen ikke længere noget som man måske forestiller sig men derimod en fast overbevisning.




Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 21:41

Citat
intet menneske kan bevise eller modbevise Guds eksistens, det kan han kun selv.

Og det er på tide, at den herre beviser sin eksistens. Så Teil, husk at ta det foto, ik? Og tak til iah for lån af citat.

Til Vonna: BertelBranner har hjerne. Det har du også. I kan både tænke, håndtere en pc og give udtryk for Jeres meninger. Er det ikke bare skønt?
MVH

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 18-05-09 21:56

Jeg er imponeret over Vonnas indsats!

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 20 point
Dato : 18-05-09 21:59

Og nej, gud er ikke "virkelighed", det ved alle, men der er nogen (heldigvis færre og færre) der ikke vil indrømme det. Gud er fri fantasi. Det står i bibelen at gud skabte mennesket i sit billeder, i virkeligheden er det omvendt, menneskene skabte gud i deres billede.

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 22:01

Til Iah.
Noget helt forskelligt fra dette her. Der er vedrørende en uninstaller, jeg har tippet. Og du svarede:
Citat
Som bemærket utallige gange her på Kandu - JA den er aldeles fremragende...

I samme forbindelse kan også nævnes Recuva - File Recovery som har den modsatte effekt.

Jeg er ganske ny her på Kandu, så jeg havde ikke set de utallige gange Revo er blevet nævnt. Jeg undskylder mange gange.


Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 22:30

Påstand om alle religioner: Vi bør tage mindre for givet på grundlag af gætteri og formodninger!

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 18-05-09 22:40

Til Peter Theisen.

1. Undskyld min brug af din "side" til noget uvedkommende

2. Er din påstand alvorlig ment, eller "driller" du bare?

Kommentar
Fra : iah


Dato : 18-05-09 23:01

Citat
Jeg er ganske ny her på Kandu, så jeg havde ikke set de utallige gange Revo er blevet nævnt. Jeg undskylder mange gange.


Hvorfor gør du det heller22? og så her?


Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 19-05-09 00:51

Bertel brandert skrev:
Citat
Til Vonna, jeg har hjerne i mit hoved
hahahahahahihihihihihhohohohohoho loooool Hold kæft hvor er du dog fyldt med løgn, men meget sjov hehehehihihihiåhhhhhhohoho

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 19-05-09 00:58

Tabernarren "Krummen" synes lige han ville bidrage med en spand mudder, tilgiv ham, han ved ikke hvad han gør...

Kommentar
Fra : heller22


Dato : 19-05-09 01:07

Vonna og Krummen - er I meget troende?

Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 19-05-09 01:25

Jeg tror Vonna er det.
Jeg ved ikke med Krummen, han laver vist bare støj, som sædvanligt.

Kommentar
Fra : Krummen


Dato : 19-05-09 05:03

heller22

Ja, men ikke på Gud og slet ikke landsbytossen Bertel Brandert

Kommentar
Fra : Son-ny


Dato : 19-05-09 05:50

Oh min Gud ...



Sikke da en spændende tråd ...


Son-ny

Godkendelse af svar
Fra : PeterTheisen


Dato : 19-05-09 07:41

Tak for svaret BertelBrander.

Kommentar
Fra : Son-ny


Dato : 19-05-09 09:06

[CITATTak for svaret BertelBrander.

][/CITAT]

Naturligvis !

Hvem ellers ?



Kommentar
Fra : Bertel_Brander


Dato : 19-05-09 14:13

Tak for de 20 points Peter Theisen, gamle ven.

Det var nu helt ufortjent.

Du skulle da hellere give dem til en af de andre deltagere.

Men det kan du jo gøre næste gang.




Kommentar
Fra : BertelBrander


Dato : 19-05-09 19:11

Hjælp, jeg bliver plagieret af en plattenslager.

Kommentar
Fra : noddie


Dato : 05-08-09 12:20

okay... Jeg er 13.. og jeg har valgt IKKE at blive konfirmeret, da jeg ikke tror på gud... Jeg ser religioner som leveregler, og som et bud på hvad og hvorfor ting sker.. Jeg tror ikke at hvis gud eksisterede, så ville der ikke være så meget lort i verden. For der kan ikke være godt før der er ondt. og det er det de fx mener i Adam og Eva. Der bliver nødt til at være det træ.. der bliver nødt til at være en gud og en satan. For hvis gud kun eksisterede... så kunne vi jo ikke vide at han var god, siden vi aldrig har prøvet det modsatte?
Med leveregler mener jeg fx de 10 bud. Du må ikke stjæle osv. Det er jo ikke nogen dårlige regler, men tværtimod nogle gode grundlæggende regler for livet. Og det er jo ikke kun kristendommen, der har leveregler.. Nordisk mytologi har også! Som fx du kan ikke løbe om kap med tiden, du kan ikke spise om kap med ilden osv..
Jeg tror ikke på gud, for jeg føler ikke at jeg har brug for det.. Jeg har ikke brug for det håb, og de svar som som kristendommen, eller de andre religioner kan give mig.. Men folk fx nede i Afrika... Hva fanden skal de gøre?! De har brug for håb! De har brug for noget at give sig til, og så kan de jo kun håbe! og det hjælper religionerne med.. Men det har jeg jo ikke brug for? Jeg har et uendeligt hav af muligheder, som bare venter på at ske.. Dem nede i Afrika, er jo heldige, hvis bare de får lov til at gå i skole i et par år?
Jeg syntes altså at det er ret åndsvagt det der med de præsidenter, og de der ligheder der er imellem dem :3 Du vil jo altid kunne finde noget du har tilfælles med et menneske! og når vi så snakker præsidenter!? de skal jo have en kvalitet, hvis man kan sige det sådan, for at blive præsidenter... Men hvor er det lige gud kommer ind i billedet? jeg kan ikke se det?

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177564
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408970
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste