|
| dr.big Fra : karsten62 | Vist : 828 gange 200 point Dato : 04-12-08 16:30 |
|
Hej. Har en knallert pgo dr big har fået sat ny cylinder og udstødning på hos forhandler. kan ikke kører mere end 10-15 km når den er kold, når den er varm kører den godt nok, har kaburator sprit i bezinen, udstødningen som han har sat på er med blind rør, det var det gamle ikke, ved ikke om det kan skyldes det. har været ved forhandleren med den 3 gange, han siger det ikke har noget at gøre med det han har lavet. SÅ HJÆLP
| |
|
ikke har noget at gøre med det han har lavet
Hvis han ved det, så må han jo vide hvad det så har at gøre med ?
Hælper det hvis du kun giver halv gas, når den er kold.
For så tror jeg, der skal en større dyse i karburatoren.
| |
| Kommentar Fra : karsten62 |
Dato : 04-12-08 19:56 |
|
nej den kan slet ikke tage gassen. har lige offert 3000 kr. ved forhandleren så har ikke lyst til at stille den op til ham igen
| |
|
Så smid en større dyse i
| |
|
Jeg syns har jeg læst om det en del gange snart...
Kan det være fordi det er blevet vinter og der bare er normalt at når motoren er koldt så kører den af helvede til ?
Min scooter skal lige have 1 minut til at blive varm før den kan køre.
Hvis jeg starter den og giver gas så går den bare ud.
Hvordan er det med biler har de samme problem om vinteren ?
| |
|
Hvordan er det med biler har de samme problem om vinteren:
De gamle havde en effektiv chokker. De nye har også desuden flere komponenter, der styrer temperatur, fyldning, massefylde af luften mm, der styres af en motorstyringsboks.
En kold motor skal have en federe blanding dvs. mere benz og mindre luft:
Ja, netop, derfor kan fejlen være den får falsk luft.
Kan ikke helt greje hvis en større dyse hjælper her
Jo netop, så bliver blandingen federe.
VH Palle Hansen
| |
|
Tror slet ikke at det har noget med dysen eller falsk luft at gøre.
Tror nu mere vi er ovre noget med justeringen, for har den en korrekt blanding når den er varm så er det overhovedet ikke dysen. Tror enten den får for meget eller for lidt luft, men det er nemmest at afgøre med en colortune da den skal ha et blandingsforhold der hedder 14.7 dele luft til en del benzin, og at den kort sagt bedre kan "æde" det når den er varm. Det kan evt også være at din scooter bare skal stå 5 min. når den er kold, det er skam ganske normalt, da den skal ha en temp. på ca 55 grader for at yde optimalt.
MVH Pro-tuneren Pumba
| |
| Godkendelse af svar Fra : karsten62 |
Dato : 25-01-09 05:55 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|