|
| Kommentar Fra : peters73 |
Dato : 09-11-08 18:45 |
| | |
|
# miritdk
Nej ikke jeg ... heldigvis... men INGEN skal jo drikke for meget mælk.
Mon det er tofu du tænker på..???
Men lige her drejer det sig om et 5 årigt barn med øre problemer.
| |
| Kommentar Fra : miritdk |
Dato : 09-11-08 19:13 |
|
mælk er under normale omstændigheder netop sundt - især vigtigt for børns knogler og tænder osv
og nej - det er ikke tofu - jeg kan ikke lige komme på hvad den ost hed - var svensk for i øvrigt og lignede da rimelig godt en almindelig skæreost.
(vil prøve at finde ud af det men kan ikke love noget)
hvad har lige mælkefri ost med et barns dårlige ører at gøre ?
| |
| Kommentar Fra : semmer |
Dato : 09-11-08 19:40 |
|
om der findes ost uden mælk?
Jo, det gør der da
og det er såmænd slet ikke så svært
Du skal have fat i sojabønner
og deref laver du først sojamælk, som er laktosefri
og derefter laver du tofu
Tofuen kan du variere i konsistens
så du får et ostelignende produkt ud af det
du kan tilsætte den smag du synes bedst om
- og ydermere står med et færdigt produkt
langt sundere end mælkeprodukterne
Du kan lave det hele hjemme i køkkenet
værre er det altså ikke
Jeg skrev selv et småhæfte om det for en 10-12 år siden
"Saadan laves sojaproukterne"
af Svend-Erik Mortensgaard
- kan stadig skaffes via bibliotekerne
Mvh - SEM
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 09-11-08 21:29 |
|
Min søn havde en kraftig mælkeallergi i sine første ti leveår. Vi fik den besked at hvis han nogensinde blev den allergi kvit, havde vi slået Danmarks rekord -- vi slog den
Jeg vil på det kraftigeste fraråde dig, at eksperimenterer med div. ostelignede oste, mange
af de oste er lavet af noget hvor proteinerne ligner mælk. Det er kroppen på en mælkeallergiker
der ikke kan nedbryde protienerne, og hver gang kroppen bliver udsat for en provokation, udsættes
helbredelsen.
Så for barnets skyld, så lad være med at eksperimenterer, hvis i altså har fået en diagnose på mælkeallergi.
En mælkeallergiker, kan sagtes få sunde tænder og knogler uden at få mælk, der findes da heldigvis både alm. tabletter og brusetabletter som erstatning for mælken.
Mange mælkeallergikere har også dårlige ører, og når man holder en mælkefri diæt, bedres ørene ofte meget mærkbart
| |
| Kommentar Fra : semmer |
Dato : 09-11-08 22:19 |
|
Hej Nordstedt
Prøv lige at undersøge forholdene
før du forsøger at fraråde nogen noget
Sojaprodukterne anbefales af såvel den etablerede videnskab
som af den alternative
netop fordi der er intet der minder om mælkeproteiner deri
At man af soja kan lave et ostelignede produkt - nemlig Tofu
fremkalder altså ikke mælkeproteiner
De to riger - planteriget og dyreriget er skarpt afskilte
mælkeprodukter stammer fra dyr
soja vokser op af jorden
Mvh - SEM
| |
| Kommentar Fra : jeb3 |
Dato : 10-11-08 11:42 |
|
Enig...
Først og fremmest skal det diagnisticeres ordentligt. Ikke bare ved at have udelukket mælk fra kosten.
Os som Nordsted skriver... Pas på med at eksperimentere.
Nogle gange findes der alligevel mælk i produkterne som mælkepulver eller lign.
Og Soya????
Jo min dreng var både allergisk overfor mælk og Soya, og et ørebarn af format.
De første år levede han nærmest af penicilin, øredråber og næsedråber.
ballonpustning med næsen, Dræn i ørerne osv. Jo tak kender godt turen, og jo mælk og ørebørn er 2 ting, der kan give problemer.
Og hvad er det for noget pjat: Citat men INGEN skal jo drikke for meget mælk. |
Børn (der kan tåle mælk) skal have en halv liter om dagen, og vi voksne skal altså også have vores kalk.
Men da jeg selv er intolerant over for mælk, spiser jeg kalk istedet.
Så er det et barn med allergi, der er konstateret? Så skal det holdes HELT væk fra mælk.
Er det et barn, man har mistænkt for at have mælkeallergi, så find ud af det.
Ellers... lad barnet drikke denmælk det har brug for.
| |
|
halløj igen nu har jeg lige spurgt min kollega helt eksagt hvad de gør : de giver hende rismælk istedet for alm mælk. han siger det er en jungle for der er også mælk i både pålæg og alt mulig andet. så det er med at se sig godt for . han datter har fået det mærktbart meget bedre,
hilsen chicapigen
| |
|
# jeb3
I din optik er der tale om misforstået sundhed
Og øreproblemer med susen og dræn m.v.
Og om mælk er sundt for mennesker eller kun kalve bliver vi nok ikke enige om
I MIN verden er det fakta at pastauriseret mælk ... og det er alt mælk ... det er blodprop fremmende da fedt partiklerne er smadret til atomer...og kan trænge ind i blodbanerne og aflejre sig der
Og så har mælk den ulempe eller fordel ... alt efter hvem der udtaler sig ... at mælk ikke opfattes af maven som vædske men som mad.
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 10-11-08 17:08 |
|
Hvordan skulle fedtpartikler dog blive til atomare størrelser ved pasteurisering. Der er vist nogle ord du har nisforstået.
Al handelsmælk skal ved lov pasteuriseres. Før det blev opfundet kunne det give alvorlige epidemier.
| |
| Godkendelse af svar Fra : vedikkealt |
Dato : 01-02-09 04:46 |
|
Tak for svaret chicapigen.
Dejligt du kunne bekræfte det...
Og så vil jeg da lige nævne, at i lande hvor der traditionelt IKKE indgår komælk i kosten...har de ikke samme tendens til knogleskørhed og andre relaterede sygdomme.
Hilsen fra vedikkealt
| |
|
selvtak , jeg kan oplyse dig om at caroline har det stadig MEGET bedre efter hun ikke får noget med mælk i .
hilsen chicapigen
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|