|
| Rust på Opel Astra Fra : bite | Vist : 2111 gange 100 point Dato : 15-10-08 13:10 |
| | |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 15-10-08 13:38 |
|
Har hidtil aldrig set en bil som var helgavaniseret.
I øvrigt er den galvanisering man kan komme på tynd karrosseriplade kun et meget tyndt lag .
Det kan være et fint grundlag for den rigtige type lakering, men tro ikke at det kan hindre rust, hvor lakken beskadiges.
| |
| Kommentar Fra : andersit |
Dato : 15-10-08 14:02 |
|
Transor
Du har nok set denne:
I 1976 indførte Porsche, som en af verdens første bilproducenter, helgalvanisering af deres biler, og derfor er biler fra denne årgang og fremefter særligt eftertragtede.
Standard 911'eren, hvis man kan sige det, var herefter på 2,7 liter og ydede 165 HK. Samtidig kom en 3,0 liters, 204 hestes Carrera. I 1978 udgik Carrera modellen og blev erstattet af Super Carrera eller slet og ret SC. SC havde 3,0 liters motor og en motorydelse, der varierede fra 180 til 204 HK.
Se link: http://www.porschecentrum.dk/46-rundt%20om%20911.htm
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 15-10-08 14:15 |
|
Ja ok det var så mig som skrev forkert. men troede at en galvanisering af en bil fra 2002 ikke allerede skulle ruste.
Har selv haft audi og aldrig oplevet dette
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 15-10-08 14:48 |
|
Der skulle selvfølgelig stå fuldgalvaniseret
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 15-10-08 16:26 |
|
Det kan jeg ikke se er bemærkelsesværdigt.En bil der er 6 år.Trods alt gået 124.000 km. Og:
Citat Ikke undervognsbehandlet |
Så skal det jo komme.Det er nok een af disse biler der har fået lov at passe sig selv.
Undtaget når der blev kørt i den.Du kan finde det samme på tusinder af andre biler.
Audi,aluminium.Ruster ikke.Men så betaler du jo også for to biler.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Beestone |
Dato : 15-10-08 16:30 |
|
Bilen er en engrosbil til den pris og i den stand.
Dvs. at besparelsen i forhold til listepris meget hurtigt forsvinder i klargøring og reparation for den private køber.
Det er helt normalt for biler på auktion at de er i noget "rå" tilstand.
Der er jo grundlæggende en årsag til at de forsøges solgt på auktion ...
Hvis ikke man selv har et godt hobbyværksted og et stort udvalg af værktøj, skal man holde sig fra auktionsbiler som privat køber.
| |
| Kommentar Fra : bite |
Dato : 15-10-08 20:34 |
|
Ok tak for det
Regner også med at købe en fra en Astra fra omkring 2004. Men ellers er det mit indtryk at det er en god type bil, også i forhold til rust
| |
| Accepteret svar Fra : Mosebaek | Modtaget 100 point Dato : 15-10-08 21:08 |
|
Har kørt Opel siden 1983.Ku`ikke drømme om andet. Opel havde problemer med nogle årgange sidst i halvfemserne.Bl.a. overgang til nogle nye lakker.Samt et par chefer,der hellere ville bekrige hinanden,end lave biler.(Groft sagt).Jeg har selv en af de "famøse",nemlig en Vectra fra 97.
Dejlig bil.Viser nu 317.000 km. Kører stadig fint.Fejler intet,borset fra enkelte stenslag.Men det er også meget,den har været på vejen.Ikke det mindste rust i bunden.Men den har også fået rustbeskyttelse.Det er dog 5 år siden nu.Men det virker stadig.
Men bortset fra det,kan alt ruste,hvis det ikke bliver beskyttet.Selv luksusbiler.Se bare hvilke problemer Mercedes Benz,har haft de senere år.
Mosebaek.
| |
| Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 20-10-08 08:02 |
|
Selvtak bite.Jeg tror du bliver glad for valget.Opel er jo også kommet flot igen på hitlisterne.
Det er gode solide biler.F.eks.hører man ikke om elektroniske problemer,som mange andre mærker døjer med.Selv har jeg haft 2 Kadetter,2 Asconaer og kører nu i Vectra`en på 6. år.
VH. Mosebaek.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|