|
| Grå stær Fra : Nordsted1 | Vist : 7223 gange 120 point Dato : 14-05-08 18:22 |
|
Vores hund har fået grå stær, og dyrlægen kunne se, at han er totalt blind på det ene øje, og kun kan skimte lidt omrids med det andet, og kunne samtidig fortælle, at det ville gå stærkt ned ad bakken med det øje der kunne se lidt.
Han sagde samtidig, at der ikke var nogle dyrlæger der var dygtige nok her i DK til at opererer ham endnu, det var i hvert tilfælde det de havde fundet ud af på den sidste konference.
Nu ser jeg at der er kommet tre klinikker i DK med grå stær som speciale, og det jeg kan læse om dem, er ret nyt.
Så mit spørgsmål.... er der nogle her på kandu, der har prøvet at få deres hund opereret for grå stær, hvor gammel var hunden?? og hvordan blev resultatet??
Det er en temmelig dyr operation, så jeg vil helst ikke kun lytte til dyrlægerne, for de vil sikkert gerne tjene pengene, men jeg er villig til at ofte pengene, hvis der er bare det mindste håb
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 14-05-08 19:16 |
|
Nordsted1
Hvor er det trist at høre.
Det er sikkert denne artikel, du har læst/hørt om
http://www.bt.dk/article/20080427/nyheder/80427025/
En af mine venner har lige været til dyrlægen med sin hund p.g.a. det samme. Hunden havde fået en mat hinde på sit øje. Dyrlægen ordinerede øjendråber. I morgen får jeg at vide, hvordan det går med hunden.
Hunden er noget større end din, det er en schæfer, som snart bliver 10 år.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 14-05-08 19:23 |
|
Er det noget hunden lige har fået nu i denne tid, for så er det slet ikke sikkert det er så galt uanset hvad dyrlægen siger.
For år tilbage havde en af mine venner en Schäfer, et forår fik hun også sådan en mat hinde på øjnene og problemer med at se....dyrlægen mente det var grå stær, men efter en tid forsvandt hinden.....og hunden havde ikke problemer med at se....indtil næste forår, så var der en periode på en til to måneder hvor det var det samme......det var slet ikke grå stær, men åbenbart en slags allergi og årstiden taget i betragtning, mente man det måtte være pollenallergi især over for birketræer.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-05-08 19:25 |
|
Det var nu ikke lige den artikel jeg havde læst, men minder meget om de andre som jeg fandt på google, men igen, det er helt nye artikler,
Jeg syntes det lyder positivt, at dyrlægen ikke bare afviste dine venners hund, den er trods alt 10 år, og iflg. statestikken, så skulle min kunne blive mindst 15 år (håber jeg, hvis han får synet tilbage)
Jeg venter spændt på at hører nyt i morgen, og x fingre for schæferen...
I sidste uge kunne vi næsten ikke mærke noget på hunden, men igår... det var bare så synd, han går tæt bag mig, jeg er jo førerhunden nu, men flere gange gik han for tæt på mig, så jeg kom til at sparke ham i hovedet. Så troede jeg det ville være godt at gå på en sti, så han ikke ville falde ned af kantstenene e.lign, men der var bare så meget liv på den sti, cykler, rulleskøjer, løse hunde, et åløb så jeg fornemmede at han slet ikke syntes det var dejligt at gå tur, og hvad er et hundeliv så værd??
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 14-05-08 19:37 |
|
Nordsted1
Gav din dyrlæge dig ikke øjendråber til din hund? Det skulle han/hun da gøre.
| |
| Kommentar Fra : Annela |
Dato : 14-05-08 20:00 |
|
Hej Nordsted1
ååååååååh hvor r det altså synd for både dig og din hund - føler med dig og XXXXXC for det bedste!!!!!
| |
|
Kære Nordsted
Hvor kan jeg godt for stå, at du er ked af det!
Karlslunde Dyreklinik er specialister i operation for grå stær - prøv at læse mere her og ring til dem -
se under operationer/øjne
http://www.karlslundedyreklinik.dk/pages/oejne.html
Samtidig vil jeg fortælle dig, at vores pragtfulde Storpuddel Bella, klarede sig så godt uden operation, i ca 5 år efter hun fik stillet samme diagnose. Vi måtte bare ikke flytte om på møblerne, og i det hele taget prøve at bevare vores rutiner derhjemme - så havde hun et godt liv - indtil hun ikke kunne mere - men det var ikke pga øjnene.
Håber alt det bedste for din lille hund
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-05-08 20:14 |
|
Ans jeg fik ingen øjendråber til hunden, da han med det samme kunne se at det er grå stær.
Men når jeg læser i div. link fra Karlslunde-Bagsværd og Århus klinikkerne, vil vi få nogle dråber for at de bedre kan undersøge øjnene, og også dråber til efter operationen.
HelleBirgitte, hvordan klarede din hund sig når i var ude at gå tur, jeg syntes det er svært, men kan nok læres hen ad vejen, der er bare så meget jeg skal tage højde for, som jeg før tog for givet, bare et lille hul i vejen, eller som før en bom over vejen, jeg når lige at sige stop, ellers var han gået lige ind i den
| |
|
Citat HelleBirgitte, hvordan klarede din hund sig når i var ude at gå tur |
Ved du hvad Nordsted, det var faktisk så mærkeligt........... vi havde overhovedet ikke opdaget, at Bella´s syn var blevet dårligt, hun opførte sig helt som altid. Det var først et besøg hos dyrlægen, i anden anledning, der afslørede hendes dårlige syn. Vi blev meget kede af det, men dyrlægen beroligede os med, at de fleste hunde, med nedsat syn, faktisk kan leve en nogenlunde normal tilværelse, bare man ikke ændrer for meget derhjemme. - vi troede ikke på det, men det holdt stik.
Dette ligger nogle år tilbage, og heldigvis bliver dyrlægerne også meget dygtigere hele tiden.......... ring nu og få en snak med klinikken imorgen.....
Jeg har kun rigtig gode erfaringer med dyreklinikken i Karlslunde, som vi ofte har besøgt, med forskellige kæledyr!
Husk også, at dyr heldigvis ikke kan bekymre sig -
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 14-05-08 21:16 |
|
Min erfaring er at hunde klaret sig ret godt uden syn! Ja det er selvfølgeligt svært at vide hvor meget syn de har tilbage.
De hunde jeg har kendt, som man med sikkerhed har vidst, var blinde, blev opdaget ved en tilfældighed. Den første, var en jeg havde, som dreng. Den havde en uvane, med at løbe tværs gennem haven når der kom en motorcykel. Den kunne ikke komme ud af haven, fordi der var et hegn. den vidste nøjagtigt hvor hegnet var og stoppede i tide hver gang. Den skulle tæt forbi et træ, det kunne den ikke altid beregne hvor var og løb panden lige ind i træet - nå træet blev fældet, og den klarede sig til den døde af alderdom.
Min bedstefar havde en hund der også blev blind. Han satte krogen på stokken ind under halsbåndet og ledte hunden på den måde.. Du må også kunne lave et eller andet med en kæp eller stok så du kan hjælpe den,når i går tur
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 14-05-08 21:54 |
|
Du kunne lave en let stok med en låsefjeder, magen til den der er i hundesnoren, med sådan en stok løber hunden ikke ind i dig.
De fleste hunde mister synet så langsomt at de vænner sig til de ændrede forhold i takt med at synet forsvinder. din hund vænner sig sikkert også til det. Hvis synet er forsvundet pludseligt så mangler den en tilvænningsperiode.
Min faster havde også en hund der bliv blind. Den var opvokset sammen med en kattekilling, de to delte kurv og de fulgtes ad mår de skulle i "gårdem"/haven. Da hunden blev blind, gik katten forest med halen lige i vejret, for at lede sin gamle blinde ven. Hunden kunne så føle kattens hale og fandt således vej til dyretoilettet, som faster så i mellemtiden havde gjort rent
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 14-05-08 22:19 |
|
HelleBirgitte, vi havde heller ikke opdaget at han næsten var helt blind, vi vidste godt at han var det på det ene øje, men at det også var helt tosset med det andet, kom fuldstændig bag på os, men i løbet af bare en uge, er det blevet så slemt, at vi ikke kan undgå at bemærke det.
Det går fint nok indenfor, men når vi er ude og gå tur, så er der mange uheld, bare det enkle trin der er fra indkørslen og op til hoveddøren, han gik lidt for langt, men skidt pyt, men da han så skulle hoppe op, hoppede han ikke højt nok, næste gang snupper jeg ham lige under armen, han ender da med en hjernerystelse.
Jeg havde tænkt mig at ringe til Bagsværd, det er tættere på hvor jeg bor, men måske jeg ringer til Karlslunde bagefter, så kan jeg hører om der er ventetider og evt. prisforskelle
Valde jeg kan ikke rigtig se den der stok for mig... ikke af uvilje, men jeg kan ikke se den for mig. Hunden går bag mig, meget tæt, og det er min hæl når jeg løfter benet, der rammer ham
Sjovt som katten kunne hjælpe hunden, her bliver kaninerne mere nysgerrige og render efter hunden, men de er helt lydløse, så jeg fornemmer ikke hunden ved de er der??
| |
|
Fortæl hvordan det går ............ og alle gode ønsker fra mig
| |
| Accepteret svar Fra : Jernladyen | Modtaget 120 point Dato : 15-05-08 03:35 |
|
Jeg tror faktisk godt, jeg kan forestille mig det, Valde beskriver. Og jeg tror, det kan være en god løsning. Måske virker det ikke så godt, når hunden går bag dig, men hvis du kunne få ham hen på siden eller foran, så ville det være fint.
Jeg forestiller mig "stokken" som en let stok, der går fra dit håndled og ned og sættes fast i hundens halsbånd. På den måde kan du styre ham, med et lille tryk, når i har vænnet jer til det. Du kan jo tage en kraftig bambuspind og male den som blindestok, så kan den også ses. Der er faktisk den fordel ved en bambuspind, at du kan lade en "mursnor" (eller hvordan det nu staves) løbe inde i det hule rør, og så sætte snoren fast i en karabinhage i den ene ende, og i toppen af pinden kan du sætte noget på, så du har et "håndtag".
Jeg håber, i finder en god løsning. Om ikke andet, så må du lufte ham, når der er stille og roligt omkring jer. Er der ikke en strand eller en skov i nærheden, hvor du kan lufte ham?
Ja, det er frygteligt at blive blind. Det må dog være værre for hunden, hvis den havde mistet sin lugtesans. Så kunne den jo ikke "læse avisen".
Håber, det hele ender godt.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : valde. |
Dato : 15-05-08 11:09 |
|
Nej det er ikke mig der er genial - det var min bedstefar
Jeg tror ikke engang hunde havde halsbånd dengang, så han brugte sit halstørkklæde og sin "krkogkæp". Han havde nok vidst at hunden var blevet dårlig til at se; Men den klarede sig fint derhjemme og når de gik tur om dagen. Dengang det "gik galt" Var han gået ind hos en bekendt og fået en kop kaffe og det var blevet mørkt, så faldt hunden i vejgrøften. Bedstefar prøvede at gå foran og fløjte en melodi - men det gik ikke helt godt, derfor lavede han den med stokken og halstørlæødet
Hunden levede og klarede sig godt indtil den døde af alderdom.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-05-08 14:01 |
|
Nordsted1
Dyrlægen havde sagt, at det ikke var grå stær, men at hunden resten af sit liv skulle have øjendråber. På nuværende tidspunkt får den øjendråber 3 gange om dagen.
Hunden skal til kontrol igen om 1 uge.
Jeg læste i en anden tråd, at du havde bestilt tid hos en dyrlæge i Holte. Det er altid godt, at en mere ser på hunden.
Jeg håber på det bedste for din hund og familien.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 15-05-08 14:27 |
|
Ans jeg har idag talt med en hundejer, hvis hund også var blevet mere eller mindre blind, det var så ikke grå stær, men en meget mat og uklar linse, den hund fik også øjendråber tre gange daglig, og efter et halvt år, var synet helt perfekt.... kan du ikke sige det videre til dine bekendte, så bliver de sikkert glade.
Dyrlægen i Holte er specialist i øjenoperationer, det er en forundersøgelse vi skal til, så jeg håber, han siger han kan hjælpe.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 15-05-08 14:28 |
|
Ans, det din hund havde, var nok GRØN stær, som skyldes et overtryk inde i øjet, og som kan holdes nede ved hjælp af øjendråber..
Nordsted, du har mulighed for at hjælpe din hund til at vænne sig til at være blind. det er ikke nær så slemt for en hund som det er for et menneske. For en hund bruger meget mere sine andre sanser, --især hørelsen og lugtesansen.
Når du går tur er det en rigtig god ide at "opfinde" sådan en stiv hundesnor, som valde foreslår.. Måske noget med en ridepisk, som du kunne sætte en lille karabinhage i spidsen på?
Og så er det en hjælp for din hund, hvis I går de samme ture hver gang.
Her, hvor jeg bor er der flere hunde, der ikke kan se. Det ER jo noget, der tit opstår med alderen, hvis man får lov til at beholde sin hund længe nok.
Men de (to) hunde, der i øjeblikket er konstateret blinde, de går altså tur uden snor som de altid har gjort. Nu sørger ejerne bare for, at hunden ikke kommer ret langt væk før der bliver kaldt på den eller snakket til den. --Det er trygt for en lille blind hund at kunne høre sin ejers stemme hele tiden.
Måske er årsagen til at din hund støder ind i dig, at han gerne vil have fysisk kontakt med dig?
--Jeg ved ikke rigtig, om jeg ville lade min egen hund operere, hvis hun mistede synet. -Jo, hvis det skete hurtigt, på grund af en infektion eller et uheld, så ville jeg nok. Men grå stær udvikler sig over måneder eller år, så hunden mærker ikke at det sker.
Når bare man som ejer kan beskytte den mod de uheld der selvfølgelig kan ske. Og når man bare som ejer sørger for aktiviteter, hvor hunden har brug for sine andre sanser.
| |
| Kommentar Fra : CLAN |
Dato : 15-05-08 14:48 |
| | |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-05-08 14:53 |
|
Birgitta
Hunden er ikke min, det har jeg tidligere skrevet.
Nordsted1
Citat Ans jeg har idag talt med en hundejer, hvis hund også var blevet mere eller mindre blind, det var så ikke grå stær, men en meget mat og uklar linse, den hund fik også øjendråber tre gange daglig, og efter et halvt år, var synet helt perfekt.... kan du ikke sige det videre til dine bekendte, så bliver de sikkert glade. |
Jeg skal nok sige det videre
Jeg bor jo tæt på Holte og "kender" en del til de dyrlæger, der er i nærheden.
Det glæder mig, at du har fået en tid hos en anden dyrlæge. Du kan skrive til mig på en pm.
| |
| Kommentar Fra : punkler |
Dato : 15-05-08 21:47 |
|
ans - grå stær (eller katarakt) kan ikke "helbredes" med øjendråber. Grå stær kommer i linsen pga. tilvækst af fibre... Det dyrlægen har givet recept på er måske tryksænkende dråber, eller måske blot kunstig tårevæske... kan du huske hvad præparatet hedder?
Det er ofte relativt nemt at observere en grå stær, så hvis dyrlægen har set dette, er der nok ingen tvivl.
Mvh.
Thomas
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-05-08 22:13 |
| | |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 01:21 |
|
hej nordsted
nå, så det var grå stær som din hund lider af
jeg har spekuleret på hvad det mon kunne være
jeg ved ikke så meget om dyr og grå stær
men min mor er blevet opereret for grå stær
her er lidt om det...
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/graastaer.htm
og hun er blevet MEGET glad for sin operation
hun er oven i købet sluppet af med køre briller
og bruger nu kun læsebriller
ja det er jo noget med at skifte linsen i øjet og erstatte den med en slags indre kontaktlinse
det lyder drabeligt
men hvis kirurgen har et godt håndelag og er specialiseret i øjen-operationer
kan jeg ikke se hvorfor man ikke bare skal gå i gang
øjet er i øvrigt et af de steder på kroppen der heles hurtigst
og operationen er jo ikke noget stort indgreb
min mor fik gjort det i lokalbedøvelse
jeg mener også at hun kunne se med det samme bag efter
by the way
måske det er billigere i tyskland ???
og rigtig god bedring
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 07:39 |
| | |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 08:26 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-05-08 08:35 |
|
MissBe.... tak for dine mange link, jeg vil lige kikke lidt på dem, men vi bor i Nordsjælland, så der er en bid vej.. Vi havde overvejet Sverige, men tænke at med div, forundersøgelser, operation, efterkontrol, så ville det nok også løbe derop ad...
Jeg er ikke så god til tysk længere, men vil da se om jeg i linket kan finde en pris, men hvis andre måske kan fortælle prisen i tyskland/Sverige, så kan jeg fortælle at prisen i DK er 900,00 for en forundersøgelse, og 12.000,00 for det første øje og 6.000,00 for det næste.
Jeg havde en meget pudsig episode igår, den grinede vi da meget af:
Jeg havde gået en forholds lang tur med Nikki om morgenen, der gik det rimeligt, han strejkede et par gange, men kunne da overtales til at fortsætte.
Om aftenen hvor jeg plejer at gå sammen med en veninde og hendes to gravhunde, aftalte vi at jeg ville gå uden Nikki, så vi også kunne få noget motion ud af det... Jeg sniger mig afsted og går veninden i møde, jeg snupper den ene hundesnor og vi vil så afsted, begge hunde sætter sig ned, vi hiver og siger at nu skal vi altså afsted, ingen reaktion, jeg spørger min veninde hva' der mon er galt..... jooo siger hun, der mangler da en, .. nå tøzehunde skal vi finde Nikki, afsted for dyrene, og lige hjem til min hoveddør, som de kun har set to/tre gange tidligere - og ikke i år- utroligt ik??
Min far er også opereret for grå stær, så jeg kender godt til operationen og hvor godt det virker, men det er ikke helt det samme på hunde (har jeg læst mig til), men jeg håber og ønsker det kan lade sig gøre med samme resultat..
Ans ... dyrlægen bor på Rudemarken i Holte, siger det dig noget??
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-05-08 09:33 |
|
MissBe, og andre som kan være gode til at læse og forstå tysk
Er der nogen der kan finde en klinik i Nordtyskland.... hvis i måske så også kender til klinikken vil det være rigtig dejligt
Manden og jeg snakker om, at vi vil tage til Holte på mandag og få hunden undersøgt, men hvis vi kan finde en billigere løsning i Tyskland så vil vi ikke udelukke det, til selve operationen, vi har jo vores campingvogn, så vi behøver jo strengt taget ikke kører frem og tilbage, men holde ferie med vovsen der.
Er der slet ikke en kandu'er der har fået sin hund opereret for grå stær??
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 17-05-08 11:38 |
|
Jeg kender ikke selv den dyrlæge, men har hørt fra andre, at de er tilfredse.
Men dyrlægen i Holte/Rudemarken er jo specialist i øjensygdomme. Han har tidligere arbejdet hos Bagsværd Dyreklinik.
Klinikken i Holte er jo heller ikke så "langt" fra hvor du bor. En tur ud ad Kongevejen, drej til højre ved "Rudersdals Kro", jeg ved den ikke eksisterer mere, men bygningerne er der.
Men godt at du får en specialist til at se på din hunds øjne. Så kan du jo altid finde et sted i udlandet, som måske er billigere med en øjenoperation
En sød lille historie om hundevennerne.
Held og lykke med din hund, jeg håber på det bedste
| |
| Kommentar Fra : granner01 |
Dato : 17-05-08 11:44 |
|
Nordstedt
Vi har i mange år brugt dyreklinikken i Karlslunde. De er hamrende dygtigt, dyrene kan være indlagt og jeg har kun rosende ord om det dyrehospital. Der er mange dyrlæger ansat og de har mange specialer.
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 14:28 |
|
nordsted
den eneste grund til at jeg blander tyskland ind i billedet
er fordi du skriver:
citat:
"Han sagde samtidig, at der ikke var nogle dyrlæger der var dygtige nok her i DK til at opererer ham endnu, det var i hvert tilfælde det de havde fundet ud af på den sidste konference."
,,, du ved - så begynder jeg at tænke alternativt !!!
(og når du snakker om campingvogn
kan jeg høre at du har fanget fidusen !!)
når det kan lade sig gøre på menneske med godt resultat
kan det da også teoretisk lade sig gøre
med andre dyr herunder hunde
(og her kan du i øvrigt finde de svenske dyrlæger i skåne:...)
http://www.hitta.se/SearchPink.aspx?vad=Veterin%e4rer&var=sk%e5ne
Som jeg sagde: 'jeg har INGEN erfaring med dyr og øjenlæger'
men med menneske og øjenlæge /grå stær.
ja - der er forskelle men også mange lighedspunkter...
,,,splip, splap, splup,,,
,,,selve kirurgen og dennes uddannelse og erfaring er totalt vigtig
,,at dyrlægen er VANDT til disse operationer
,,og har stor operations-HYPPIGHED (=MANGE operationer)
,,at det ikke er en new-be
,,at det ikke er dyrlægernes 'jørgen ege' du får fat i
der bare siger 'can do!' 'can do!'
hvis jeg skulle vælge læge/dyrlægebehandling i tyskland
ville jeg IKKE søge provinsen som udgangspunkt
men tage udgangspunkt i større UNIVERSITETS BYER
derfor landede jeg i hamburg
og når du først er syd for grænsen er der jo ingen vej til hamburg
med hensyn til at det tyske sprog volder problemer...
så skal du da bare tale/skrive engelsk med dem
hvis du er mere fortrolig med det sprog
jeg tror alle tyskere har lært engelsk
og de forsøge sig gerne ud i engelsk
jeg ville foreslå at du mailer lidt med dyrlægen
og giver dig tid til - fx. via interview -
inklusive den danske dyrlæge !!
at finde frem til ham (m/k) som du kan have tillid til
start fx. med mail til dem og spørg hvad deres priser er
fortæl dem lidt om din situation, dine planer og overvejelser
og hør hvad de har at sige til det !!
med en god planlægning
kan selv det mest umulige lade sig gøre
--og det gode ved din hund er at det ikke er akut !!
vi har selv været en tur i hamburg og købe diagnose
ikke hos en dyrlæge men menneskelæge
kørte til hamburg den ene dag - overnattede på hotel
og fra morgenstunden dagen efter
hospitalsundersøgelser etc. bam, bam, bam,
og så kørte vi hjem -
hilsen
susanne
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 19:05 |
|
norsted
du har jo også mulighed for at tage en snak med
Landbohøjskolen - Kbv. Universitet - Institut for mindre husdyr sygdomme
her....
http://www.dyrehospitalet.ku.dk/om_imhs/Hyppige_spoergsmaal.aspx
de kan jo både kigge på din hund
og/eller have en vejledende snak med dig
om
hvordan/ hvor man søger
information om effektiviteten af stær operationer
behandlingsmetoder, hvilke BIVIRKNINGER der er ved behandlingen etc.
om der er mere end een linse implantat der er i spil osv.osv.
her...
er ovenikøbet << FIND EN EKSPERT >>>
http://www.life.ku.dk/presse/ekspert.aspx
de bør som minimum kunne vejlede dig til
hvor du finder dokumentation for BEHANDLINGS-METODER
effektivitet og bivirkninger
ps.
hvis du søger på Schleswig-Holstein i stedet for Hamburg
er det så vidt jeg kan se de samme
Øjen-dyr-læge som popper up som for hamburg
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-05-08 20:59 |
|
MissBe, jeg takker mange gange for din store hjælpsomhed... og links
Jeg har skrevet til to klinikker i Tyskland og håber de kan forstå hvad jeg skriver, og to klinikker i Sverige.
Jeg har også skrevet og spurgt på Landbohøjskolen, og søgt på --- find en ekspert--- dog uden resultat på søgeordet grå stær.
Nu venter jeg i spænding og ser hvilke svar jeg får
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 17-05-08 21:26 |
| | |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 18-05-08 14:49 |
|
Nøj, hvor bliver jeg klog på cataract..
Hjemmesiden fra Århus Dyrehospital (som DKK også linker til) er rigtig god..
Nordsted, du skal være opmærksom på hvis du vælger operation i udlandet, at der efterfølgende er mindst tre kontrolundersøgelser.........
Jeg ved ikke, om det er muligt at få foretaget dem herhjemme, -og operationen i udlandet... Måske er det ikke nogen rigtig god udvej...
Nå, men du får forhåbentlig en god snak med øjendyrlægen. Var det i morgen, I skulle til undersøgelse?
Men altså... en hund kan klare sig rigtig fint med synet på bare ét øje. Der er ingen grund til at operere begge øjne. --Der er jo en vis risiko ved operationen også..
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 18-05-08 14:59 |
|
MissBe.... jeg er vild imponeret over din ildhu
Den dyrlæge vi skal til, han er med i ddd's øjenpanel
Birgitta, de kontrolbesøg, har jeg overhovedet ikke skænket en tanke, jeg tænker mest på udfaldet for i morgen kl. 13.30 husk at xx allesammen.
Vi har snakket om her i huset, at vi - hvis muligt - "kun" vil lade ham opererer på det ene øje, det koster jo en formue.
Jeg vender tilbage lige så snart vi har været i Holte i morgen
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 19-05-08 00:28 |
|
nordsted
jeg har prøvet at finde noget om - hvad der kan gå galt
og har ikke rigtigt fundet noget...
det var her jeg måske kunne håbe på at landbohøjskolen kunne hjælpe !!
birgitta gør opmærksom på noget meget vigtigt
det med efterbehandlingerne og
det er jeg helt enig i at det skal der styr på !!
her er det måske smartest hvis dyrlægen bor tæt på !!
men
find ud af hvad efter-behandlingerne går ud på !!
og helt generelt hvad der kan gå galt !!
på denne amerikanske hjemmeside skriver de...
http://www.reidsvillevet.com/eye_care.html#7
"you will be given a phone number to call if needed, or you may consult your pet's regular veterinarian."
,,,her lyder det som om man bare kan bruge sin almindelige dyrlæge ?!?!
,,,læs lige disse 3 sidste afsnit...
>>Post-operative care
>>General post-operative care
>>Post-operative re-checks
,,,det der er obs på er...
-at øjet ikke får tryk problemer
-øjet skal dryppes
-der ordineres antibiotika og anti-antiflammatorisk medicin
-medicin mod glaucoma = grøn stær /forhøjet tryk i øjet
http://da.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%B8n_st%C3%A6r
-hunden får krage på for ikke at kradse/slå øjet
-hunden må ikke være sammen med andre hunde og må ikke drøne rundt
etc..etc..
pøj, pøj med i morgen
vi xx alt hvad vi kan
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 19-05-08 00:35 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 19-05-08 09:07 |
|
Jeg har lige modtaget den første tilbagemelding fra Tyskland.... De henviser mig til en klinik
i Zürich
Min egen dyrlæge sagde, at risikoen ved en operation kunne være, at øjet "klaskede" sammen.
Jeg syntes der er laaaang tid til 13.30
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 19-05-08 13:13 |
|
....puuuh... Det ser ud som om det er et fuldtidsjob at passe patienten den første måneds tid efter operationen....
Nåmen undersøgelsen i dag vil osse afklare om synet vil kunne blive bedre med en operation... Ellers er der jo ingen mening i at operere.....
---vi venter...........
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 19-05-08 16:15 |
|
Sidste nye...
Det er en meget sympatisk dyrelæge, jeg fornemmer stærkt at vi er i gode hænder. Han undersøgte ham grundigt og fandt at hundens højre øje var det mest egnet.
Han bruger ikke implatater, men fjerner den matte linse, da det er den form for operation der er sikrest--- det samme gør dyrlægen i Karslunde---Mange der bruger implatater har problemer med afstødning/betændelse.
Succesraten er på 90%, der er altid en risiko ved dyr. Men dyrlægen er som han selv sagde, meget hys, så incl i prisen er 12-20 kontrolbesøg.... det er godt nok mange.
Vi har fået sat operationsdatoen til den 24.7 for det bliver noget af et øjendrypperi uden lige, så vi venter til vi og dyrlægen har været på ferie, dyrlægen sagde selv at han helst ville vente, for så var han også hjemme i laaang tid til alle kontrollerne, eller hvis der skulle opstå noget akut.
Vi skal allerede nu begynde at dryppe begge hans øjne, så vi ikke risikerer infektioner, fem dage før operationen skal han have nogle andre dråber, og efter operationen nogle andre igen, fem gange om dagen..
Han modtager også patienter fra Sverige, han fortalte at han faktisk kun havde hørt om en dyrlæge nord for søerne der var virkelig dygtig, og så kendte han også til den klinik i Zürich jeg blev anbefalet af den ene klinik i Tyskland..
Jeg lukker ikke tråden lige med det samme alle der har været med, skal lige have en mulighed for at læse med
Tak til jer alle
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 19-05-08 16:30 |
|
Øj, tak for opdateringen.
Jeg havde lige fået læst i et af linksene fra MissBee at der skulle dryppes og dryppes hver 2-3 time hver dag i flere uger..... DET passer vist ikke rigtig med et fuldtidsjob.. Og man rejser heller ikke på ferie med en nyopereret hund..
Og det med at indsætte implantater er mest aktuelt for mennesker. Hunde har ikke så meget brug for at kunne læse avis. Det er det nære syn, der kan gavnes af en linse.
--Vi hører jo nok noget om, hvordan det går med ham. Både i ventetiden, og også ved selve operationen.
--Du kan jo bare fortsætte med at skrive i tråden her, selv om du lukker den. Vi skal såmænd nok få lukket den op igen.
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 19-05-08 17:06 |
|
Hej i tråden.
Uhhhh, kære kære lille pus (plus moar!) - hvor jeg dog føler med dig!
Jeg ved dog, helt sikkert, at din moar vil gøre A-L-T menneskeligt muligt, for at hjælpe dig, så du er i de aller bedste hænder!
Held og lykke med det!
Jeg vil krydse alt hvad krydses kan, når det bliver tid!
Mange tanker fra Dorthe.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 19-05-08 17:18 |
|
Ans du skrev: Citat En tur ud ad Kongevejen, drej til højre ved "Rudersdals Kro", jeg ved den ikke eksisterer mere, men bygningerne er der. |
Hvis man skal til Rudemarken, skal man kun dreje til hø. hvis man kommer nordfra. Kommer du sydfra altså fra Lyngby, skal man til venstre. hvis man skal ramme Rudemarken
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 19-05-08 17:37 |
|
Bor dyrlægen på Rudemarken eller Rudersdalsvej?
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 19-05-08 17:42 |
| | |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 19-05-08 17:47 |
|
Så passer det i mit lille hoved. Jeg er barnefødt i området, så jeg ku slet ikke få det til at passe LOOL
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 19-05-08 20:54 |
|
,,,
her er en ca 9min film om det...
http://www.veterinaryvision.com/public_forum/Cataract.htm
der er også fire små billeder næsten nederst på siden
der viser dyrets syn
med og uden linse implantat...
>>rul ned næsten i bunden af siden<<
--------------
University of Saskatchewan i canada
skriver...
>>>at linse implantat ikke er nødvendig for syn
men at implantatet forbedrer det man ser tæt på..<<<
http://www.usask.ca/wcvm/vth/sac/ophtho/cataract.php
6. (..)
After the lens fibers are removed, a lens implant may be inserted into the lens capsule. The lens implant is not necessary for vision, but significantly improves near vision. At the completion of the procedure, the cornea is then closed with tiny sutures that absorb over the next 4 weeks.
---------------
...her skriver de ligeledes at linse implantat ikke er nødvendig
for at få forbedret syn efter operation.
http://www.veterinaryvision.com/dvm_forum/dvm-cataracts.htm
"Following uncomplicated cataract extraction alone, vision is improved even if the lens is not replaced."
----------------
mere fra google af samme skuffe...
http://www.google.dk/search?q=cataract+implant+vet&hl=da&start=10&sa=N
-----------
nordsted
nu kender jeg ikke din dyrlæge
men ud fra det du har sagt
også med hensyn til den gode planlægning (fx. overstået ferie etc.)
synes jeg umiddelbart det lyder som en god aftale der er i hus
(som sagt har jeg ingen praktisk erfaring med hund/øjne
men ved at det er et højt specialiseret indgreb
der kræver specialist uddannelse)
det er jo også totalt vigtigt at 'kemien' svinger
så kan man få så mange ting til at lykkes
også (eller måske især) hvis nu der viser sig 'komplikationer'
alle kan jo være lykkelige på en solskindsdag
men det lyder rigtigt godt at lægen er indstillet på højt service niveau !!
forløbig tillykke med det hele
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 21-05-08 16:39 |
|
Endnu et afslag,
Citat Nej vi har desværre ikke mulighed for at udføre denne operation. Det har derimod dyrlæge Finn Boserup i Holte og dyrlæge Mogens Aalund i Karlslunde.
MVH
Geoff Houser
Geoffrey Houser, DVM, Hospital Director
Dept. of Small Animal Clinical Sciences
Faculty of Life Sciences
The University of Copenhagen
Dyrlægevej 16
DK-1870 Frederiksberg C
Denmark |
Men det er da dejligt, at han henviser til den dyrlæge jeg har valgt (tættest på min bopæl)
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 22-05-08 00:29 |
|
nordsted
det var da næsten kun 1/2 afslag du fik
for det var da en fin anbefaling du fik
af din dyrlæge
at hospitalsdirektøren for smådyrsafdelingen på
københavns universitet
nævner lige ham som du har valgt
det kunne tyde på at du ikke har valgt helt skævt - mon ikke ???
det glæder mig på dine vegne
min mis kom ind i går og 'surmulede'
det viser sig at han har fået nogle bid fra en fremmed kat
nu ser vi lige tiden an til i morgen om han skal en tur til dyrlægen og have pencilin
øv, øv
det er lige før turen til dyrlægen er det værste for katten
men kattebid (=hjørnetændre +beskidt mund) er stiksår
der ofte giver betændelse
så hvis han er bedre i morgen kan det være 'vi' slipper
med det er da godt at der findes dyrlæger
men han hader dem godt nok som pesten - æv!!
ps.
altså du behøver ikke at svare
men hvis det er ok - så...
.....spurgte du Dr. Jens Linek
klik>> augenheilkunde >>augenchirurgie>>intraokularchirurgie >> katarakt
(den vil ikke linke direkte)
herfra... http://www.tshamburg.de/
det undrer mig at han kom med afslag
da han så tydeligt annoncerer med den øjenoperation
...hmmm...
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 22-05-08 08:23 |
|
Go' bedring med din kat MissB
Min hund, er helt pjattet med at komme til dyrlæge, altså ham vi normalt bruger, får der får han han godbid både i receptionen og af lægen..
Jeg kan snart ikke huske hvem jeg har skrevet til, men jeg tror ikke jeg fik skrevet til Jens, da jeg fik læst mig til alle de kontroller, indstillede jeg skriveriet, for lige at hører hvad ham i Holte, havde at sige.
Igår prøvede jeg at give hunden en kasket på (fra min build a bear bamse) med en stor skygge,jeg synets han så noget så sej ud, men han ville ikke ha den på, det regnede jeg nu heller ikke med, men syntes det kunne være smart at skyggen kunne være en slags styrthjelm
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 23-05-08 15:04 |
|
nu har katten det meget bedre
først i dag ved vi med sikkerhed at han ikke behøver pencilin
nu kan han nøjes med ca. 3 grimme huller fra hjørnetænder men ingen btændelse !!
herligt at din hund kan lide dyrlægen - det gør det hele en hel del lettere
det var da i øvrigt en total god ide at træne kasket med hunden allerede nu
når han nu ikke kan lide at have den /noget på hovedet på
(jeg tror at min mor skulle gå med solbriller det første stykke tid efter op.)
så jeg kan lige se det for mig
.... http://media.kval.com/images/stock_dog_sunglasses.jpg
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 15-06-08 17:45 |
|
Så har vi fået tilsendt recepter og brugsanvisningen op til øjenoperationen.
Det er da lige før han ikke skal have hundemad i de 5 dage optil, men skal have piller, 2 piller af en slags, og en halv af en anden, og ikke nok med det... en slags øjendråber 3 gange om dagen og 2 gange om dagen af en anden slags... alle dråber med en halv times mellemrum.... det bliver da noget af en omgang for alle
Godt han ikke kan se når vi kommer med øjendråberne, for dem er han ikke så pjattet med, tabletterne glider fint ned, når jeg gemmer dem i noget leverpostej
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 15-06-08 17:57 |
|
Hvis pillerne må knuses, så kan du gøre det mellem to te-skeer. Så er der ikke så stor fare for, at de smutter ud af leverpostejen igen.
Jeg HAR været ude for, at finde klistrede piller på stuegulvet dagen efter jeg havde givet Silke dem i en leverpostejsmad... Så nu knuser jeg altid piller, hvis altså de må knuses.
(Se så at få lukket det spørgsmål, så vi kan bruge tråden til at følge med i det videre forløb!)
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 15-06-08 18:22 |
|
Hvorfor dog lukke spørgsmålet ???
Det er fra den 14.05.08 og + 3 mdr. så skal det da ikke lukkes før den 14.08.08 og til den tid har hunden gennemgået operationen.
Så der er rigelig tid til at følge med i.
Jeg håber på det bedste for din hund Nordsted1
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 15-06-08 18:27 |
|
Neiiii!
Det er kun 30 dage... Jeg har lige kikket...
| |
|
Tak skal du have, Nordsted1. Har lige været "netløse" et stykke tid. Vejarbejderne må have støttet sig for tungt til skovlene, for de havde gravet kablerne over - TO gange med få dages mellemrum. Vi nåede lige at få rep. det, så røg det igen.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 12:24 |
|
Midlertidig info
Vi indleverede Nikki 10.45 hvor han fik en sprøjte med noget afslappende, det virkede ikke ret godt, for han vil bestemt ikke slappe af, i fremmede omgivelser.
Han kommer ikke til at se det mindste idag, jeg havde håbet på at han kunne se lidt skygger, men nej. Vi fik fortalt, at nogle påstår at deres hunde kunne se efter et døgn (det lød ikke som hun selv troede på det), men der kan gå op til en uge.
Han skal holde sig i fuldstændig ro i de første UGER, så ingen gå-turen med gravhundetøzerne, men vi må godt luske en lille morgen og aftentur, men ikke noget der bringer pulsen i vejret.
Og så for vi en kørselsvejledning med hensyn til øjendråber, det lød som om han skulle dryppes mindst 9 gange om dagen, så vi må lide finde et æggeur frem.
Vi har de sidste fem dage, været på tre forskellige øjendråber og to slags piller, nogle hvor han skulle have to dryp, andre bare en gang, og så det sidste præparat tre gange dagligt. Pillerne var også forskelligt ---py ha, det er bare om at huske det. I går gik hunden tidligt i seng, og pludselig kom jeg i tanke om at han manglede et dryp, så jeg måtte lige tage ham under armen, og så få det klaret.
Vi kan hente ham kl. 15. Det bliver et lille bitte snit ude til venstre i selve øjet, ikke noget man kommer til at se, han skal heller ikke have halskrave på.
Jeg vender tilbage, når der er nyt.... Irriterende jeg ikke selv får mails fra tråden, men jeg holder øje, om der er nogle der har skrevet.
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 24-07-08 12:40 |
|
,,,, hvis han ikke skal have krave på
hvordan vil man så forhindre at kan ikke kradser sig i øjet
nordsted du er en knag
det blive meget arbejde
(bakterier er vel det største problem ???)
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 12:45 |
|
De sagde at kraven ikke var nødvendig, da snittet ligger oppe under øjelåget ude til venstre...
Jeg ved ikke hvad det største problem kan blive, men det må vel bakterie, og hvis blodtrykket stiger i øjet..... tja hva ved jeg, vi får en brugsanvisning når vi henter ham.
Håber bare at han ikke skal fortsætte med prednisolonen, det er stærke sager, selv for mennesker, og så bliver han nemt stor (altså i omkredsen)
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 24-07-08 13:05 |
|
Nårh, så er han på bordet...
Jeg håber det går rigtig godt for ham..
I hvert fald vil det blive godt for jer at få det overstået.
Nogle af de øjendråber han får vil sandsynligvis være smerte/kløe-stillende, så der ikke er noget der generer ham i øjet. Så er der jo ingen grund til at klø. Og ingen grund til krave.
Og så får han sikkert dråber med antibiotika, --både forebyggende og bagefter.
Hvis bare du husker alle dråberne og alle pillerne, så skal det nok gå. Og det lyder som om du har check på det.
Prednisolon i en kort periode er helt ok i sådan et tilfælde.
I er i gode hænder. De dyrlæger ved præcis hvad de gør. Og de ved præcis hvordan man bedst kan undgå komplikationer..
Og selv "uger" er overstået på et tidspunkt...
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 24-07-08 13:31 |
|
det er altså lidt (=meget) et slid at få en patient hjem
og
om betændelse eller blodtrykket der stiger i øjet er værst
kan jeg heller ikke afgøre
sørg for at spørge grundigt til
hvordan man kan se /konstatere FORSTADIER til begge
og hvad du så i givet fald skal gøre
fx. vaske af med brint-over-ilte 3%, klorhexidin eller hvad ???
hunde er jo ikke så sarte som mennesker !!
hvis han fx. får bandage om øjet
kan det jo være svært at konstatere noget som helst
(katte fx. tåler jo ikke at have noget somhelst på! de vil prøve at flå alt af! )
og hvis han så klør og kradser - kan jo betyde hvad som helst ??
ja - prednisolon vil man gerne undgå
hvis der da er andre muligheder
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 13:40 |
|
Når vi får ham hjem idag, er der vist intet at frygte.
De plejer at doserer narkosen, så de vågner hurtigt op, MEN ikke ved denne operation, der vil de bedøve ham, så han er stang beruset og kun vil sove, når vi henter ham
Lige pt får han
Clavubactin vet.
Prednisolon 2,5 mg
voltaren (dråber)
ultracortenol - i det øje der ikke skal opereres, men ellers har han fået i begge øjne til i lørdags
Spersadex (dråber)
Og fra idag Mydriacyl (dråber)
men mon ikke noget bliver taget fra, ellers har døgnet da snart ikke timer nok, når der skal et stykke tid mellem hvert dryp
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 24-07-08 14:03 |
|
når man "ned-søver" helt så roder man også lidt mere med blodtrykket etc.
det er nok derfor at han "nøjes" med en ordentlig gang "stang berusning"
så man ikke kommer til at rode så /for meget med blod-trykket
hvis du sørger for at han ligger på lidt sugende håndklæder
evt. en gang opsprættet plastikpose som underlagen
de kan nemlig godt komme til at ufrivilligt lade vandet i snaldret tilstand
hold også lidt øje med krops-temperaturen ...
- de kan faktisk komme til at fryse
det er da godt nok også lidt af et apotek du har gang i
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 14:07 |
|
Jeg har fortalt, at han bliver meget koldt, når han er i narkose, hun beroligede mig med, at hun allerede havde fundet håndklæder frem til ham.
Jeg regner med, at jeg vil sidde med ham på skødet i mange mange timer idag... pu ha nu skal vi snart køre og hente ham, bare han dog havde kunne se bare lidt idag, men jeg må væbne mig med tålmodighed... selv om det er svært.
Lige inden vi kørte afsted, hvade vi lige et smutbesøg, af dem der var de største modstandere af operationen (de synets først han skulle aflives), de ønskede ham held og lykke, dejligt at de kom på andre tanker - de luner - Det er nu også dejligt for mit nervøse gemyt at bruge ventetiden her
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 24-07-08 14:24 |
|
,,,,,,,, nordsted det skal nok gå fint alt sammen - han er jo i de bedste hænder
men man er jo utålmodig når man venter
(silke har vist også en dejlig hunde-mor )
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 15:54 |
|
Hjemme igen..... han er meget langt væk - og kold - men jeg var forberedt, og havde et stort badelagen med, som jeg pakkede ham ind i.
Han ligger og klynker/drømmer, men vi nusser og snakker med ham, han fornemmer vel nok at vi er der
Nu har jeg ikke fået kikkert nærmere på medicinsedlen, men som jeg lige skimmede den, ser det ikke ud som om der er trappet ned på noget som helst, snare tvært imod, prednisololen er da sat op til 5 mg om dagen.... det må jeg se på, når jeg syntes jeg kan gå fra hunden
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 24-07-08 16:12 |
|
En plasticpose med varmt vand kan bruges som varmedunk... Det gjorde de på klinikken til Silke..
Den skal selvfølgelig være tæt..
Hvornår skal I til kontrol?
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 24-07-08 18:42 |
|
Nååhh det lille pus!
Godt at det er overstået, Nordsted1, og godt at det er VEL overstået, hurra for det
Han skal nok komme sig fint, dit lille hjertebarn, du har jo helt styr på, hvad der skal gøres, og Nikki får masser af omsorg og kærlighed, så jeg er sikker på, at han har LYST til at komme sig, fordi han har et godt liv sammen med jer
Og mon ikke han holder sig godt i ro i denne hedebølge, der er ikke mange hunde, der er helt oppe på lakridserne, når det er så varmt.
Gravhundeveninderne venter nok på ham til han er fit for fight igen
Rigtig god bedring med Nikki, jeg synes det er godt I har fået det overstået, når skal I bare klare ærterne herfra, og det skal nok gå rigtig godt, er jeg HELT sikker på!
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 24-07-08 19:14 |
|
God bedring med Nikki.
Han skal nok klare den, nu skal den første tid lige overståes. Han vil jo også være påvirket af den medicin, han får.
Men det skal nok gå
Det må være dejligt, at have fået han hjem igen
| |
|
Hej nordsted - jeg vil bare lige sige, at jeg også har tankerne hos dig og din lille hund idag.
Det er dejligt operationen er overstået - hvor må du have haft det svært idag......
Held og lykke og knus fra mig
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 24-07-08 20:13 |
| | |
|
Hej Nordsted1
Hvor jeg dog føler med Nikki og dig. HU-HA hvor jeg kan huske, når de to "gamle" hunde var under kniven.
Du skal jo nok ikke regne med at sove alt for godt i nat, for jeg tror, du vil sove med det ene øre på klem - og det andet åbent. Det er dejligt, at det er gået godt så langt. Håber ikke, Nikki skal have Prednisolon alt for længe. Det er noget hæsligt skidt, men en kort overgang kan det gå. Og effektivt er det jo.
Det gode ved det er, at hunde kommer sig hurtigt. Det er kun os mennesker, der er så langsomme. Jeg håber, alt ende godt.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 24-07-08 20:48 |
|
Hej kandutter.... kan man sige kanduvenner, til nogle man ikke kender, det kan man vel ikke, selv om man efterhånden føler man kender nogle af jer
Nikki har det bedre, - og ser også lidt kønnere ud nu, hvor tungen er kommet ind i munden igen. Men stadig temmelig skæv i øjenomgivelserne, det ene øje stort og gråt, det andet er en lille sprække, knaldrødt der hvor der skulle være hvidt - meeen smukt brunt, hvor der tidligere var gråt, en lille smugle blod i pelsen, men ikke meget, men det ses jo tydeligt, når han næsten ikke har pels efter dyrlægen har barberet ham..... jeg tør ikke gå igan med at vaske ham.
Dyrlægen sagde at vi nok ikke skulle give ham mad, men Nikki tumlede selv ud i køkkenet da vi begyndte at spise, så han fik da lidt, og slingrede da også til havedøren og ville ud og lette ben.... lette ben gik det nu ikke så godt med, men han fik det da klaret
Jeg har ikke selv fået tjekket medicinen, så tak skal du have Missbe.... de fleste præparater fik han så i forvejen, kun det hvor du gør opmærksom på at pupillerne vil udvide sig er nyt, jeg tror han får en dyne ind i stuen de næste dage, det vil han helt sikkert elske, så behøver jeg ikke give ham solbriller på.
Vi skal til kontrol første gang på mandag, men har også fået dyrlægens mobilnr, så vi altid kan komme i kontakt med ham, det er dejligt betryggende.
Nu må han gerne snart holde op med at klynke, så vi kan få ro i sjælen igen, jeg kan nu ikke helt forstå han gør det, han gjorde det ikke da han blev kastereret??
Mange tak for jeres søde og venlige ord, de varmer
hilsen Nikki og hans mor
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 25-07-08 08:37 |
|
,,,, hvordan mon i er kommet igennem natten
- væsker øjet
- er der hævelser /nye hævelser
- nye misfarvninger
- hvordan med hans temperatur
( forhøjet temp kan være første tegn på infektion )
- virker han sløv/dvask eller kvik/gå på mod
- vil han fortsat tage føde til sig og kan han holde på det
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 25-07-08 08:39 |
|
(ps. det er ikke noget du skal svare på
men er gode ting at holde øje med)
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 25-07-08 11:19 |
|
Kære dig.
Mange mange varme tanker herfra!
Jeg har fulgt med og har deltaget i både operationen, øjendråberne og det hele, har nærmest genoplevet vores missers operation...
Hvor er jeg glad for at I, både Nikki og hans dejlige familie, tilsyneladende er i rigtig gode og højt kvalificerede hænder!
Tryghed og tillid er så vigtigt!
Jeg føler med Jer og tænker, krydser og...ja du ved hvad jeg, derudover gør, jeg napper 'den lange' i øjeblikket!
Masser af positive vibrationer og varme tanker fra Dorthe.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 25-07-08 13:21 |
|
Vi er kommet godt igennem natten, men han peb og klynkede til kl ca 1, jeg var så småt begyndt at fortryde...........
Her til morgen var der noget snask i øjen, men det hjalp med alle øjendråberne. Jeg kan se væsentligt mere af det brune øje idag... og jeg kan altså ikke dy mig for at tjekke om han nu kan se bare en lille smugle, men det er altså stadig mørk nat..
Meeen han er en sej lille en, stadig usikker på benene, men ellers frisk som en havørn.
Når han hører vi begynder at finde øjendråberne frem står han og logrer, der falder jo en lille godbid af bagefter... vi kommer da vist til at gå mange lange ture, når han er på toppen igen, for det må da sætte sig på sidebenene
Jeg spærrer ham inde i stuen, men han har da opdaget, at solen er fremme, han elsker som sin mor, at sidde og blive gennemvarmet, jeg er solidarisk og er hos ham
Det er ligesom at have en baby igen, ved babyer var det madtider, nu er det dråbetider der skal overholdes, vi har lavet et skema, så vi ikke roder rundt i det, det fungerer godt nok, men æv ikke noget med at rende på besøg, der var det dog nemmere med babyerne, dem kunne man bare tage med, men ham her skal jo have ro..... men det går da heldigvis over igen.
Jeg er meget optimistisk idag
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 25-07-08 14:40 |
|
Selvfølgelig kan man da sige kandu-venner. Jeg har da masser af netvenner, som jeg aldrig har set "live".
Og netop kandus form for kontakt er SÅ ideel når man har kriser eller problemer. For computeren står der lige præcis når man har tid og brug for det. Hvis man skulle ringe til -eller besøge- en ven, så ville der være masser af tider hvor det ikke kunne lade sig gøre. Venner går på arbejde, snakker i telefon med andre, sover, spiser osvosv...
Det gør VI kandubrugere ikke.......... Nåeh.. i hvert fald ikke allesammen på én gang.
--Og du er aldrig til ulejlighed. Du kan skrive midt om natten eller juleaften. Det skal nok blive læst og svaret på.. Nogle gange i løbet af forbavsende kort tid..
Og så ville jeg altså gerne høre noget om hvordan det går med den lille fyr i dag? Er han holdt op med at klynke hele tiden? Det lille pus.....
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 25-07-08 22:18 |
|
nordsted det ser da rigtigt fint ud
mon han er blevet mere stabil på benene
eller fortsat snaldret ??
nu er der snart gået 2 døgn og så skulle det mest kritiske være blæst over
det lyder til at gå den rigtige vej
og jo
jeg synes bestemt også at man kan have netvenner
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 26-07-08 09:31 |
|
Hvordan er nat 2 så gået?? Har han også klynket i nat, eller har NIkki det bedre nu?
Det er så dejligt at høre, så omsorgsfuld og kærlig du er med ham, det SKAL man være, jaja det ved jeg godt, men det er jo bare ikke alle der ER det.
Krydser fingre for at det går stadig fremad time for time
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 26-07-08 15:18 |
|
Jamen så hej kanduvenner , sidste nye info
Det går rigtigt godt med Nikki, ikke noget snask i øjet her til morgen. Det der var ildrød, hvor der skulle være hvidt, er begyndt at blive hvidt igen.
Han er lige så glad som han plejer, intet at bemærke på ham overhovedet...meeeeen alt er stadig sort nat.
Jeg ved ikke hvor mange gange jeg snart har prøvet, at tage min hånd frem og tilbage foran ham, men ingen reaktion.... Jeg gør det et stykke fra ham, ellers mærker han "suset" af min hånd, en sans der er blevet forstærket efter han blev blind.....
Vi holder os stadig indenfor, (også dumt jeg ikke fik spurgt dyrlægen om det havde en betydning, hvis han kom ud i solen) dvs jeg har lukket ham inde i stuen, og selv listet ud en gang imellem
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 26-07-08 16:35 |
|
Altså....... Han er da blevet så vant til at du vifter foran snuden på ham, så han ikke gider reagere...
Han ved da godt, at du har hånden der.....snuden er vel ikke blind?
Prøv i stedet at komme ind i stuen med en frikadelle eller et tøjdyr i hånden, --med hånden ud i luften til siden. På vej ind i stuen siger du med høj, glad stemme: "Seee, hvad jeg har..."
Og læg mærke til hans øjne og hovede: Drejer han sit hovede og øjnene efter dig? Eller kikker han efter din hånd?
Nåmen det vigtigste er at han har det godt. Så skal det andet nok komme efterhånden.
| |
| Kommentar Fra : MissBe |
Dato : 26-07-08 17:47 |
|
nordsted
hvor er det glædeligt at det hele går fremad
men det UNDRER mig virkeligt at de ikke har instrueret omkring
virkningen af Mydriacyl dråberne
men kan du ikke give ham bind for øjnene eller noget????
.... http://media.kval.com/images/stock_dog_sunglasses.jpg
eller evt. sy en ”elefanthue” (=en sæk over hovedet) hvor
der KUN er klippet 3 huller
til næse/snude/mund og ører
og sæt den fast på hans halsbånd evt med sikkerhedsnåle
så han ikke kan pille den af ???
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 27-07-08 00:55 |
|
Hej, vi er lige kommet hjem og jeg skulle jo lige ind og læse lidt mere om lille seje Nikki.
GOSH hvor er det da dejlig læsestof Nord1!
Ved du hvad - ligemeget HVAD du evt. har glemt at spørge om - ligemeget HVAD du evt. er i tvivl om - RING RING RING til dyrlægen og spørg spørg spørg!
Du betaler kassen og dét at man kontakter dem i tvivlsspørgsmål, må absolut være forventet, sådan har det i hvert fald været her hos os, når vi har haft dyrlægekontakt.
Men - herligt at læse at den lille skid har det bedre - nåja.....osse at mor og far har det bedre
Selvfølgelig tjekker du synet - det ville vi nok alle gøre.
Nu vil jeg sove og jeg ønsker Jer en god nat.
Hmm...er det ikke tropenat i nat? Der er 18 grader, hvor er det nu grænsen går? Føj hvor kan jeg dog ikke lide det men jeg kan jo ikke ændre på temperaturen om end jeg gerne ville
Natnat.
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-07-08 09:43 |
|
Jeg har skam overvejet at ringe til dyrlægen..... men nu er det jo allerede i morgen vi skal til første kontrol.
Jeg glæder mig over, at han igen er fuldstændig som han plejer, glad og kælen.
Birgitta din "boelprøve" er afprøvet, men han er stadig lige blind.....nu er jeg ved at blive temmelig utålmodig, men jeg har heldigvis fået oplyst, at der kan gå op til en uge, så det er ganske normalt, men jeg vil bare så gerne se resultater.
MissBe, vi har slået vores store markedsparasol op på terrassen, så der er næsten skygge over hele hans "kravlegård". Jeg har læst indlægssedlen, hvor der står at man skal bruge solbriller, hvis man er lysoverfølsom, men det ved jeg jo ikke om han er, så han får en dag mere i skyggen for en sikkerhedsskyld, og så må jeg lige få klar besked i morgen.
Vil.du.... det er tropenat når temperaturen ikke kommer under 20 grader, vi har snakket om at sove i campingvognen i nat, der har vi air con i, så ingen grund til at ligge og koge i soveværelset
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 27-07-08 11:14 |
|
Nordsted1, jeg kan godt forstå at du er længselsfuld efter at se resultater, vi andre venter også med spænding på at Nikki kan se sine godbidder igen og ikke kun lugte dem
Ja, en kravlegård i skyggen til patienten lyder godt han må jo også have behov for at komme ud i den friske luft og ud til alle duftene.
Dejligt at høre at han har det så godt, det er da gode tegn, nu krydser vi bare fingre for at synet kommer igen så småt!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 28-07-08 11:05 |
|
Yes yes yes, Nikki kan se lidt
Herhjemme opførte han sig som han plejede, men da vi kom til dyrlægen her til morgen, nåede jeg ikke at sige hverken - stop eller pas på - da vi kom til et høj trappetrin, ligepludselig stod han bare
på afsatsen og logrede (underligt, at han ikke begyndte at gå langsommere, da han blev blind)
Vi kom hurtigt ind til dyrlægen, som med det samme sagde, det ser helt fint ud, og jeg er sikker på han kan se lidt.
Der er nogle urenheder (helt normalt), og de forstørrede pupiller, samt at han skal vænne sig til, at være langsynet, der tilsammen gør, at han ikke ser rigtigt godt endnu.......he he, jeg sprang dyrlægen om halsen... det tog han rigtig pænt, jeg tror faktisk han blev lige så glad som os, og havde ikke noget imod krammet.
Da vi kom hjem, tog jeg "tøjet" snoren af ham i bilen, for nu ville jeg lige se om det havde været et tilfælde hos dyrlægen, jeg stod på spring, for at snuppe ham, hvis han nu ikke havde opdaget vores trappetrin.. men der var ingen tvivl, han hoppede lige så nydeligt op og videre ind i entreen.. Det er godt nok en sejer.
Gad vide hvor mange hundeejere, der går rundt og tror at grå stær er lig med at hunden skal være blind resten af livet, fordi deres egen dyrlæge ikke er bedre informeret.
Selvfølgelig kan de få et godt liv som blinde, måske det er os hundeejere der er mest berørte af det, men altså Nikki elsker som andre at gå ture, men ikke at kunne snuse sig frem til et sted at lette ben, uden at slå hovedet det kunne jeg ikke holde ud at se på... han var også blevet meget usikker når vi gik, stoppede op ved alle lydene.
Vi havde ikke behøvet at holde ham i skyggen, dyrlægen sagde at selv blinde hunde, kan mærke at det ikke er godt med sol i øjnene, og vil automatisk søge i skyggen.
Vi skal til næste kontrol på mandag, og skal fortsætte med piller og dråber som hidtil, og stadig holde ham i ro, altså ingen lange gåture, men gerne liste lidt to gange om dagen.... der lister vi altså rundt i haven, den er rigelig stor.
IIh jeg kan næsten ikke få armene ned igen, og hunden...... han ligger helt splattet ud på sin ynglingspude, fuldstændig ligeglad i begge ender
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 28-07-08 11:20 |
|
Hvor er jeg glad på dine vegne
At han skal vænne sig til at være langsynet, det tror jeg ikke bliver et problem.
Men jeg er glad for at det er gået så godt, som det er
Nu kan du vel næsten ikke vente på at det igen bliver mandag Som et lille barn, der snart har fødselsdag.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 28-07-08 13:50 |
|
Der kan du se! --Der skal bare lidt tålmodighed til.. Tillykke med fremskridtet!
Og det kan blive meget bedre.
Det bedste er, at den bette fyr er glad. Og at han selv mærker en forbedring. --Der vil nok blive logret meget i de næste dage..
Jeg synes du skal fortælle her i tråden hvilke udgifter I har haft til operation og medicin, --og om I har nogen dækning via sygeforsikring?
Sådan en tråd her er jo guld værd næste gang en kandubruger står med en hund med grå stær..
Jeg er helt sikker på, at Nikki aldrig kommer til at tænke over at han er blevet langsynet . Hvad skal han dog med at kunne se ting tydeligt tæt på? De kan jo smages, lugtes og føles..
Næhæ, --at kunne se, hvor mor er henne når man går tur, --så man ikke behøver at traske i hendes fodspor! DET er sagen! ---Fortæl, når i når dertil..
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 28-07-08 17:51 |
|
Ja ja, ingen træer gror lige ind i himlen.......Datteren kom hjem, og ville med egne øjne se miraklet, men han gik lige ind i en radiator, han tog nok fejl af hendes hvide ben og radiatoren
Men jeg har jo hele to gange set, at han er hoppet op på et trappetrin idag, hvilket han ikke har gjort længe, og ikke nok med det, da vi var i haven, stilede han direkte hen til et træ og lettede ben, så jeg tror det kan være fordi han lige havde fået dryppet øjet.
At han ikke lige kunne gå hen til datteren, kan ikke vælte mig af pinden idag... han plejer jo godt at kunne finde os, når vi snakker med ham.
Og jow vi skal have noget koldt rosevin - manden og jeg - og alt imens vil jeg også tænke på jer, i som har holdt ved, og skrevet så medlevende-- i er altså mere værd end i aner
Og så nogle ca. priser indtil videre
Forundersøgelse 900 kr
Operation ca 12.000 kr (inckl, 12-20 kontrolbesøg)
medicin ca 600 kr (indtil videre)
vi har ikke tegnet forsikring på Nikki. Vi har haft hund i næsten 30 år, og det er først nu, vi har haft en størrer udgift
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 28-07-08 18:04 |
|
uuh, en kold rosevin, det lyder som det helt rigtige i jeres situation...
Men HUSK NU!!! at dryppe øjne og give piller og hvad ved jeg -ALLE gangene-- selv om I bliver lidt hyggesnaldrede...
Selvfølgelig vil Nikki have det bedre nogle gange end andre gange. I denneher varme kan vi jo allesammen blive rundtossede nok til at rende ind i en radiator..
JOW! vi ER altså nogen, der aner hvor stor betydning det har med kandu-venner. For vi er jo nogle stykker, der selv har fået hjælp på samme måde, når tingene har været ved at stige op over hovedet på os.
Okay, det var mange penge. Men det var pengene værd når han ser ud til at få synet tilbage. Jeg vil gøre det samme for Silke hvis hun skulle blive blind engang.. Uanset om forsikringen vil dække det eller ej.
| |
|
Ja jeg sidder og får lidt fugtige øjenkroge, imens jeg læser dine gode nyheder - også jubiiii fra mig
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 29-07-08 08:29 |
|
Godmorgen til en ny solskinsdag Nordsted1
Ja, der er nok noget om at vi alle bliver bims i denne varme, jeg glæder mig til at høre, hvordan Nikki har det, når temperaturerne bliver lidt mere behagelige.
Åhh herregud...det var næsten ikke til at bære at han gik ind i radiatoren, da han skulle gå hen til din datter men mon ikke det er begynder vanskeligheder.
Du kender din hund så godt, så du VED, når han gør noget, som er anderledes - dvs. jeg er helt sikker på at du har ret i det med trappetrinene, og det er da også helt vidunderligt, når NIkki nu styrer hen til et træ og letter ben!
Jovist er det mange penge, I har brugt på operationen, men jeg tror at de fleste af os hundeejere her på Kandu ville have gjort det samme. Man elsker jo sin hund så højt og hvis man på forsvarlig vis kan være med til at forlænge dens levetid, så den stadig har god livskvalitet, så er der ikke noget at betænke sig på.
Og jo, som Birgitta siger, så ved også jeg kun alt for godt hvor stor betydning det har at have sine venner herinde på Kandu, hvor man kan lufte sine tanker og bekymringer, glæder og sorger. Det er guld værd at få kærlig og støttende respons herinde. Og for os andre, som ikke sidder i svære omstændigheder, er det kun en glæde at kunne følge med og lytte og spørge ind.
Det er det forunderlige ved at dele sine tanker med andre:
Sorgerne kan formindskes og glæderne bliver større, når man deler dem med andre
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 29-07-08 12:35 |
|
Citat Men jeg har jo hele to gange set, at han er hoppet op på et trappetrin idag, hvilket han ikke har gjort længe, og ikke nok med det, da vi var i haven, stilede han direkte hen til et træ og lettede ben, så jeg tror det kan være fordi han lige havde fået dryppet øjet. |
...Jeg kan næsten se Nikkis tankebobler:
...Nikki misser med øjnene mod lyset: "Nøj, Hej træ!!" ...lidt nærmere: "ER det DIG?"...
og så: "...Jeg ska' lige..."
Hvad kan en hanhund forlange mere her i livet end at kunne spotte de træer, der skal tisses op af..
| |
|
Godt, det går fremad.
Faktisk er det billigere end jeg troede, det ville være. Men det ER mange penge. Især, når man ikke har en sygeforsikring. Men når det er første gang, i har haft brug for den, kan man jo sige, i har sparet noget i det lange løb. Hvis jeg husker rigtigt, er det omkring 1500 kr. årl. i sygeforsikringen Nord. (Det er dyrekassen Danmark). Men de er dyrere end de andre dyreforsikringer, men der bliver dyrene så til gengæld ikke smidt ud, når de er syv år, eller hvor meget det er.
Men ja, vi ville nok alle have gjort det. Hvad gør man ikke for de kære dyr. Vi er holdt op med at ryge for 2½ mdr. siden. Det generede "Hendes Højhed". Men også kattene. De tog altså ikke spor hensyn til, at mor har været storryger i næsten fyrre år, og far i ca. tredive. Når vi tændte en smøg, så gik de. Nå, det er nu meget rart. Både at have flere penge, men også at være fri for det slaveri. Men jeg/vi savner det nu ind imellem ret meget.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 29-07-08 15:37 |
|
Citat Sorgerne kan formindskes og glæderne bliver større, når man deler dem med andre |
Hvor har du dog ret, vi tog hund og rosevin under armen og kørte til mine forældre for at fejre sammen med dem. Der har Nikki ikke været i nogle måneder, for han var ikke huskendt nok til at kunne færdes uden at rende ind mange ting.
Men nu skulle det afprøves, mine forældre havde på forhånd fået besked på at være helt stille når vi kom, så kunne vi bedre se hvordan han ville reagerer... Og han reagerede helt rigtigt, op ad fire trappetrin, og lige hen til min mor, senere styrede han lige hen til hækken, hvor jeg var parat til at vende ham (lige som de der dyr med batterier), men han vendte selv og lettede ben, senere var det også hans vandskål, så han kan altså godt se, nu mangler han bare lige at bevise det overfor datteren..
Din tankeboble ka jeg godt li' Birgitta, den får mig godt nok også til at tænke på en episode hvor han næsten var blind.... Den ældste søn havde haft fødselsdag, der sætter vi altid et stor flag ud ved hoveddøren, men det var ikke pakket væk igen, men stod i et hjørne af entreen... manden og jeg står altid og siger farvel til den yngste søn når han skal i skole - også hunden - men denne dag, fik han ikke sagt farvel til sønnen, han stod med næsen rettet mod flaget.. godt nok er sønne høj og tynd, men dog ikke så tynd
Citat Hvad kan en hanhund forlange mere her i livet end at kunne spotte de træer, der skal tisses op af |
nej vel, og så uden at slå sig først
Lige da vi fik prisen, måtte vi lige synke en ekstra gang, men når alle kontrolbesøg er inckl. er det ikke så slemt endda.
Da manden og jeg sad og kikkede på hunden og snakkede om dagens forløb, blev vi rørende enige om, at det er det helt rigtige vi har gjort.
Jernladyen, stort tillykke - flot at i er blevet røgfrie
HelleBirgitte... fugt i øjenkrogene....det kan du tro vi også har haft her i huset, men denne gang af glæde
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 29-07-08 21:48 |
|
Jeg har glemt at fortælle noget væsentligt vedr. prisen
Hvis vi vil have det andet øje opereret, bliver prisen på selve operationen kr. 6.000,00 hvis det er indenfor tre måneder.
Vi har været ude og liste en lille bitte tur, for han stod og kikkede på mig, ja ja han kikkede, efter aftensmaden, hvor vi plejer at gå... så nu har flere på vejen også fået sidste nye synsrapport
| |
|
Vil i så have ordnet det andet øje også, når resultatet er så flot??
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 30-07-08 13:57 |
|
Okay.............................................
Så er det, at I skal veje fordelen ved at få synet tilbage på det andet øje osse -imod ulempen ved endnu en gang at skulle det hele igennem... Med øjendrypning, indlæggelse, operation, mere dryp, risiko ... Om I overhovedet har tiden og overskudet en gang til..
Hmmm. det er nok en sværere beslutning at tage anden gang..
Jeg ved ikke rigtig hvor stor betydning det vil have om han også får synet tilbage på sit andet øje?
Jeg er ikke så sikker på, at jeg selv ville vove det..
Men I ved selv bedst, hvor stor en belastning det har været at gennemgå detteher forløb.
Han kommer jo IKKE til at se "dobbelt så godt" ved at blive opereret to gange..
Hvor ER det herligt, at han kan komme og bede om en tur ved at kikke på dig Han SKAL jo selvfølgelig ud og skrive små rapporter selv op ad vejens lygtepæle..
.....Og ud og kikke på damer... ohoho... .
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 31-07-08 09:41 |
|
Hej igen.
Nej vi lader ikke Nikki opererer igen, vores mål var at han skulle få et "gladere" hundeliv, og det tror vi på han får, selv ved kun at have synet på det ene øje.
Meeen må indrømme, at det også pyntede på hans udseende, at han fik et brunt øje, så det skulle da lige være derfor, men jeg tror det nu ikke.
Dyrlægen sagde også at der var nogle små ridser i linsen på det ikke opererede øje, så jeg ved ikke engang om det ville blive med et godt resultat.
Jeg kan ikke allerede på nuværende tidspunkt svarer på, hvor meget arbejde der er med hensyn til drypperi, vi er jo dårligt begyndt, forstået på den måde, at vi ikke ved hvor længe det kan trække ud, han får jo også flere dråber nu efter operationen. Dagene er skemalagt, og selv vore venner er begyndt at spørge, --- hvis i kommer til kaffe nu ---- hvornår skal i være hjemme, ka i nå en kop
Nikki nyder at komme et lille smut ud og "læse aviser", men damerne må vente lidt endnu
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 04-08-08 10:32 |
|
Endnu et vellykket kontrolbesøg. Han gik direkte ind af døren, videre ind til konsultationen, rundt om bordet og var noget så glad.
Vi andre står bare og smiler, og syntes det er et sandt mirakel
Vi er begyndt nedtrapningen af medicin, 1,5 pille mindre og en dråbe om dagen. Næste tjek først om to uger. Øjet er lidt irriteret, men det er helt normalt, sytrådene sidder der, og skal selv forsvinde. Så han gik igennem syn til et 13 tal (gammel skala) Men stadig ingen lange gå-ture, eller damebesøg, de næste uger.
Til jer der bruger dyrlægen i Karlslunde, må jeg desværre lige fortælle, at han er ved at trappe ned, for helt at stoppe, han er ca 70 år så det er forståeligt nok, men rigtigt ærgeligt, for jer der er
glade for ham.
Vi snakkede lidt om operation mm, han fortalte at han faktisk har opereret for grå stær de sidste 25 år, og de sidste 10 med en anden operationsteknik, som yderst sjældent giver komplikationer. Så set i det lys, er det da rigtigt ærgeligt, at andre dyrlæger ikke fortæller, at man altså han hjælpe dyrene med en operation.... så kære kandutter, udbred lige kendskabet, hvis i ser en gråøjet hund, der snubler rundt over kantsten mm
Tak for venlige ord... det varmer
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 07-08-08 11:23 |
|
Et er at du og familien glæder sig over fremgangen
Hvor må det være en stor forandring for Nikki igen at kunne se.
Det har ikke været sjovt for for familie og hund. Nu får Nikki da igen selvtillid
Er trådene faldet af ?
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 07-08-08 11:29 |
|
Det er gået utroligt hurtigt med hans selvtillid, han er fuldstændig som før - lidt mere forkælet -, det må vi om vi kan få pillet af ham igen.
Jeg har ikke haft mod på at løfte øjelåget og tjekke, dyrlægen sagde at trådene var ved at gå i opløsning i mandags, så noget er der nok tilbage.
Vi glæder os allermest til at Nikki og hans gravhundetøzer skal se hinanden igen, det bliver da helt vildt, med den gensynsglæde. Når vi lister vores småture nu, vil Nikki hen på hjørnet og lige tjekke om de nu er på vej, men vi må væbne os med tålmodighed et par uger endnu.
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 07-08-08 14:02 |
|
Øj, altså.... Vi bliver da aldrig trætte af at høre de gode nyheder.... Og hvor er det smukt, det brune øje. Fuldstændig klart. Hvis andre vil se, så klik på "Vis det originale billede". Så får man billedet i stor størrelse, så man rigtig kan se det smukke øje..
Det må være en kæmpe oplevelse for ham, at han kan SE igen. Selv om hunde sagtens kan klare sig med deres lugtesans uden at miste alt for meget livskvalitet... Men man KAN jo nok ikke se om veninderne komme trippende langt borte i det fjerne, med en snude..
---Og han SKAL da have lov til at være forkælet når han har gået så meget igennem..
--Kryds i kalenderen når han får lov til at møde grav-tøzzerne igen..
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 07-08-08 17:27 |
|
Najj altså, hvor er han fin og smuk! Gode nyheder kan vi da ikke få for mange af, Nordsted1!
Det er bare dejlig læsning, at han er så glad og kan se og at alt er gået så fint. Det skulle du lige have vidst, da I kørte til dyrlægen med Nikki for nogle uger siden.
| |
| Kommentar Fra : Annela |
Dato : 07-08-08 22:45 |
|
fuldstændig enig med Axelise !!!!!!!
| |
|
Jeg kan jo kun gentage, hvad andre har skrevet - hvor er han dog fin og nuttet... og bedst af alt er, at han nu kan se
En skam han ikke er helt klar til store oplevelser, så tror jeg han ville have gode chancer her, hvor man kårer Danmarks sødeste hund.
Citat Synes du, at din hund er Danmarks sødeste? Eller måske bare Sjællands sødeste? Så mød op i Gavnø Slotspark søndag den 10. august og vær med i konkurrencen |
http://gavnoe.dk/dk_nyheder/danmarks-sodeste-hund-mod-sanne-salomonsen-og-lisa-fra-x-factor
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 08-08-08 14:40 |
|
EJ! altså! Vi kan da bare kåre ham til KANDUS sødeste hund! (Silke stiller ikke op )
---Og man kan ikke stemme her på Kandu, så vi må bare vedtage det!
Nogen indvendinger???
Godt! Så er det vedtaget!
Nikki er hermed kåret til Kandus sødeste hund! Tillykke Nikki!
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 17-08-08 12:51 |
|
Så er det snart mandag igen Jeg håber da, at dyrlægen har noget positivt at sige.
Hvordan synes du selv det går med Nikki ?
Nordsted1 jeg læste i en anden tråd, at du har været i Livgarden !!!!!!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 17-08-08 22:43 |
|
Jamen jeg ville så gerne sige noget rigtigt positivt, og også sige mange tak for kåringen af den sødeste hund, men lige nu sidder jeg og stortuder
I fredags opdagede jeg at han var lidt rød i det hvide, og han begyndte igen, at gå ind i alt, jeg gik så en tur med ham,for at se om han kunne det, men han blev ved med at snuble, og da vi kom hjem, kom han til at gå ind i et hegn, jeg for ind og kikkede, og nu var øjet ildrødt, og ligesom et hul i det brune.
Jeg forhøjede hans medicin (tilbage til det han fik lige efter operationen), og lørdag skrev jeg en sms til dyrlægen. Han var i Norge, men syntes også jeg skulle fortsætte med den forhøjede dosis, og hullet var nok der hvor han var opereret igennem.
Nu er vi nået til søndag, og han nægter at gå tur, falder og går ind i ting.
Jeg håber så inderligt at det er noget forbigående, for vi er enige om, at hvis vi i morgen for fortalt,at han er blind igen, og ikke kan få synet tilbage, så vil vi lade ham få fred.
Nu har vi jo set at en blind hund godt kan leve, men for Nikki var det ikke et glad hundeliv, det kunne vi jo se, da han fik synet tilbage.
Så alle i tråden der når at læse dette............xxxx kl 9
Nej, jeg har ikke været i livgarden, det var vist ikke moderne da jeg var ung, men jeg har haft en del med våben at gøre, og syntes også det var sjovt at skyde, men bestemt ikke at rense geværet
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 17-08-08 23:21 |
|
Hallo de sidste to linier er vel ikke ment alvorligt.
At råde over liv er det sværeste nogensinde.
Hvad og hvem skåner man, på den ene eller anden måde?
Jeg vil og kan ikke gi gode råd, det er for svært.
| |
|
Hvor er det synd for jer. Stakkels Nikki og stakkels jer. Jeg kan godt forstå jeres beslutning. Det er utrolig barsk at tage den beslutning, men når man elsker sin hund nok, er der ingen vej udenom. Et hundeliv, der ikke er et glad hundeliv, er ikke noget for en hund. Jeg føler virkelig med jer.
Jeg skal nok krydse ALT, hvad der kan krydses kl. 9. Håber, det kun er noget forbigående.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 18-08-08 08:51 |
|
Åhh nej Nordsted1! Nu gik det jo lige så godt! Tænker meget på jer lige netop nu og håber det ALLER BEDSTE - hvilket selvfølgelig vil sige at det er noget forbigående og at Nikki får sit syn igen.
Mange kærlige tanker herfra
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 18-08-08 10:58 |
|
Godt nyt. Tak for hjælpen
Der er et hul, om det er efter sytrådene er forsvundet, eller om han er gået ind i noget, er ikke til at sige.
Dyrlægen havde set sådan noget før, og mente at det skulle vi nok få klaret, vi fik fluks nogle andre øjendråber stukket i hånden, som vi er startet på nu.
Nikki kan ikke se, og jeg glemte at spørge hvor hurtigt de dråber kan virke, men vi har en kontroltid igen på fredag kl. 9
Det er en dejlig dyrlæge, han er virkelig medfølende og kærlig over for os alle, og han var lige så ked af det som os andre.
Hundekurven og tæppet var medbragt, hvis nu det var.... Men nu er det taget ud igen, og jeg håber ikke vi behøver at have den med i bilen de næste mange år.
Åh de følelser, de er godt nok på rutchebanetur alt for ofte sådan lige pt
| |
|
Jeg læste, her til morgen, at det ikke gik så godt.....jeg har faktisk tænkt meget på dig og din lille hund hele formiddagen, midt i min egen travlhed.
Hvor blev jeg glad på dine vegne, da jeg læste nyeste nyt.Nu håber jeg virkelig, at I ikke skal igennem flere "rutcheture"
Mange hilsner fra HelleBirgitte
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 18-08-08 11:37 |
|
Pyyh.... -det er næsten ikke til at klare.....
"Heldigvis" sover min computer kl 22.43, så jeg er blevet sparet for en nats uro og en rutchebanetur..
---Jeg kunne være sovet fra en aflivning osse... DET er da for meget...
Nå, men gudskelov gik det ikke så galt. TILLYKKE med det.......
Så må vi bare krydse og krydse og krydse ALT hvad der krydses kan indtil på fredag.
Og DU, Nordsted1, du sørger lige for at holde os opdaterede om eventuelle fremskridt, --eller bare stilstand.. Det MÅ bare ikke blive værre..
Ej, bare det snart var fredag..
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 18-08-08 12:31 |
|
Jeg har lige læst tråden og GOSH da osse...
Gudskelov at dyrlægen er optimistisk omkring det og gudskelov at det er en dygtig og kompetent og - slet ikke mindst! - et varmt og medfølende menneske!
En masse kram til HELE familien Nikki herfra!
Dorthe.
| |
| Kommentar Fra : Axelise |
Dato : 18-08-08 16:18 |
|
Gudske tak og lov Nordsted1, jeg har tænkt så meget på jer......en aflivning ville da slet ikke være til at bære, jeg kan bare ved tanken - på dine vegne!
Fortsætter med at krydse fingre og tænke gode tanker og hvor ER det godt at I har en dygtig og hjertevarm dyrlæge, som forstår hvilke kvaler og følelsesmæssige rutsjeture, I går igennem.
| |
| Kommentar Fra : Annela |
Dato : 21-08-08 10:13 |
|
Milde Makral - ja det er da godt nok hårdt det I og jeres liiie hund skal igennem - XXXXXXX for det bedste fremover, det må da være fortjent!!!!!!!!!!!!!!!!!
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 22-08-08 10:17 |
|
Nordsted1
Jeg håber, at kontrolbesøget i dag er gået godt !!!
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 22-08-08 10:54 |
|
Så har vi "overlevet" endnu et kontrolbesøg.. det er godt nok hårdt at være hundejer, men nu lysner det igen.
Såret er helet pænt, og så sagde han at der var mindre betændelse... vi vidste slet ikke at der var betændelse inde i øjet!! Det er opstået efter trådene evt. uheld, hvor der var hul i øjet.
Vi skal fortsætte med dråberne, og hvis de ikke hjælper, så er der endnu en løsning. Han kan komme i fuld narkose, og med en nål få stukket noget vædske ind, som kan opløse betændelsen, men det er allersidste udvej, for han skal helst ikke have flere huller i øjet.
Efter idag er humøret vendt tilbage, det var godt nok langt under 0 i går, og det blev ikke bedre da min far i en god mening, ringede og sagde at Nikki godt måtte ligge i hans rosenbed, under den mørkerøde smukke rose.
Lige nu er det vist kun os selv der syntes han er charmerende, han fik noget vædske ind i øjet, for at lægen kunne bedømme såret, det vædske har farvet øjet grønt, så nu har han et grønt og et gråt øje, det er vist ikke lige det han kommer til at score på
Næste kontrol på onsdag
| |
|
Hvis der kun er betændelse tilbage, er der da et stort håb om, at han kommer sig helt. Jeg synes nu, det er charmerende, med hver sin farve i øjnene.
Jeg krydser stadig alt, hvad der kan krydses og sender en lille bøn til Vorherre om at han må blive OK igen.
Mange hilsener
Jette
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 22-08-08 13:46 |
|
Pyt med farven på øjnene, -hvis bare han kan se... Men det kan han vel ikke endnu?
Nåmen det er betryggende, at I skal til kontrol igen allerede på onsdag.
Det lyder ikke så slemt med en indsprøjtning med antibiotika direkte i øjet. Det synes jeg ikke I skal være nervøse for, hvis det bliver aktuelt. Sandsynligvis behøver han ikke engang nogen dyb narkose, men bare en indsprøjtning der får ham til at sove imens. Så kan han nok komme hjem igen med det samme.
--Hvis Nikki skal til kontrol onsdag formiddag, så vil det måske være bedst at lade ham faste om morgenen, så han KAN få den indsprøjtning med det samme, hvis dyrlægen mener det er bedst?
Har I snakket om det?
Nå, men vi krydser fingre og poter for det lille myr...
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 22-08-08 16:43 |
|
Vi har ikke aftalt med dyrlægen at han skal være fastende. Og dyrlægen ville helst ikke at han skulle stikkes i øjet, så vi håber fortsat på at dråberne virker.
Nej han kan ikke se, betændelsen ligger lige over hele synsfeltet.
Nu er hans grønne øjenfarve ved at være helt væk, men brunt et det nu heller ikke... skidt pyt vi har ham endnu, - og håbet -
Tak for x og tanker
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 22-08-08 16:52 |
|
...en masse gode tanker til lille Nikki og hans kærlige familie!
Knus fra mig
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 27-08-08 10:12 |
|
Nordsted1
Hvordan er det så gået i dag ?
Håber at høre, at det er gået godt. At øjendråberne har hjulpet
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-08-08 10:22 |
|
Vi havde desværre ret, de øjendråber havde ingen effeket.
Vi har fået en tid igen her kl. 11.45, så skal han i narkose og have sprøjtet noget ind i øjet, som skal kunne opløse betændelsen...
Det vil varer en time.... er der mon nogen der har tid/lyst til at xx imens
Der skulle være en forbedring inden for 48 timer, og vi har fået en ny tid til på fredag kl. 9
Jeg syntes godt nok det er hårdt følsesmæssigt, at være hundeejer pt,
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 27-08-08 10:34 |
|
Jeg skal nok xxxxxx og tænke på Jer.
Ja det må være meget hårdt, jeg håber på det bedste , men ventetiden til på fredag vil blive meget lang.
Knæk og bræk xxxxxx
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-08-08 12:31 |
|
okay, jeg skriver med næsen mens jeg krydser...
---det SKAL bare lykkes at få styr på den betændelse.....
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 27-08-08 14:13 |
|
Så er vi hjemme igen. Han ligner en druknet mus, jeg ved ikke om de har smidt en spand vand i hovedet på ham, da han skulle vækkes
Han er mere vågen idag, da det var en anden slags bedøvelse. Han fik først en beroligende, der virkede langt hurtigere og bedre end til selve operationen, de sagde han ville falde i søvn. Ha de
kender ikke Nikki, han vil bare ikke gi' sig. De dæmpede lyset, så vi kunne døse sammen med ham, og så skulle han ellers falde i søvn, men ude på gangen var der fire hvalpe, og de bjæffede noget, Nikki lå med lukkede øjen, helt slap (meget grimt), men gøede da til hvalpene.
Vi kom tilbage efter en time, og dyrlægen sagde at alt var forløbet fint. Først suger man noget vædske ud fra øjet, og dernæst sprøjter man det andet ind.
Og ved i hvad.... vi skal "kun" betale for medicinen... 500 kr nå ja og så to nye flasker øjendråber af 150,00 stykket.... vi tager overtræksbukser på resten af måneden
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 27-08-08 14:26 |
|
Selvfølgelig skulle han da sige noget til de hvalpe!!
--Og bjæffemusklerne er de muskler, der falder sidst i søvn.. -Ja, Silke kan da sagtens bjæffe mens hun sover..
Nå, men godt det er overstået. Så skal vi bare krydse et par enkelte fingre til på fredag..
Dyrt er det jo... Men når det så bare virker... -Det er jo snart den første, så kommer der vel penge på kontoen igen..
| |
|
PUHHA, ja det er godt nok hårdt at være i jeres sko for tiden. Stakkels Nikki, og stakkels jer.
Jeg er gået i gang med at krydse alt. Det er mest effektivt med håret.
Ak, jeg kan lige sætte mig ind i, hvordan i har det. Håb og skræk skifter . Men lad os tro på, at det virker denne gang. ALT kan jo ikke gå galt, vel? Her er lidt til humøret. Giv Nikke et ordentligt kram fra mig (uden at brække hans ribben, altså)
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 29-08-08 10:21 |
|
Nordsted1
Hvordan er det så gået i dag ?
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 29-08-08 10:36 |
|
YES YES han kan se igen.... kun ganske lidt, men det går den rigtige vej.
Vi skal ikke regne med at synet bliver så godt som før der kom hul, men han vil stadig kunne få
et rimeligt godt syn--- men der kan gå meget lang tid --Men det er faktisk bedøvende ligegyldigt, bare han kan se.
Vi skal ændre på øjendråberne igen, vi kan ikke ændre helt tilbage til før hullet, altså det er en hel videnskab...godt vi har exel, så vi kan lave skemaer.
Vi er godt nok både glade og lettede. Og hunden han er heldigvis rigtig glad for at komme til dyrlæge, de sidste mange køreture han har været med på, har været til dyrlægen, hvor det ikke har været særlig behageligt for ham, men alligevel løber han ud i entreen når han kan hører vi finder hundesnoren...
Kontrol igen på mandag
Kan i have en rigtig god week-end allesammen
| |
| Kommentar Fra : vil.du |
Dato : 29-08-08 10:40 |
|
Årh hvor er det dejligt at høre Nordsted!!
Mange mange tanker til Jer allesammen fra mig!
Hvor må det bare være sindssygt hårdt at være Jer! Vi storknuselsker jo vores små venner og I er et fantastisk eksempel på at vi vil gøre alt hvad der står i vores magt, for at vores kæledyr skal have et godt liv.
Kram herfra!
Rigtig god weekend!
Dorthe.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 29-08-08 10:46 |
|
Det var da godt nyt
Men med alle de kontrolbesøg, så har I da snart opbrugt kvoten
Hvornår må Nikki komme på tur med "tøserne"
God weekend vil skinne
| |
|
Ih, hvor er det altså skønt, at han kan begynde at se igen. Ja, de er seje, de små firbenede. Og deres forhold til dyrlæger er åbenbart enten/eller. /
Men så kan vi jo så småt slippe lidt af XXX.
Håber weekenden bringer masser af sol og helse.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 29-08-08 13:55 |
|
Ja, det er sjovt, at han kan mærke, at dyrlægen prøver på at hjælpe ham...
Nikki har osse et håb om at komme til at se igen. Og det skal jo nok blive bedre. Det var bare synd, at I skulle have det tilbageslag..
Men -på med vanten! NU går det fremad igen. GODT at høre. Og rigtig god week-end til jer osse..
Og til jer andre her i tråden.
| |
|
Også en god weekend til dig, Birgitta - og til alle jer andre. Specielt lille Nikki og hans far og mor.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 01-09-08 15:22 |
|
Så har vi været til tjek igen....Dyrlægen kunne se stor fremgang fra i fredags (her skulle være en smiley, der hopper højt i luften af glæde)
Vi kan på hans humør og måden han går på, se at det er rigtigt, men den grå hinde inde i øjet er der stadig, men altså dyrlægen kan jo kikke ind bagved med sine instrumenter, og kunne straks se, at det så meget bedre ud.
Jeg spurgte om han kunne huske Nikki fra i fredags da... jooo ham glemmer jeg ikke, og da slet ikke når forløbet har været som det har.
Ingen tøzegåture endnu, kontrol igen på fredag kl. 9, og samme køreplan med øjendråberne indtil da
| |
|
Ja, vi mangler en glad hoppende smiley - men så må jeg bruge denne
Hvor er det godt at høre.......nej, Nikki glemmer man ikke lige, sådan en lille sej fyr
| |
|
Ja, han er godt nok en sej lille fyr. Heldigvis. Hvor er det dog dejligt, at han er "i fremgang".
Hvis jeg nogensinde får en han-hund, skal han godt nok opkaldes efter Nikki, i håbet om, at han bliver lige så sej, hvis der skulle være noget i vejen med ham.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 01-09-08 21:29 |
|
Ja denneher smiley har vi da! TILLYKKE!
Og denneher:
Og masser af dem her:
Nu KAN det da kun gå fremad..
Det HAR sørme osse været hårdt.
Jeg glæder mig for en gangs skyld, --uden bekymring-- til på fredag..
Tænk hvis man kunne sætte sådan en ind:
[img] http://www.cosgan.de/images/more/bigs/a130.gif[/img]
---men det kan man nok ikke... (jeg prøver alligevel..)
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 01-09-08 21:31 |
| | |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 01-09-08 23:11 |
|
Hej alle jer, der hænger fast på tråden (så er i da ikke løse på tråden)
Altså i skulle bare lige vide hvor meget det betyder for mig, at i bare er her, både når det går skid og godt
Min mor var også med hos dyrlægen og se hvordan det foregik, hun faldt også pladask for den dyrlæge... altså ham kunne jeg godt unde jer at møde, altså bare til et alm. rutinetjek af jeres dyr,
han er noget af det rareste,
Birgitta, tak for smily
Det er altså irriterende at jeg ikke får mails, når i har skrevet
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 02-09-08 13:56 |
|
Tilbagefald??? Hvad er det? Sådan noget kender vi da ikke til..
og så liige denneher: http://www.cosgan.de/images/more/bigs/c045.gif
Vi TRÆNGER altså til nye smilies... Dem vi har er lidt oldnordiske efterhånden..
cosgan-smilierne er giffer, og "på andre sider" kan man linke til dem --fuldt lovligt-- så de bliver indsat som billeder...
| |
|
Øhhh, Birgitta, jeg synes, den liger mig i ansigtsformen.
Hilsen Jette
| |
|
Næh, det er vist kun Kim Larsen, der kan se sådan ud.
Hvordan går det med Nikki, Nordsted. Er han stadig i fremgang? Har du fået at vide, om det grålige går væk igen?
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 05-09-08 09:49 |
|
Hjemme igen, efter endnu et kontroltjek.
Det går langtsom fremad, men fremad
Der er stadig et meget lille bitte hul efter operationen, men det hul der kom - sandsynligvis - efter trådene forsvandt, det er helet.
Vi skal ændre på dråberne, ikke færrer, men ændre, og så en kvart pille mindre om dagen. Han skal stadig holde sig i ro, og det er ved at være svært for ham, han vil meget gerne lege og fiser rundt, som i de gode gamle dage.... det er da positivt
Næste kontrol - næste fredag -, det er altså dejligt at der kan gå en hel uge, vi er ved at være lidt trætte af turen til Holte et par gange om ugen... men det er jo også dejligt at få af vide at det går fremad.
Vi skal ikke regne med at det blå/grå skær forsvinder helt, men det kan ændre sig over flere uger, jeg kan ikke selv se en ændring fra i mandags, men det kan dyrlægen... når han kommer det der grønne stads i øjet på..
Birgitta, tak for linket til smily'erne, nu har jeg fået fornyet nogle på msn
Rigtig god week-end til jer alle
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 05-09-08 14:59 |
|
Det er sørme tidligt I er til tjek... Men fint, så er der ikke det at tænke på mere.
---Og det lyder som om det går fremad, ---når I synes det er for meget med de kontroller..
Da det var helt galt kunne I -og jeg- næsten ikke vente til det var kontrol-dag igen..
Man trænger jo til nogle gode nyheder efter sådan et forløb.
---Åååja... hvad skal man dog gøre, når den unge mand føler sig meget raskere end han er? DET vil vist altid være et problem med en skadet hund. Men nu går der nok ikke så meget længere før han kan få lov. Det lyder da altså som om han helt fint kan orientere sig.. DET er da skønt! Om synet så ikke bliver superskarpt, det er ret lige meget. Nikki er jo vant til det, der er meget værre.
Jammen god fornøjelse med smileyerne. Jeg synes der er mange sjove og anvendelige imellem.
God week-end til dig og Nikki osse... Og til jer andre kandussere.
ups, --du HAR vel fundet ud af at komme ind på SIDEN med de smileyer, ikke?
Ellers er linket her: '
http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=18&ziel=bigs
--når man klikker på en af smileyerne, så kommer der en linie forneden som man kan sætte ind i en tekst.. Linien ændres så til smileyen når man sender eller previewer..
--Bare ikke her på kandu..
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 12-09-08 10:59 |
|
Det den dejligste morgen i hundrede år -- syng selv videre
Nikki's syn er stadig i bedring----OG FRA I DAG MÅ HAN GÅ TUR SAMMEN MED TØZEHUNDENDE-
Det bliver vi alle rigtigt glade for, min gå-tur-veninde- har måtte gå en anden rute de sidste måneder, hun har forsøgt at gå forbi "vores" vej, men tøzerne vil ned af vejen og hente os, og når hun så siger at det skal de ikke, sætter de sig ned, og kikker bebrejdende på moar, så hun må hive og slide i dem, for at få dem til at gå videre.
Ikke mindre medicin, men en dråbe mindre af et præparet, og en mere af et andet.
Birgitta, jeg har fundet ind på siden med smilyer, og har snuppet nogle til min msn
| |
|
Åh hvor er det godt
Rigtig god weekend
Til Nikki: Hyg dig med tøserne
| |
|
Ja, det var da godt nok en god nyhed.
Klap den lille
God weekend til jer alle.
Hilsen Jette
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 22-10-08 10:32 |
|
Hvor er det dog irriterende at jeg ikke selv får mail i denne tråd
Så undskyld Ans, jeg ikke har svaret før
Vi har været til kontrol igen idag. Nu skal vi prøve at stoppe helt med Prednisolol, det bliver dejligt, for han er konstant tørstig/sulten og skal jo også af med det igen.
Vi er stadig på 8 dryp om dagen. Han er stadig grålig i det opererede øje, og vi skal ikke håbe på at det helt forsvinder, - det kom efter han blev blind anden gang - men han KAN se, og er lige så hvalpet og glad som han plejede at være i "gamle" dage
Kontrol igen om 3 uger
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 22-10-08 10:39 |
|
Citat men han KAN se, og er lige så hvalpet og glad som han plejede at være i "gamle" dage |
Hvor er det dejligt at høre
8 dryp om dagen er vel til at holde ud i forhold til det, han startede med, men stadig irriterende hele tiden at skulle hænge i en klokkestreng.
Går han tur med tøserne ?
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 22-10-08 12:57 |
|
Hvor er det fint at det går fremad. Og at han er ung og glad igen.
Det der med at få post, ---Har du ikke mulighed for at sætte flueben i en boks forneden hvor der står "Ja tak, send mig en e-mail når der er nye indlæg til dette spørgsmål."?
Nå, men det har du jo nok prøvet...
Ellers må du bare kikke ind en gang imellem..
| |
| Kommentar Fra : Nordsted1 |
Dato : 22-10-08 14:00 |
|
Jo, han får gået tur med tøzerne, og der er gensynsglæde hver gang, vi er meget forsigtige når de mødes, jeg er så bange for at de i kådhed skal komme til at stikke en pote ind i hans øje, så det bliver mest til at de vasker hinandens øre.
Og jo, han er utrolig hvalpet og kåd, så det føles som en hundehvalp
8 dryp er til at holde ud, og det bedste er altså at han ikke skal have piller mere, altså de bivirkninger, har godt nok bundet os mere til hjemmen end drypperiet... det var nemt nok da havedøren stod åben, men nu er det for koldt, så han står tit ved døren og skal ud/ind, og det er ikke så nemt hvis vi tager ham med hos andre.... vi blev også hjemme fra en sommerhustur, men skidt pyt vi når det nok en anden gang.
De piller har også givet ham en lille overvægt, den håber jeg på vi også kan komme af med igen, altså det er ikke så han skal til at have skateboard eller rulleskøjter, men kønt er det ikke
Jeg har flueben i boksen, men lige lidt hjælper det
| |
| Kommentar Fra : Birgitta |
Dato : 22-10-08 14:29 |
|
Prøv at slette fluebenet..... og tryk send...
Og derefter gå ind og sæt flueben igen og tryk send.. Måske kan du snyde systemet på den måde?
--Overvægt er der jo råd for.. Og nu, hvor der er andre glæder i livet end mad, så får han nok tabt de par gram,--med hjælp fra mor, der må se at lære at holde op med at ynke og forkæle...
---Men det hjælper selvfølgelig på vægten hvis han kan undvære prednisololen.
---"Og det var så den sommer hvor Nikki fik sit syn tilbage....." Feriebillederne ser bare lidt anderledes ud i år..
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|