Jeg mener der må være enten for meget benzin (Så samles det i krumtappen under stempelet), eller for lidt, men det er da rigtigt at gnisten kan jo være for svag, så kan du slå tændrørets vinkelelektrode lidt tættere sammen, kun så man lige kan få en tommeælfingernegl imellem.
Med hensyn til tændingstidspunkt, så plejer spolen at skulle stå i midten af indstillingssporet. Hvis gnisten skulle komme for sent, eller tidligt vil antænding stadig ske, og skal kunne høres.
Hvis der skulle være kommet for meget benzin ned i krumtaphuset, bliver blandingen så fed at der ikke sker antændelse, så udluftes motoren ved at:
Luk for benzin
Skru tændrør af.
Giv fuld gas, medens du:
Træd kickstarter rigtig mange gange, eller skub knallerten rundt i lavt gear.
Tændrør på, og prøv at starte, uden at åbne for benzin.
Når der er lidt benzin tilstede i cylinderen, og der er gnist, og kompression, ja så SKAL den gå igang, men hvis:
Magnetsvinghjulet sidder løst, eller har drejet sig på grund af manglende eller "klippet" not, ja så kommer gnisten jo ikke lige før top, og den starter aldrig.
VH Palle Hansen
PS: "Jeg har renset kaburator men det hjælper intet." Dysen skal man kunne se igennem (Blæses)