|
|
hmhm
Det kunne da være rart, hvis jeg ligesom kunne få olietågen ind i systemet igen, da der når den bliver varm, kommer meget olietåge/dryp af olie ud af slangen...
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 110 point Dato : 11-02-08 16:38 |
|
Mon ikke det er det der polulært kaldes "ånderøret"
Så er motoren meget underkomprimeret, da det ikke er meningen der skal komme olietåge/oliedryp ud af den.
Men indsugningen er det rigtige sted, der ville den sidde, såfremt motoren var monteret på en traktor eller i en bil.
| |
| Kommentar Fra : Sailor |
Dato : 11-02-08 17:38 |
|
Hej.
Hvis det ligefremt er så slemt, at der er tåget og drypper, vil det nok være en god ide at overhale motoren med en gang nye stempel- og olieskraberinge. Hvis hårdheden eller rettere blødheden i materialet som ringene er lavet af er rigtig, kan man mange gange nøjes med at skifte ringe uden at behøve at udbore cylindrene. Det vil dog altid være en god ide at hohne cylindrene så man får en god og rimelig hurtig tilpasning af de nye olieskraberinge.
Held og lykke med foretagendet.
De bedste hilsener fra
Sailor
| |
| Kommentar Fra : dabj |
Dato : 11-02-08 17:56 |
|
Som dova siger skal den ind i indsugningen. Normalt er der en studs på indsugningsfiltert til slangen.
Sæt den under ingen omstændigheder i udstødningen, det kan forårsage både brand og eksplotion.
Mvh
dabj
| |
| Kommentar Fra : fætter |
Dato : 11-02-08 19:37 |
|
Som tidligere nævnt er indsugningen det rigtige sted at føre ånderøret hen.
Men inden du nu gir dig til at flå motoren ud af din båd for at få skiftet stempelringe og boret op, så slå lige koldt vand i blodet. En motor i en båd kan nemt ha gået mange timer hvor den bare har plumret afsted, og det er ikke noget dyserne er særlig glade for i længden. Hvis dyserne begynder at "hænge" lidt dannes der dråber på enden af dysen som drypper ned på stemplet og derfra løber noget af det ned i sumpen til olien. Men nu er det jo sådan diesel olie har det med at fordampe når den så bliver varm, og når denne diesel-damp kommer ud gennem ånderøret fortættes noget af den igen, og det kan gi både dråber(som er helt sorte) og ildelugtende damp. Du skal også være opmærksom på at den luft eller damp der komme gennem slangen kan ha et stort indhold af kulilte som er en tung gas som lægger sig i bunden af dit skib. Kulilte er jo som bekendt ikke noget at spøge med.
Men hvis der ikke ligefrem står en strid vind ud af dit ånderør og motoren ellers er til at få igang, så tag du og pil dine dyser at og få dem tjekket. Det vil også gi dig en bedre brændstof økonomi.
Mvh M
| |
| Kommentar Fra : Sunowich |
Dato : 11-02-08 19:47 |
|
Jae fætter tilslutter mig dine ord og sparer på mine egne Har ordtnet en del dyser i min tid og en lille bidrag er også at motoren bestemt ikke har godt af at dyserne drypper i stedet for at sende en tåge ind
Mvh Sune
| |
|
Tak for svaret dova.
Og tak alle for kommentarene...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|