|
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 28-10-07 13:55 |
|
Tja...
Hvis det "kun" er "send" - så er din smtp sikkert ikke rigtig.....
Så du må op med nogle flere op lysninger såsom..
Netudbyder
Mailoudbyder
Netinstillinger osv....
| |
| Kommentar Fra : acilia |
Dato : 28-10-07 14:04 |
|
Mailudbyder TDC
Netudbyder TDC
Netindstillinger? hvad skal du vide?
Mailserver står sådan: Server til indg. post pop3.mail.dk
Server til udg. post asmtp.mail.dk
Jeg tjekkede på TDCs hjemmeside og gik ud fra deres guide til indstillinger (det var godtnok outlook express - men det er jo næsten den samme opsætning som i outlook 2003)
Det er også ligesom om den ikke længere automatisk sender og modtager (jeg har indstillet til send/modtag hvert minut). Nu skal jeg manuelt trykke på send/modtag før den gør noget. Og den kommer ikke med nogle fejlmeddelelser.
Når jeg manuelt trykker send/modtag så skriver den:
pop3.mail.dk sender.... udført
pop3.mail.dk modtager....udført
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 28-10-07 14:18 |
|
HVERT MINUT
Du må være glsd for post
Det er ALT for tit....
Den når jo ikke at blive færdig før den skal igang igen..... (så det kunne være årsagen)
| |
| Kommentar Fra : acilia |
Dato : 28-10-07 14:21 |
|
Jamen sådan har den såmen altid stået.. Så det kan ihvertfald ikke være det..
Jeg tænker om det er forkert at der står
pop3.mail.dk modtager....udført
Skal der stå det der asmtp.mail istedet?
Men ihvertfald er det rigtigt at den nu ikke længere gør det automatisk.. har lige tjekket.
| |
| Accepteret svar Fra : refi | Modtaget 210 point Dato : 28-10-07 14:27 |
|
Kommer jo an på hvad det er for et felt du snakker om....
pop3 adressen er den der hører til din mail....
SMTP er den der hører til din netudbyder (uanset hvilken mailudbyder du har)
Citat Oplysninger du skal indtaste
Indgående server/
POP-server/POP3-server pop3.mail.dk
Udgående server/
SMTP-server asmtp.mail.dk
Kontonavn/Login name/
Username Dit 12-cifrede kundenummer som du finder i din abonnementsaftale og øverst på alle fakturaer.
Adgangskode/Password Er som regel den adgangskode, du selv angav under onlineregistreringen af dit internetabonnement. Du kan dog senere have angivet en særlig adgangskode til din mailboks via webmail. |
Citat For at hindre misbrug af din mailkonto til spredning af spam og computervirusser, skal der aktiveres godkendelse på serveren til udgående post. Godkendelsen sker via samme brugernavn og password som til den indgående postserver |
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 28-10-07 14:50 |
|
Funktioner
Indstillinger
Faneblad "Konfiguration ef e-mail
Tryk "E-mail konto"
Hak ved "Få vist eller rediger eksisterende emailkonto"
Tryk næste
Marker kontoen
Tryk på rediger
Tryk i næste vindue "flere indstillinger"
Faneblad "server til udgående post"
Hak ved "server til udgående post (SMTP) kræver godkendelse
Prik i "brug samme indstillinger..... "
| |
| Kommentar Fra : alimak |
Dato : 28-10-07 15:29 |
|
Du kan få TDC sin netsuport til at løse mailproblemer for dig.Det er bare at downloade programmet.
alimak
| |
| Kommentar Fra : acilia |
Dato : 28-10-07 17:06 |
|
hmm nu tror jeg det virker igen - forsøgte at fjerne alt hvad der var blevet downloaded igår af mystiske ting og sager. Rebootede - nu ser det ud til at jeg er reddet for denne gang..
Hvad der var galt??? aner det ikke.
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 28-10-07 18:52 |
|
Nu bruger jeg ikke Outlook men Outlook Express, indstillinger er de samme og du har skrevet rigtig, server til indgående post: pop3.mail.dk og server til udgående post: asmtp.mail.dk fuldstændig korrekt som du har skrevet, i Outlook Express er der i vinduet hvor man skriver disse server oplysninger, et sted hvor der skal markering i Min server kræver godkendelse, der SKAL være markering der, som konto navn og adgangskode skal du bruge dem du fik fra TDC da du blev kunde, brugernavn er 8 tal og adgangskode er en række bogstaver, hvis alt dette er som du har skrevet, så slet konto og opret en ny, med de samme rigtige oplysninger, somme tider er det, det der skal til
| |
| Kommentar Fra : acilia |
Dato : 28-10-07 19:10 |
|
Kære o.v.n.
Ja det er lige nøjagtig som du har beskrevet - og jeg gjorde også det at jeg slettede min konto og oprettede på ny. Nu virker det faktisk nogenlunde MEN i de filer jeg har siddet og slettet som jeg nok ikke skulle have pillet ved (dumkopft) har jeg slettet eet eller andet så maskinen nu spørger efter installations cd'en til outlook hver gang jeg modtager post. Den cd har jeg ikke her - men henter den hos mine forældre imorgen.
Dog når jeg trykker på annuller et par gange så modtager den godtnok posten.
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 28-10-07 19:47 |
|
Ovenpå den der virus, vil det som allerede anbefalet være en god ide at få folkene fra Malwarecheck til at se din computer igennem: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=9 hvis ikke du er medlem kan du blive det gratis, eller læg loggen her, det er sikkert de samme folk som ser den, da både stl_s og arlet færdes her i forummet
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 28-10-07 19:52 |
| | |
|
Jeg havde nøjagtig det samme problem for nogen tid siden. Pludselig ville Outlook ikke sende. Jeg ringede til TDC-support, og efter lang tids snak sagde han, at jeg skulle skrive et a foran smtp.mail.dk - og vupti så virkede det igen. Hvorfor det a skulle stå der, kunne han ikke svare på.
Om det virker på din, ved jeg ikke - jeg har kun Office 2000, men det var måske værd at prøve.
Altså asmtp.mail.dk
| |
| Godkendelse af svar Fra : acilia |
Dato : 10-12-07 17:35 |
|
Tak for svaret refi. - Bedre sent end aldrig med mine acceptér svar..
kh
Acilia
| |
| Kommentar Fra : refi |
Dato : 10-12-07 17:43 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|