|
| Hvem skal betale (Medion/Aldi) Fra : Kortoververden | Vist : 1968 gange 10 point Dato : 09-06-07 00:28 |
|
Vedr.: http://www.kandu.dk/tip16160.aspx
Det er jo faktisk ikke dit problem at deres support er gået konkurs, du har købt en computer hos Aldi, så det er dem der skal sørge for at du får en ny.
At de prøver at kaste asnvaret fra sig er jo ikke nødvendigvis korrekt procedure, dit krav vil altid være overfor den der har solgt maskinen til dig, så ned i Aldi og kræv en ny maskine omgående
| |
|
Jeg er enig i at det i normale tilfælde ikke er kundes problem at et servicecenter er gået konkurs, det er butikken der har garanti forpligtigelsen.
Men om butikken har pligt til at erstatte en PC som står hos et konkursramt service center er måske mere tvivlsomt.
| |
| Kommentar Fra : Klumme |
Dato : 09-06-07 02:41 |
|
Ellers må Aldi jo tage maskinen tilbage og godtgøre kunden købsprisen. Efterfølgende kan de så selv slås med diverse firmaer og advokater.
| |
| Kommentar Fra : ferik |
Dato : 09-06-07 10:05 |
|
for nogle år siden, gik det Grundig TV, jeg havde købt i Bilka i stykker
kort tid efter gik Grundig konkurs
Bilka opfyldte alle garanti forpligtelse, uden problemer
| |
| Kommentar Fra : timeglas |
Dato : 09-06-07 12:42 |
|
Nu har jeg flettet et brev sammen hvor jeg forlanger en løsning inden for 14 dage.
1. ophæv handlen
2. ny computer
3. send mig min computer tilbage repararet og i brugbar stand.
og dette sender jeg anbefalet ind til Aldi´s hovedkontor.
Det der pisser mig mest af, er at der ingen information er, og ingen der kan sige/skrive at jeg vil blive holdt skadesfrit. Hvis de gjorde det, så ville jeg jo slappe mere af og gøre hvad de siger. Jeg har forresten og sendt et brev til kuratoren som de har sagt at jeg skulle. Syntes ærligtalt ikke at det er mit arbejde, men vil ikke modarbejde dem. Har også sendt det anbefalet.
mvh timeglas
| |
| Kommentar Fra : timeglas |
Dato : 09-06-07 12:57 |
| | |
|
Købeloven er entydig på området.
Det er sælger der skal løse problemet, køber kan ikke stilles dårligere fordi deres leverandør går konkurs
| |
| Kommentar Fra : timeglas |
Dato : 04-08-07 10:16 |
|
Tak for svaret. Det hele endte med at jeg fik kæmpet en check med hele beløbet af PCén hjem, så en lykkelig slutning for midt vedkomne.
mvh timeglas
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|