/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS-Office
#NavnPoint
sion 18709
refi 14474
Klaudi 9389
Rosco40 5695
berpox 5456
dk 5398
webnoob 4919
Benjamin... 4870
o.v.n. 4637
10  EXTERMINA.. 4373
Excel formel med blanke felter
Fra : EiHaBr
Vist : 4514 gange
100 point
Dato : 14-02-07 19:59

Ved nogen hvordan man laver Excel formler med blanke feltudregninger således:

Hvis felt c3 er blank skal resultatfeltet E3 også være blank, ellers skal der udregnes E2+D3.
Det vil sige at formlen kun skal regnes hvis ikke en given anden felt er blank.

Hilsen EH

 
 
Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 14-02-07 20:07

i E3 skrives =Hvis(C3="";"";+E2+E3)

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 14-02-07 20:32

Tusind TAk Bille
jeg fik den til at virke ved at indsætte et parentes om (+E2+E3)

Hvad nu hvis: C8 er blank skal D8 være blank -ellers skal regnes C8-B8 (Resultat i D)

Mvh EH

Kommentar
Fra : Bille1948


Dato : 14-02-07 20:53

Princippet er det samme :)

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 14-02-07 21:10

Ok tak for det.

"";"";


""; betyder blank og ""; betyder resultatfelt blank er det sådan, --du får point tak.

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 100 point
Dato : 14-02-07 21:16

Hej, ja det er princippet i det.

Hvis du f.eks. vil have ordet nej i stedet for blank, skriver du "nej" osv. Sværere er det ikke :)

Kommentar
Fra : EiHaBr


Dato : 14-02-07 21:19

Meget fint tak.

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr


Dato : 14-02-07 21:19

Tak for svaret Bille1948.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408924
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste