|
| Karburator: Justering af luftskrue Squanto har modtaget -5 point for dette tip Fra : Squanto | Vist : 8257 gange
Dato : 02-12-03 12:33 |
|
Kør først en tur på scooteren/knallerten for at varme motoren op, stil den derefter op på støttefoden og find luftskruen, den sidder normalt ud til en af siderne og kan fanges med en lang skruetrækker.
Når den er fundet,drejer du luftskruen hurtigt i bund(med uret) og derefter 1½ omgang ud(modsat uret).
Så indstiller du tomgangen til at gå relativt hurtigt på tomgangsskruen (skru den indad / med uret).
Hvordan jeg plejer at gøre det - håber folk kan bruge det....
Drej stille og roligt på luftskruen (1/4 af gangen, MAX) indtil motoren går så hurtigt som muligt. Drej en lille smule på den, og vent 5 - 10 sek for at se hvordan den reagerer på det. Når man har fundet det sted hvor motoren går hurtigst, så skruer man ned for tomgangen indtil den går i et acceptabelt tempo. Husk ikke at skrue for langt ned, så går den i stå ved lyskryds osv!
Som slutprøve "vipper" man lige gassen, altså ikke for hurtigt eller for langsomt, men sådan lidt kvikt. Motoren skal kunne tage gassen helt uden at tøve bare det mindste. Kan den ikke det, så drej blande / luft skruen 1/8 omgang ind (med uret) og prøv igen. Fortsæt til den tager gassen som den skal. Så burde motoren være korrekt indstillet.
På nogle modeller sidder justérskruerne i den anden side, afhængig af scooter/knallert-model.
| |
| Bedømmelse
Fra : dk |
Dato : 02-12-03 13:37 |
| | |
| Bedømmelse
Fra : lally |
Dato : 02-12-03 12:50 |
| | |
| Bedømmelse
Fra : Rascha |
Dato : 02-12-03 12:48 |
| | |
| Bedømmelse
Fra : Jon |
Dato : 02-12-03 15:25 |
| | |
| Bedømmelse
Fra : jomo |
Dato : 02-12-03 15:51 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|