/
Forside
/
Teknologi
/
Udvikling
/
Java
/
Tip
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn
*
Kodeord
*
Husk mig
Brugerservice
Kom godt i gang
Bliv medlem
Seneste indlæg
Find en bruger
Stil et spørgsmål
Skriv et tip
Fortæl en ven
Pointsystemet
Kontakt Kandu.dk
Emnevisning
Kategorier
Alfabetisk
Karriere
Interesser
Teknologi
Reklame
Top 10 brugere
Java
#
Navn
Point
1
molokyle
3688
2
Klaudi
855
3
strarup
740
4
Forvirret
660
5
gøgeungen
500
6
Teil
373
7
Stouenberg
360
8
vnc
360
9
pmbruun
341
10
mccracken
320
Java Tips 2 -Xor
xor har modtaget
-10
point for dette tip
Fra :
xor
Vist : 1467 gange
Dato :
12-05-03 00:01
Og her har i så anden omgang af mine tips. Flere vil følge når jeg for dem skrevet ned.
TIP11:
Hvad er "magic number"
Det første JVM gør når det skal loade en klasse er at læse de 4 første
bytes for at se om de er CA FE BA BE i hex.
Disse 4 bytes indikere at det er en java klasse fil. Hvis du for en Error msg,
såsom "wrong magic number" så er det ikke en klasse fil som du prøver at loade
ellers så er den corrupted.
________________________________________________________________
TIP12:
Hvordan man angiver Unicode karaktere.
String str ="\uXXXX";
char c = '\uXXXX';
________________________________________________________________
TIP13:
Hvordan kan man finde alle det pågældende systems egenskaber.(Properties)
Såsom File.separator som returnere den type af seperator som anvendes på
systemet.
Enumeration List = System.getProperties().propertyNames();
while(List.hasMoreElements())
{
System.out.println((String)List.nextElement());
}
________________________________________________________________
TIP14:
Kør en metode hvert X'ne minut :
Hvis du har mulighed for at bruge swing, så kan du bruge en Timer.
Eks:
public class Timer20min implements java.awt.event.ActionListener
{
javax.swing.Timer t = new javax.swing.Timer(1200000, this);
public static void main(String args[])
{
t.start();
}
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
//denne kode bliver kaldt hvert tyvende minut.
}
}
________________________________________________________________
TIP15:
Ændre ikonet på JDialog instanser!
setIconImage(getToolkit().getImage("logo.GIF"));
________________________________________________________________
TIP16:
Skrive til fil.
Opret datastrøm til fil.
-> FileWriter fil = new FileWriter("tekst fil.txt");
Pakker datastrømmen ind i PrintWriter objektet
-> PrintWriter ud = new PrintWriter(fil);
Sender nu data til PrintWriteren som så sender det videre til FileWriteren som så sender dataen til filen.
-> ud.println("dette er en test tekst streng");
________________________________________________________________
TIP17:
Læse fra en fil
Opretter et FileReader objekt
-> FileReader fil = new FileReader("tekst fil.txt");
Pakker objektet ind i et BufferedReader objekt som kan læse linie for linie
(Samme princip som når vi skal lagere data i en fil)
-> BufferedReader ind = new BufferedReader(fil);
Nu kan indlæsning ske linie for linie. readLine() retunere null når EOF er nået.
-> while(linie !=null) {
-> System.out.println("Læst : " + linie);
-> linie = ind.readLine(); }
________________________________________________________________
TIP18:
Læsning fra tastaturet.
Konvertere byte-basseret input til tekst basseret.
-> InputStreamReader tegnlæser = new InputStreamReader(System.in);
Så gør vi den linie orienteret således at vi kan læse linie for linie istedet for tegn for tegn.
-> BufferedReader ind = new BufferedReader(tegnlæser);
Så nu kan vi indlæse data fra tastaturet linie for linie.
-> String linie = ind.readLine();
________________________________________________________________
TIP19:
At kunne tilføje et objekt til en fil som allerede indeholder et til flere objekter.
->FileWriter(String fileName, boolean append)
Ex : FileWriter fw = new FileWriter (file,true);
________________________________________________________________
TIP20:
Traversering af hashtabel
//Gennemløb af alle elementer i Hashtablen
for(Enumeration enu = vareHash.keys(); enu.hasMoreElements() ;)
{
String vareNummerStr = (String)enu.nextElement();
String vareTypeStr = (String)vareHash.get(vareNummerStr);
vareTyperTA.append(vareNummerStr + "\t" + vareTypeStr + "\n");
}//for
________________________________________________________________
TIP21:
Indeholder et String objekt en given streng.
public soeg(String enStreng, String etKeyword)
{
String streng = enStreng;
String keyword = etKeyword;
int i = streng.indexOf(keyword); //indexOf retunere -1 hvis strengen ikke
if(i !=-1) findes og hvis den findes så retuneres
return true; index nummeret i strengen hvor den findes først.
}
________________________________________________________________
/Xor
Bedømmelse
Fra :
Rina2
Dato :
12-05-03 08:27
Bedømmelse
Fra :
Willy_Wap
Dato :
12-05-03 07:40
Bedømmelse
Fra :
Bjarne_H
Dato :
12-05-03 00:43
Bedømmelse
Fra :
lirpa
Dato :
12-05-03 02:29
Bedømmelse
Fra :
Franksp
Dato :
12-05-03 07:50
Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Alle emner
Teknologi
Udvikling
Java
Indstillinger
Spørgsmål
Tips
Usenet
Reklame
Statistik
Spørgsmål :
177558
Tips :
31968
Nyheder :
719565
Indlæg :
6408914
Brugere :
218888
Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste
Copyright © 2000-2024 kandu.dk. Alle rettigheder forbeholdes.