Fange fisk i plantet akvarie?
Fra : SantAna Sørensen

Dato : 13-11-01 21:17

Vi har et plantet akvarie på 325l, ca 122x46x60h. Vi har tidligere prøvet
at sætte amanorejer i for at bekæmpe trådalger, men rejerne forsvandt.

Akvariet indeholder 2 siamesiske algeædere, 2 ancistrus, 8 rødnæser, 8
pansermaller og 4 nøglehulsciklider.

De eneste fisk vi kan forestille os har noget med rejernes forsvinden at
gøre er cikliderne, og for at teste hypotesen ville vi fange dem og
anbringe dem i et andet akvarie mens vi prøver med rejer igen.

Hvordan gør vi det??? Så snart vi letter på låget og stikker en arm ned
gemmer de sig, og det er svært bare at finde ud af hvor de er. De er
nysgerrige nok når låget er lukket, måske er de ikke så dumme endda.

Der må være nogen af jer andre der har været i samme situation.

Hvor mange algeædere er egentligt passende til den str akvarie? Vi kunne
sende nogle Otocinclus(?) derned, selvm rejerne ellers er sjove. De er
bare lidt dyre som ciklidefoder...

mvh,

Martin Sørensen

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 13-11-01 23:33

> Hvordan gør vi det??? Så snart vi letter på låget og stikker en arm ned
> gemmer de sig, og det er svært bare at finde ud af hvor de er. De er
> nysgerrige nok når låget er lukket, måske er de ikke så dumme endda.

Du kan eventuel stikke to net ned i akvariet, lade dem stå i en halv time
(eller til fiskene har vænnet sig til dem) og samtidig lade låget på
akvariet stå åben. Så kan det være du er heldig at de lige pludselig
befinder sig midt mellem de to net.

Torben

Fra : Tom Manczak

Dato : 14-11-01 14:46

> akvariet stå åben. Så kan det være du er heldig at de lige pludselig
> befinder sig midt mellem de to net.

Det tror jeg bliver svært og tidskrævende. Det virker ihvertfald ikke
med mine malawier. Det bedste er nok at fjerne alle sten og så fange
krabaterne.

--
Med Venlig Hilsen / Regards,

Tom Manczak, Copenhagen, Denmark
ICQ 110297734

remove "fishy" to reply by email.

Fra : SantAna Sørensen

Dato : 14-11-01 22:42

In article <qjuI7.1388$Bs1.318442@news000.worldonline.dk>, "Tom Manczak"
<tomfishy_manczak@mobilixnet.dk> wrote:

> Det tror jeg bliver svært og tidskrævende. Det virker ihvertfald ikke
> med mine malawier. Det bedste er nok at fjerne alle sten og så fange
> krabaterne.

Sagen er jo netop at det er planterne de gemmer sig imellem - der er inden
større sten, men en tæt plantevækst i dele af akvariet.

Der er også et par stykker kork, men hvis det bare var det...

Jeg lader jer vide hvis jeg finder ud af noget.

mvh

martin

Fra : Per

Dato : 14-11-01 19:47

Lad være med at fodre et par dage, så de er godt sultne.......
Når de kommer op til overfladen efter mad. Vupti