Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Papir til Epson foto 890
Fra : Mr. Mondeo

Dato : 13-11-01 20:11

Da jeg står for at købe en fotoprinter så er jeg løbet ind i følgende
spørgsmål:
Er der nogen der ved om man kan bruge
Kodak Premium Picture Paper til en Epson Photo 890 printer
Kodak papir er jo rimeligt billigt i forhold til Epson papir.
Jeg tænker på om man kan printe i 2800 dpi med Kodak papiret.
Er der andre printer i den billige klasse end Epson der kan printe kant til
kant på A4 og 10 x 15 fotopapir ?

Mvh Hans
Bruger Olympus C3000 med 128 mb smartmedia.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 13-11-01 21:38

"Mr. Mondeo" <NOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> spørgsmål:
> Er der nogen der ved om man kan bruge
> Kodak Premium Picture Paper til en Epson Photo 890 printer
Kodaks fotopapir ligner det øvrige papir på markedet. dog er det min
erfaring at det er noget mere rubust i en lidt hårdhændet printer, end
f.eks. Canon papir er.
Jeg bruger selv kodak papir i min Hp P1000 printer med meget flot resultat.
Hvis du event. kunne være interesseret i en Hp P 1000 printer så er de til
at få i øjeblikket flere steder til ca. ½ pris. Jeg købte min for ca. 1½ år
siden til 3200.-kr nu kan den købes til ca. 16-1700.-kr. Det er en
fremragende printer
med venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : cloos

Dato : 14-11-01 16:13

Jeg har en Epson 870 - som jeg er yderst tilfreds med.

Til daglig skriver jeg på "Epson InkJet Paper 720 dpi A4 S041061" Koster
ca. 120,- for 100 stk A4.

Når det skal være rigtig flot (foto-kvalitet - direkte sammenlignelig) er
det "Epson Premium Glossy Photo Paper A4 S041287" Koster ca. 120,- for 20
stk A4.

Jeg har prøvet (for at spare penge) at bruge både Kodak- og Agfa-fotopapir -
det dur ikke - blækket flyder ud og kommer til at ligne akvarelmaling.

Almindeligt kopipapir dur heller ikke - papirjam (muligvis pga. støv??? -
aldrig sket med Epsonpapir).

/Steen Cloos