HJÆLP! Lykke nuq
Fra : Rasmussen

Dato : 13-11-01 19:09

Jeg har fået undersøgt og det viste sig at min bortløbende kat Frederik har
fået et ny hjem og ny sød ejer , så glemmer jeg ham nu, jeg vil ikke blande
mig mere.
Den anden mis jeg har snakket om, det var en hun kat og den rette ejer er
fundet..
Jeg overvejer at skaffe en ny kat, helst en Blue Russian eller rød/hvid
mis... Kender I sådan en der har ?

Karina

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-11-01 20:07

Unkskyld mig Karina, jeg ved, jeg ikke er sød nu, men alene det, at du kunne
overveje at lade Frederik sejle sin egen sø, er nok til, at jeg ikke ville
sælge dig en kat, og det siger jeg selv om jeg p.t. har 2 somalikollinger på
5 mdr. som jeg ikke kan komme af med.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 13-11-01 20:21

> [...]
Frederik har
> fået et ny hjem og ny sød ejer , så glemmer jeg ham nu, jeg vil ikke

Nej det ville da også være synd at flytte ham tilbage og hovedsagen er
jo at han har det godt hvor han er ....

> Den anden mis jeg har snakket om, det var en hun kat og den rette
ejer er
> fundet..

ja men det er jo den rene idyl

> Jeg overvejer at skaffe en ny kat, helst en Blue Russian eller
rød/hvid
> mis... Kender I sådan en der har ?

Men nu fatter jeg da ikke en brik .. skrev du ikke netop at man ikke
måtte have dyr der hvor du bor nu?? hvorfor søren vil du så anskaffe
dig en kat .. det lyder vildt .. for det ender jo med at du kan
risikere at skulle af med katten eller selv flytte .. helt ærligt
synes jeg i al fald du skal sikre dig skriftlig dispensation til at
holde kat inden du anskaffer dig kat .. alt andet ville være
vanvittigt overfor katten og også dig selv .. Her hvor jeg bor må man
kun have et firbenet dyr så inden jeg anskaffede Wupper min anden hund
sikrede jeg mig dispensation og fik den igennem uden besvær fordi også
andre herude har 2 hunde/ mere end et dyr ...men bare at anskaffe sig
en kat .. når det udtrykkelig er forbudt at holde dyr .. tja det
kalder jeg direkte ansvarsløst .. mvh Ami

Fra : S.J & L.T.

Dato : 15-11-01 02:10

> [...]
> fundet..
> Jeg overvejer at skaffe en ny kat, helst en Blue Russian eller rød/hvid

Hejsa Karina.
Syntes jo selv at det er dejligt at have kat; men det kræver, som du sikkert
ved, penge til de nødvendige ting, overskud og ikke mindst tilladelse. I dit
tilfælde mener jeg jo ikke at du må have kat; og dét vil jo unægteligt være
en dårlig start på et nyt og ansvarligt kattehold. Du skrev selv for kort
tid siden:

"ligner meget min bortløbende kat, men
jeg tør ikke tage mig af ham, fordi jeg bor her, hvor det ikke tillader at
holde en kat eller hund."

"Jeg ved ikke om det er min
bortløbende, jeg havde ikke tænkt på at min bortløbende har haft øremærke,
jeg købte den af en dame fra Albertslund. derfor jeg kan ikke huske den.."

"Skal jeg tage ham til dyrlæge for at finde
ud af hcem tilhører Frederik, som jeg kalder ham lifge nu.. Vil den komme
til at koste mig hos dyrlæge, eller det godt nok hos kattens værn?"

Hvis jeg savnede min gamle kat; og endda mente at jeg havde råd til en Blue
Russian (med alt hvad kattehold indebærer); så havde jeg ikke et sekundt
glemt at min savnede kat var øremærket, eller betænke mig med at få chekket
det ørenummer; også selvom det betød en udgift. Håber ikke at du opfatter
dette her som en grov fornærmelse; jeg sætter bare et spørsmål ved, hvorvidt
du har 100% styr på om dine rettigheder mht. kattehold -og kattens
rettigheder. Sorry. Kan jo kun forholde mig til dine egne 'udtalelser'...

MVH

Linda