Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Microdrive - erfaringer søges
Fra : Per Madsen

Dato : 13-11-01 18:18

Jeg overvejer at investere i et IBM Microdrive til mit Canon G2. Er der
nogen her i dette forum, som har erfaringer med dette lagringsmedie. Prisen
pr. megabyte slår jo alt andet, men er der ulemper, som jeg skal tage mig i
agt for ?

Per Madsen

Homepage: http://pom.adsl.dk/familie/pom.htm

Fra : Giro

Dato : 13-11-01 20:49

> [...]
Prisen
> pr. megabyte slår jo alt andet, men er der ulemper, som jeg skal tage mig

Jeg har i et lille årstid brugt et 1 G Microdrive i et Canon G1.
Det har på absolut alle måder fungeret 100 % tilfredsstillende fra første
sekund jeg monterede det i kameraet.
Man kan faktisk ikke mærke, at det er en lille harddisk og ikke et CF-kort.
Utroligt at sådan en lille fætter kan være så god og rummelig.
Mvh

Bo

Fra : Martin Koch

Dato : 13-11-01 21:41

On Tue, 13 Nov 2001 18:17:35 +0100, "Per Madsen"
<per_madsen@(nospam)vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>pr. megabyte slår jo alt andet, men er der ulemper, som jeg skal tage mig i

Det gjorde jeg også til mit G1 - men ombestemte mig. CF kort er så
billige at det praktisk talt ikke kan svare sig. 128 Mb for under kr.
500,-. Og har du 2 af dem burde du være rimelig fremtidssikret (ca.
128 fotos i højeste opløsning - på G1'eren)

/Martin

Fra : Per Madsen

Dato : 13-11-01 22:42

"Per Madsen" <per_madsen@(nospam)vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
Prisen
> pr. megabyte slår jo alt andet, men er der ulemper, som jeg skal tage mig

Jeg har læst et sted, at Microdrive udvikler mere varme
end CF-kort. Måske du lige skal checke at det er OK i
en G2.
mvh
-Per

Fra : Per Madsen

Dato : 14-11-01 20:52

Tak for Jeres svar, jeg tror jeg holder mig til CF kortene, de er ved at
være så billige, at prisen pr. MB er fornuftig.

Med venlig hilsen,
Per