Den ene PC kan se den anden, men ikke...
Fra : Hans Peter

Dato : 13-11-01 17:02

Jeg håber nogle kan hjælpe mig.

Jeg har læst tilbage i denne gruppe og ikke fundet noget tilsvarende mit
problem.

Jeg er ved at lave et hjemmenetværk imellem min kones og min PC. Vi har
begge Windows ME, men vi har også 98SE, hvis det skulle være.

Jeg bruger et cross kabel.

Jeg kan fra den ene PC se begge netværk i "hele netværlket" men ikke fra den
anden. Fra den hvor jeg kan se begge PC'er kan jeg ikke klikke mig ind på
den.

Når jeg pinger er der ikke hul igennem, jeg kan pinge den PC'er jeg pinger
fra men ikke til den anden.

Jeg har gjort det at give den som jeg vil have til at køre internet på som
vært en ip adresse 192.168.0.10
den anden har fået 192.168.0.11 på denne har jeg gateway som 192.168.0.10.

Jeg har indstillet alt hvad jeg ellers skal ifølge net-faq.

Er der nogle som har et bud på hvad mit problem kan være?

MVH HP

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-11-01 17:14

Prøv at se denne side:
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Mvh.
Mikael

Fra : Hans Peter

Dato : 13-11-01 17:45

Den side ser god ud, men der står jo netop jeg skal have:
---
Jeg vil her gennemgå hvorledes ICS kan installeres på en dansk Windows 98
SE. Det forudsættes at man i forvejen har installeret TCP/IP på alle PC, at
man har en fungerende netværksforbindelse imellem dem og at man i forvejen
har en fungerende Internetforbindelse
---

Det er jo det jeg ikke har, desværre!

MVH HP

Fra : Torben

Dato : 13-11-01 19:36

"Hans Peter" <nospam_haspeter@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har indstillet alt hvad jeg ellers skal ifølge net-faq.
>
> Er der nogle som har et bud på hvad mit problem kan være?

Har du husket at give dem samme subnetmaske?
Det normale til private netvaerk er 255.255.255.0

Fra : Hans Peter

Dato : 13-11-01 19:45

> Har du husket at give dem samme subnetmaske?
> Det normale til private netvaerk er 255.255.255.0

Ja det har jeg. Kan det være kortet på den ene PC'er som er et:

SMC EZ-netværkskort 10/100(SMC1211TX)

det andet kort er et

10/100 Mbps Fast Ethernret PCI Adapter

MVH HP

Fra : DadsToy

Dato : 13-11-01 21:19

Prøv at sætte dine netkort til halv duplex (?) og til 10Mbps

Der kan til tider være problemer med forskellige netkort

Fra : Hans Peter

Dato : 13-11-01 21:38

> Prøv at sætte dine netkort til halv duplex (?) og til 10Mbps
>
> Der kan til tider være problemer med forskellige netkort

Det har jeg lige prøvet, så kunne jeg se begge netværkl fra min PC men ingen
fra konens PC. Jeg fandt dog ikke hvor jeg stiller de 10Mbps henne.

Måske jeg skulle prøve at skifte det gamle netkort?

MVH HP

Fra : DadsToy

Dato : 13-11-01 21:51

> fra konens PC. Jeg fandt dog ikke hvor jeg stiller de 10Mbps henne.

Så vidt jeg husker gør du det i Enhedshåndtering under dit netkort

Fra : Hans Peter

Dato : 13-11-01 23:13

"DadsToy" <dadstoyREM@mail.flashmail.com> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg husker gør du det i Enhedshåndtering under dit netkort

Der skete ikke noget, Desværre. Jeg har nu installeret nyt netkort i konens
PC, det samme som i min PC. Vil i morgen prøve igen om jeg kan få
forbindelse.

MVH HP

Fra : DadsToy

Dato : 13-11-01 23:40

Hmmmnn. Så har jeg desværre ikke fler ideer

Fra : Jakob Larsen

Dato : 14-11-01 08:14

> [...]
> fra men ikke til den anden.
>
> Er der nogle som har et bud på hvad mit problem kan være?

Hej Hans Peter
Har du eventuelt en firewall (som fx Zonealarm) kørende på den ene computer?
Den kan godt gøre, at dine computere ikke kommunikerer sammen.

Mvh
Jakob

Fra : peter-nt

Dato : 14-11-01 17:12

"Hans Peter" <nospam_haspeter@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har indstillet alt hvad jeg ellers skal ifølge net-faq.
>
> Er der nogle som har et bud på hvad mit problem kan være?

For en sikkerheds skyld:
Er de 2 PC´er i samme domæne/arbejdsgruppe?
Har du husket at aktivere Fil/printerdeling?
mvh peter-nt

Fra : kcdc

Dato : 14-11-01 19:31

Hej!

Jeg har haft samme problem engang!

Jeg løste det ved at på den maskine som ikke kunne finde den anden at søge
efter ip adressen i "søg efter computere" så hvis

PC1 har 192.168.0.10
PC2 har 192.168.0.11

og PC2 ikke kan se PC1 så søger man efter 192.168.10 på PC2........

Jeg ved ikke hvorfor, men det virkede for mig

Held og Lykke

kcdc