Fejl i script i IDG´s "Start på php" bog..~
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-11-01 16:49

Jeg er ved at skrive det nyhedsscript ind fra bogen som der står.
For det første kommer der ikke noget ind i min mysql database når jeg
tilføjer det.
Men for det andet, så den fil der skal hedde "nyhed.vis.php" som skal vise
nyhederne som den skal hente fra databasen.
Da jeg åbner den kommer der denne fejl:

Warning: Supplied argument is not a valid MySQL result resource in
c:\http\www\starwayonline\nyhed.vis.php on line 7

Men hvis man kigger på den linie 7, så er det skrevet som det skal. Hvad er
der så galt?
Her er linien: while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
--
M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-11-01 17:50

Jeg har droppet det igen.
Jeg skulle få en mysql database til at virke, så ville jeg teste den med det
script der. Men det virkede ikke så jeg fik lavet noget andet, så nu gider
jeg ikke at arbejde med det der igen.

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 13-11-01 21:23

Tuesday 13 November 2001 17:49 skrev Morten Jørgensen:

> [...]
> med det script der. Men det virkede ikke så jeg fik lavet noget andet,
> så nu gider jeg ikke at arbejde med det der igen.

Er der en stemme som fortæller dig hvad du skal skrive i dine news
indlæg? :)

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-11-01 22:22

"Jakob Kirkegaard" <jkir00@kom.auc.dk> wrote in message>
> Er der en stemme som fortæller dig hvad du skal skrive i dine news
> indlæg? :)

Hvad mener du?
Grunden til at jeg ville afprøve dette script, var for at se om min mysql
overhovedet virkede. Fordi jeg ikke kunne få den til at virke. Men det har
jeg nu.
Men der var noget galt med scriptet som var i bogen eller også noget andet.

Fra : Thomas Dalsgaard

Dato : 14-11-01 08:54

Linjen er der ikke noget galt med, jeg har lige set linjerne i bogen efter,
og jeg kan ikke finde en fejl.

Men der er en ting jeg nogle gange glemmer, og som giver en "forkert"
fejlmeddelelse. Nemlig et sætte et ; i den forrige linje, så tror php nemlig
at det er en del af den forespørgsel du har lavet tidligere.

Ellers kan jeg foreslå at du slutter linjerne med kommandoen: or
die((mysql_error());

Eller gør som jeg:
if (!mysql_connect("$server","$bruger","$kodeord")) {echo "Kunne ikke
oprette forbindelse til MySQL";}
if (!mysql_select_db("$database")) {echo "Kunne ikke vælge databasen:
$database";}

Min hvis du blot vil teste, så smut forbi www.webcafe.dk der fandt jeg nogle
hurtige koder at teste med, og fik det itl at fungere.

Hilsen
Thomas