upload til database på 127.0.0.1
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 16:39

Jeg er ved at stykke en database der skal holde styr på nogle billeder.
Interfacet er opbygget af PHP/ HTML, og det er meningen at det blot skal
køre lokalt.

Jeg har det problem at, når jeg uploader billeder via <INPUT TYPE="FILE"> så
tager selv et billede på blot 1mb ca. 30sek, hvilket det vel ikke burde når
nu det sket lokalt. Hvad kan det skyldes ?

Jeg rhåber at dette er den rigtige gruppe, da det ser ud til at selve siden
kører ok, det er blot upload der er problemet.

Mvh
Bo

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-11-01 23:06

snip
> [...]

siden
> kører ok, det er blot upload der er problemet.

Du gemmer forhåbentligt selve billedet som en fil og ikke inde i en
database?

Det er den "rigtige" løsning. Gem informationer om, hvor filen er i
databasen. Se siden i PHP manualen om HTTP upload. http://dk.php.net/

Og spørg i php gruppen.

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 23:41

> Du gemmer forhåbentligt selve billedet som en fil og ikke inde i en
> database?

Nemlig, kun linket gemmes i databasen.

> Det er den "rigtige" løsning. Gem informationer om, hvor filen er i
> databasen. Se siden i PHP manualen om HTTP upload. http://dk.php.net/

Jeg er næsten sikker på at det ikke skyldes PHP, men nærmere et
opsætningsproblem med netværket eller evt. Apache.

> Og spørg i php gruppen.

Er prøvet, men jeg er desværre ikke komme nærmere en løsning.

Mvh
Bo

Fra : alwresuihalert

Dato : 14-11-01 23:54

snip
> Jeg er næsten sikker på at det ikke skyldes PHP, men nærmere et
> opsætningsproblem med netværket eller evt. Apache.

> Er prøvet, men jeg er desværre ikke komme nærmere en løsning.

Hvis netværket ellers kører OK, er det nok Apache. Du kører Windows, ikke,
9x? Apache kører ikke optimalt på Windows.

Det er jo også en opration, hvor en PC skal uploade en fil til en server der
kører "på sig selv", ikke? Jeg kunne forestille mig, at hvis du fx havde en
linux PC som Apache server og en Windows PC som klient hvor du uploader,
ville det gå hurtigere.

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 15-11-01 00:10

> [...]
en
> linux PC som Apache server og en Windows PC som klient hvor du uploader,

Hmm øv, men det burde vil ikke belaste PCen mere end når man f.eks. kopiere
en fil på harddisken eller ?

Det er bare som om der ikke er rigtigt hul igennem

Bo