Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Portable harddisk til at læse smartmedia c~
Fra : Ingrid van Vliet

Dato : 13-11-01 14:57

Hej,

Jeg ved ikke om spørgsmålet er stillet før, men jeg leder efter en portable
harddisk eller lignede som kan "tømme" mine smartmedia cards når jeg fx. er
på ferie. Jeg leder altså efter en standalone apparat, uden at den skal
tilkobles en pc.

Er der nogen som har erfaringer med det ? Hvad koster sådan en og hvor kan
man købe den ?

På forhånd tak for hjælpen,

Ingrid
http://www.ingridonline.dk
http://dutchindk.blogspot.com

Fra : Thomas Heide Clausen

Dato : 13-11-01 15:06

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 13-11-01 17:25

"Ingrid van Vliet" <kysbruden@zzgmx.net> wrote in message
> [...]
> tilkobles en pc.
>
> Er der nogen som har erfaringer med det ? Hvad koster sådan en og hvor kan

Tag et kig på
http://www.dpreview.com/reviews/digitalwallet/
og
http://www.dpreview.com/reviews/nixvuedigitalalbum/
jeg ved desværre ikke om de kan fås i Danmark lige nu.
Mvh
Torben

Fra : Asle Bjerva

Dato : 13-11-01 18:34

"Ingrid van Vliet" <kysbruden@zzgmx.net> skrev i melding
> [...]
> tilkobles en pc.
>
> Er der nogen som har erfaringer med det ? Hvad koster sådan en og hvor kan

Fra prof. foto importøren i Oslo: Lars Farnes AS (Leica, Bronica, Sinar,
broadcast video mm)
Siden de forhandler dette, er det i allefall ikke noe skrotkvalitet :)

Nixvue Digitale Album.
Verktøyet du trenger for lagring, organisering, visning og utskrift av dine
digitale bilder når du er på farten!
Med 20 GB lagringskapasitet klarer du de største jobbene og kan glemme
MAC/PC-en hjemme. Den ideelle kompanjongen til dagens MegaPixel kameraer.

Introduksjonspris kr. 6.960,- eks. mva. (inkludert frakt og oppkravsgebyr) -
siden du spør :)

Nixvue Digitale Album er i Palm størrelse og leveres med docking stasjon og
lader. 20 GB harddisk med innebygd bildehenting, visningsmuligheter og
direkte utskrift til skriver. Med Digital Album kan du nå ta alle bildene i
beste oppløsning og lagre de i Digital Album som har kapasitet til tusenvis
av bilder.

Palm størrelse, PC og Mac kompatibel ,Batteridrevet ,20GB lagringskapasitet
Enkel bruk med lysende LCD panel Convenient viewing on PAL eller NTSC TV
Slide Show Professionell utskrift på Photo Quality Printer

mer info her:
http://www.farnes.no/

--
Asle Bjerva, Oslo
(Fjern 'spambait 9' for Epost)

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 13-11-01 19:46

> [...]
> tilkobles en pc.
>
> Er der nogen som har erfaringer med det ? Hvad koster sådan en og hvor kan

Sidst jeg var i Metro havde de et par forskellige modeller liggende i
elektronikafd., de kostede vist en 6-7000 kr.

Fra : Jens Christian Jense~

Dato : 13-11-01 21:23

"Ingrid van Vliet" <kysbruden@zzgmx.net> skrev i en meddelelse

> [...]

er
> på ferie. Jeg leder altså efter en standalone apparat, uden at den skal

Steves Digicams har anmeldelser af flere forskellige løsninger:

http://www.steves-digicams.com/digi_accessories.html

> Er der nogen som har erfaringer med det ? Hvad koster sådan en og hvor kan
> man købe den ?

Ingen erfaringer, men har kigget interesseret. De synes at koste fra omkring
3000 kr. og opefter forskellige steder i udlandet. Digital Wallet forhandles
i Europa af JOBO og fåes f.eks. gennem de store tyske postordreforretninger.

mvh.
Jens Chr. Jensen

Fra : Ingrid

Dato : 13-11-01 22:04

Tak for jeres svar. Det er godt nok dyre løsninger allesammen, Digital
Wallet ser da ud til noget jeg godt kan tænke ig at købe, en dag, når jeg
har vundet lotteriet ! Forhåbenligt bliver de billiger med tiden, indtil da
må jeg nøjes med at købe et par extra smart media cards tror jeg ...

Ingrid