T28 internet uden DI28
Fra : Peter Stein

Dato : 13-11-01 14:30

Hejsa
Jeg er ved at undersøge om man kan koble på internettet med T28'eren uden at
bruge irmodem DI28 (Den er jo små dyr). Jeg kan sende modem kommandoer til T28
med mit kabel og jeg kan også ringe op og lægge på. Desværre har Ericsson lavet
noget lort, så man kan ikke bruge et standard 9600 modem driver i Windows
sammen med T28.
Sammen med Ericsson's communication Suite og deres DI28 modem driver, så kan
jeg se at der bliver sendt nogle ekstra bytes som ikke er standard
AT-kommandoer. Disse er nok til DI28, men mon ikke at man undgå dem og bruge en
anden modem driver til T28?
Jeg kan ikke finde noget på internettet, så jeg ville høre om nogen kender til
det eller er det noget vi skal prøve at lave?

/stein

--
Posted from [194.192.29.5]

Fra : Fischer

Dato : 13-11-01 15:06

> Jeg kan ikke finde noget på internettet, så jeg ville høre om nogen
> kender til det eller er det noget vi skal prøve at lave?

Glem det (hvis du ikke er en programmerings-haj med al for god tid).

T28 har ikke indbygget modem.
Men den har indbygget data-mulighed som de fleste andre GSM-telefoner (nogle
få undtaget).

Det du skal skrive er altså ikke bare en driver, men et stykke
emuleringssoftware der konverterer modem-kommandoer til data-kommandoer og
tilbage.
Sådan noget findes allerede. Det kaldes et software-modem, men koster nok
ca. det samme som DI28.

*Fischer

Fra : alwresuihalert

Dato : 13-11-01 16:20

snip
> [...]
lavet
> noget lort, så man kan ikke bruge et standard 9600 modem driver i Windows

T28 har ikke modem. Derfor er det ikke nødvendigvis noget lort. Hvis man vil
have en telefon med et indbygget modem, findes der også sådanne modeller.