Meta tags
Fra : -Jens-

Dato : 13-11-01 14:33

Hej NG

Jeg ønsker at lægge en hel del søgeord (Meta tags) ind på min side. Det
drejer sig om 75 forskellige på 3 sprog ialt 225.

Hvordan skal jeg helt præcis skrive søgeordene?
Er der en grænse for hvor mange jeg kan skrive?
Kan jeg dele ordene over flere linier?
Kan de deles op i flere grupper?
Er det ligegyldigt jeg skriver enkelte ord eller f.eks 3 sammenhængende?

Jeg håber I kan hjælpe mig.

mvh
Jens

Fra : jopa

Dato : 13-11-01 14:58

"-Jens-" skrev bla.

Prøv evt www.metamaten.dk

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Stefan Juhl Mogensen

Dato : 13-11-01 21:22

> Jeg ønsker at lægge en hel del søgeord (Meta tags) ind på min side. Det
> drejer sig om 75 forskellige på 3 sprog ialt 225.

Det var nok smartest at dele dem ud på f.eks. 3 sider da nogle søgemaskiner
vil tolke det som snyd med så mange på en side.

> Hvordan skal jeg helt præcis skrive søgeordene?

Se artiklerne jeg linker til længere nede.

> Er der en grænse for hvor mange jeg kan skrive?

Der er ingen grænse for hvor mange du kan skrive dog er der det maks.
anbefalede for at undgå at søgemaskinerne ttolker det som snyd.

> Kan jeg dele ordene over flere linier?

Ja, sålænge det er i meta-taget, men det er der ikke ogen idé i.

> Kan de deles op i flere grupper?

Nej! Kun ved at lave flere sider.

> Er det ligegyldigt jeg skriver enkelte ord eller f.eks 3 sammenhængende?

I de fleste tilfælde er det ligegyldigt, men jeg vil anbefale dig at skrive
dem enkeltvis.

På nedenstående side er der links til nogle forskellige artikler om
meta-tags, søgeord, begrænsninger osv.
http://cyberinet.com/ezine/forrige.asp

Stefan Juhl Mogensen
stefan@cyberinet.com
http://cyberinet.com

Fra : -Jens-

Dato : 14-11-01 13:30

Tak til Jer

Jeg læser videre på de tilsendte links

Jens

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 14-11-01 22:12

"-Jens-" <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Jeg ønsker at lægge en hel del søgeord (Meta tags) ind på min side. Det
> drejer sig om 75 forskellige på 3 sprog ialt 225.

Brug 3 forskellige sider. Dine brugere vil hurtigt blive forvirret hvis du
har 3 forskellige sprog på din side. Hvis du ikke har 3 forskellige sprog på
din side, vil evt. besøgende blive skuffede når indholdet står på et fremmed
sprog.

> Hvordan skal jeg helt præcis skrive søgeordene?

På en linie. Skriv kun de relevante. Langt fra alle søgemaskiner bruger meta
tags til noget som helst og søgemaskinerne læser kun en vis del af din sige,
inden de hopper videre til en ny side. Derfor bør du være præcis - også i
forhold til de resultater du ønsker naturligvis.

> Kan jeg dele ordene over flere linier?

Som sagt - skriv på en linie.

> Kan de deles op i flere grupper?

Med nogle ting kan du. Jeg vil dog fraråde at benytte tags systemer der kan
dele op i grupper.

> Er det ligegyldigt jeg skriver enkelte ord eller f.eks 3 sammenhængende?

Nej. Søgemaskinerne kan naturligvis sammensætte til en vis grænse og finde
ud af, at en bindestreg nok er et sammensat ord osv. Men generelt så
understreg de vigtige ord, specielt hvis der ikke er bindestreg mellem dem.

Om søgemaskiner skrevet på dansk finder du her: http://www.joyzone.dk -
absolut anbefalelsesværdig.

> mvh
> Jens