/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Stil folk på vent
Fra : Jimmy


Dato : 13-11-01 14:05

Hej

ISDN er jo vældig smart, da både jeg og kæresten kan ordne vores
telefonsamtaler samtidigt. Der er dog et problem, og det er hvis man er
alene hjemme. Hvis du er ved at tale med en og telefonen pludselig ringer,
så kan du enten tage den eller lade være!

Det jeg leder efter er en maskine der kan finde ud af at tage imod
opkaldende, og derefter kan den opkaldende part høre min stemme (eller en
andens) sige "Alt optaget vent venligst, Tryk 1 for at ligge en besked", i
de tilfælde at jeg taler med en allerede. Derefter kan den opkaldende part
høre lidt musik eller hvad man nu ønsker at han/hun skal kunne høre.

Jeg ved at disse ting findes, da de fleste firmaer har sådan nogle
tingester, men hvad er det for nogen maskiner de har, og hvordan får man fat
i sådan noget?

--


Mvh Jimmy



 
 
Thomas-Jensen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Thomas-Jensen


Dato : 13-11-01 15:56

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
news:3bf11a74$0$87763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg ved at disse ting findes, da de fleste firmaer har sådan nogle
> tingester, men hvad er det for nogen maskiner de har, og hvordan får man
fat
> i sådan noget?

Det man bruger i firmaer er gerne nogle indstikskort i telefonanlæget
forbundet med en kraftig PC eller et til anlægget specialfremstillet modul.
Disse avancerede løsninger koster mange mange tusinde kroner, men hvis du
vil spare en måledsløn og alligevel have noget til ISDN tror jeg at Tiptel
350ISDN måske kunne være attraktiv, den kan bruge direktre på ISDN.
Se evt. www.tiptel.de og www.TempoTelecom.dk

Mvh
Thomas
www.GlobalTel.dk






Jimmy (15-11-2001)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 15-11-01 10:27

Hej

Den lyder rigtig fornuftig, men jeg syntes ikke at det fremgår helt tydeligt
om den kan give folk der ringer en ventetone, således at de pr. default er
på hold indtil jeg vælger at tage røret, eller om det "kun" er en meget
avanceret telefonsvarer/omstillingsanlæg?

Med hensyn til Niels og Martins indlæg, så er grunden netop at jeg ikke vil
tabe telefonduellen. Når folk ringer skal de have min fulde opmærksomhed til
samtalen er færdig.

--


Mvh Jimmy

"Thomas-Jensen" <thomasSSLLEETT@edb.dk> skrev i en meddelelse
news:9srcaq$1kdd$1@news.cybercity.dk...
> "Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
> news:3bf11a74$0$87763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg ved at disse ting findes, da de fleste firmaer har sådan nogle
> > tingester, men hvad er det for nogen maskiner de har, og hvordan får man
> fat
> > i sådan noget?
>
> Det man bruger i firmaer er gerne nogle indstikskort i telefonanlæget
> forbundet med en kraftig PC eller et til anlægget specialfremstillet
modul.
> Disse avancerede løsninger koster mange mange tusinde kroner, men hvis du
> vil spare en måledsløn og alligevel have noget til ISDN tror jeg at Tiptel
> 350ISDN måske kunne være attraktiv, den kan bruge direktre på ISDN.
> Se evt. www.tiptel.de og www.TempoTelecom.dk
>
> Mvh
> Thomas
> www.GlobalTel.dk
>
>
>
>
>



Niels Andersen (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 13-11-01 16:31

"Jimmy" <pleasereplyingroup@hotmail.com> wrote in message
news:3bf11a74$0$87763$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> ISDN er jo vældig smart, da både jeg og kæresten kan ordne vores
> telefonsamtaler samtidigt. Der er dog et problem, og det er hvis man
er
> alene hjemme. Hvis du er ved at tale med en og telefonen pludselig
ringer,
> så kan du enten tage den eller lade være!

Jeg plejer at sige "Lige et øjeblik, nu ringer den anden telefon". Så
trykker jeg R2, og så snakker jeg med den, der lige har ringet op. Når
jeg ved hvem det er, afgør jeg så hvilken samtale jeg vil afbryde. Dette
gider jeg ikke lige forklare mere om, da vi nok ikke har samme udstyr,
men det kan altså lade sig gøre. :)

Det er ikke så fancy som at have en decideret telefon-kø, til gengæld
kan det sikkert klares uden at købe nyt udstyr. :)

--
Mvh.

Niels Andersen



Martin Højriis Krist~ (13-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 13-11-01 17:01

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:f1bI7.756$Bs1.180660@news000.worldonline.dk...
> Jeg plejer at sige "Lige et øjeblik, nu ringer den anden telefon". Så
> trykker jeg R2, og så snakker jeg med den, der lige har ringet op. Når
> jeg ved hvem det er, afgør jeg så hvilken samtale jeg vil afbryde.

Det er vist det Seinfeld kalder en telefon-duel
Efter sigende skulle det være pinligt at tabe sådan en.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Niels Andersen (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Niels Andersen


Dato : 18-11-01 14:49

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3bf1436c$0$740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Jeg plejer at sige "Lige et øjeblik, nu ringer den anden telefon".

> > trykker jeg R2, og så snakker jeg med den, der lige har ringet op.
Når
> > jeg ved hvem det er, afgør jeg så hvilken samtale jeg vil afbryde.
> Det er vist det Seinfeld kalder en telefon-duel
> Efter sigende skulle det være pinligt at tabe sådan en.

Hvem-hvad-hva'?

Måske skulle man tilføje, at jeg har aldrig oplevet to vigtige samtaler
på samme tid herhjemme.
De steder, jeg har oplevet det, har der været flere personer. Dvs. har
man gang i en vigtig samtale, så tager en anden telefonen.

De eneste steder jeg kan se meningen med en telefonkø, er ved store
firmaer, hvor der ringer mange mennesker på samme tid. Især i diverse
evigt underbemandede support-afdelinger.

--
Mvh.

Niels Andersen



Martin Højriis Krist~ (18-11-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-11-01 21:00

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev i en meddelelse
news:8%OJ7.1402$B4.315474@news000.worldonline.dk...
> De eneste steder jeg kan se meningen med en telefonkø, er ved store
> firmaer, hvor der ringer mange mennesker på samme tid. Især i diverse
> evigt underbemandede support-afdelinger.

Når man snakker telefonkøer er Erlang's teorier uundværlige.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste