Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Navngivning af billeder
Fra : Lars Preuss Heglund

Dato : 13-11-01 13:12

Hejsa

Er der et godt program, som kan sætte ens navn ind på et billede, det
drejer sig om ca. 900 billeder så hvis de skulle gøres i hånden ville jeg
ikke kunne lave andet de næste par uger.

Det meget gerne være til Linux KDE 2.2.1
--
Med Venlig Hilsen
Lars Preuss Heglund

Kina

Fra : Morten Sylvest Olsen

Dato : 14-11-01 00:18

Lars Preuss Heglund <heglund@it.dk> wrote:
[...]

Ahh, det er der skam. Udover selvfølgelig at finde/skrive en Gimp plugin,
så er der både ImageMagick og netpbm.

En måde kunne være (i en shell) :

for f in *.jpg; do jpegtopnm $f | ppmlabel -text "Lars' Billede" | ppmtojpeg > $f ; done

Advarsel!! Ikke testet, prøv paa et par kopier først!

Mvh Morten

Fra : Lars Preuss Heglund

Dato : 17-11-01 12:16

Morten Sylvest Olsen wrote:

> [...]
> ppmtojpeg > $f ; done
>
> Advarsel!! Ikke testet, prøv paa et par kopier først!

Super tak, det prøver jeg lige....
--
Med Venlig Hilsen
Lars Preuss Heglund

Fra : Mads Pedersen

Dato : 05-12-01 00:26

"Lars Preuss Heglund" <heglund@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kunne lave andet de næste par uger.
>
> Det meget gerne være til Linux KDE 2.2.1

Nogen der ved om der findes noget tilsvarende til Windows?

Mvh Mads

Fra : U. Pedersen

Dato : 05-12-01 02:19

On Wed, 5 Dec 2001 00:25:33 +0100, "Mads Pedersen"
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

>Nogen der ved om der findes noget tilsvarende til Windows?

prøv at se efter dette program
ImageSizer, det kan sætte navn på et dir af gangen

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Ingrid van Vliet