Underlig opførsel!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 13-11-01 11:09

Jeg har en kattekilling på ca. 4 mdr. Når vi fjerner klumper i kattebakken
bliver den ligesom sur på os...den slår ud efter den skovl vi bruger, sætter
sig midt i bakken og ødelægger den pose vi smider klumperne op i. Det virker
som om den prøver at forhindre os i det. Er der nogen af jer andre der har
oplevet det samme? gad vide hvorfor den gør det?

Hilsen Helle

Fra : Nina El Falaki

Dato : 13-11-01 11:28

Det er ganske normalt at katte, og især killinger, vil "hjælpe" til med
rensningen af bakken. Den opfatter det sikkert som en sjov leg.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : S.J & L.T.

Dato : 15-11-01 01:56

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ganske normalt at katte, og især killinger, vil "hjælpe" til med
> rensningen af bakken. Den opfatter det sikkert som en sjov leg.

Jepper, det kan jeg kun nikke genkendende til. Buko vil også mægtig gerne
hjælpe til hver gang der skal rydes op i 'toilettet'.

Linda

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 15-11-01 08:43

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> wrote in message

> "Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jepper, det kan jeg kun nikke genkendende til. Buko vil også mægtig gerne
> hjælpe til hver gang der skal rydes op i 'toilettet'.
>
> Linda

For mig ser det også ud til at der for katte er noget "socialt" over det at gå
på bakken. De to af vores bakker står på badeværelset, og det er tit når man
selv går på toilet at der kommer en kat og sætter sig på bakke for at "holde én
ved selskab". Jeg har også bemærket at Phumba og Jack tit går på bakke (en
lukket en endda) enten SAMTIDIG! eller lige efter hinanden. Og hos Phumba er
det blevet fast ritual at så snart jeg har renset sand i den lukkede hopper hun
derop, tit inden jeg har fået sat låget på, og laver enten det ene eller det
andet. Hvis hun synes der er gået for lang tid mellem tømningerne til hendes
sarte prinsessepoter, hopper hun som regel derop og sætter sig, så snart der
bare er et hjørne der er renset (det er klumpende sand i den bakke).
Pointen er at når du er ved at rense bakke opfatter katen det måske som om du
"er på" og vil holde dig med selskab...

Hilsen
Lisbeth Jakobsen
~ http://cutiecats.tripod.com ~

--
Posted from [195.97.164.98]

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-11-01 22:45

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in message news:bf79549f45274d4a9f3837562fa12161.15796@mygate.mailgate.org...
> Pointen er at når du er ved at rense bakke opfatter katen det måske som om du
> "er på" og vil holde dig med selskab...

Hehe.....det kender jeg godt........ Det er fast ritual,
at jeg renser bakken, når misserne har fået deres
aftensmad. Jeg plejer at stille den på et hjørne af
køkkenbordet, mens jeg "skovler". Lige så fast et
ritual er det snart blevet, at både Kesto og
Namacoola skal på bakken, mens jeg skovler -
nogle gange kan de nå det hele 2 gange, hvis en
af dem altså skal både stort og småt. Det tager
efterhånden lidt lang tid, at tømme den bakke,
men de synes, at det er edderhyggeligt

--
Helle
Hjemmeside: http://kattenet.dk

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 16-11-01 23:51

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote in message
> [...]
> nogle gange kan de nå det hele 2 gange, hvis en
> af dem altså skal både stort og småt. Det tager
> efterhånden lidt lang tid, at tømme den bakke,

He he, gu' ved om det er et særkende for Aby'er? Det er nemlig kun Phumba
der har det med absolut at SKULLE møve sig derind/op mens den bliver tømt.
Jack og Bøv (Ori/siam) kan godt vente til jeg er færdig.

Men ingen tvivl om at det anses for toppen af hygge.......

Hilsen
Lisbeth