Elektrisk hegn
Fra : Paw B. Jensen

Dato : 13-11-01 10:38

Jeg mindes at have læst om et "hegn" til hunde, hvor man graver et kabel ned
hele vejen rundt om ens grund. Derefter udstyrer man sin hund med et
halsbånd, som bibber når den nærmer sig "grænsen", og giver et lille stød
hvis den kommer for tæt.
Nogen der har hørt om dette ?? Ved hvor det forhandles ?? og om det virker,
eller er det rene dyrplageri ??

Paw
Paw@uniq-import.dk
www.uniq-import.dk

Fra : Christian Andresen

Dato : 13-11-01 10:41

"Paw B. Jensen" <hjemmearbejde@uniq-import.dk> wrote in message
> [...]
> hvis den kommer for tæt.
> Nogen der har hørt om dette ?? Ved hvor det forhandles ?? og om det

Hvor har du læst om det henne ?

Så vidt jeg ved er det ulovligt i DK, men ret mig en eller anden hvis jeg
tager fejl.

mvh

Christian

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 13-11-01 11:18

> Så vidt jeg ved er det ulovligt i DK, men ret mig en eller anden hvis jeg
> tager fejl.

Pia

Fra : Christian Andresen

Dato : 13-11-01 11:41

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Pia

Det er også min mening !

mvh

Christian

Fra : Paw B. Jensen

Dato : 13-11-01 14:20

> jeg

> Det er også min mening !
>
> mvh
>
> Christian

Det er da til dels rigtigt, men det er lige så synd for hunden hvis den
stryger over vejen, og bliver ramt af en bil ((

Selvfølgelig et spørgsmål om opdragelse, men svært med en lille hvalp....

mvh
Paw

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 13-11-01 16:26

> Det er da til dels rigtigt, men det er lige så synd for hunden hvis den
> stryger over vejen, og bliver ramt af en bil ((
>
> Selvfølgelig et spørgsmål om opdragelse, men svært med en lille hvalp....

kan gå ud og se hvad der sker ... >>sådan forestiller jeg mig, at
alternativet måtte være - og det har jeg foreslået adskillige nye
hundeejere - Det >>har virket - hunden løber jo kun ud fordi den er
nysgerrig, især som hvalp ... men det er et helt andet emne

Pia

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-11-01 19:44

"Pia Palmblad Wright" <fallohide@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hundeejere - Det >>har virket - hunden løber jo kun ud fordi den er
> nysgerrig, især som hvalp ... men det er et helt andet emne

Hæ hæ....min genbo har fået en krabat, sådan en labrador med al for store
ører og fødder (hvalpe ser _altså skægge ud )
Hun står hver og hvert andet øjeblik og fløjter og styrter rundt efter
hvalpen . De er lige flyttet ind og har endnu ikke fået sat hegn op

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : PepesLittleMule

Dato : 13-11-01 16:34

Hvad med et hegn?
Hvis ikke du er interesseret i det, hvad så med en god sele (halsbånd kan
vapsen kravle ud af), en tilpas lang line og sådan en hundekrog man
skruer ned i jorden?

Lina

Fra : Pia

Dato : 13-11-01 16:40

> Det er da til dels rigtigt, men det er lige så synd for hunden hvis den
> stryger over vejen, og bliver ramt af en bil ((

faktisk kan du med et sådant hegn risikere lige netop det. Hunden render
intetanende hen over det usynlige hegn. PIV! Det gjorde sq ondt! Der tør jeg
sandelig ikke gå hen igen. Hvor er vovse så? På ydersiden og tør ikke gå ind
i haven igen...

:Pia

Fra : Christian Andresen

Dato : 14-11-01 08:30

"Pia" <@> wrote in message

> [...]
jeg
> sandelig ikke gå hen igen. Hvor er vovse så? På ydersiden og tør ikke gå

ENIG, rigtigt godt argument for at sætte et rigtigt hegn op, og holde sig
fra dyrplager metoder.

mvh

Christian

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 13-11-01 22:44

Hej Paw!

Som nævnt af andre, ja det er ulovligt i Danmark.

Og så vil jeg sige, at hvis man vil ha' en hund, må man også påtage sig det
ansvar og tid det kræver. Elhegn eller eltråd er ikke løsningen, så sæt
hellere et hegn op. Det er iøvrigt langt mere effektivt end elhegn o.lign.

Hilsen

Jesper

Fra : Ann K

Dato : 13-11-01 23:28

Hejsa.

>Elhegn eller eltråd er ikke løsningen, så sæt
hellere et hegn op. Det er iøvrigt langt mere effektivt end elhegn o.lign.

<>Jeps... Og hegnet er oven i købet også pænere at se på
Det behøver jo ikke at være et flere meter højt plankeværk (der jo ville
tage den pæne udsigt)... Her klarede vi os i flere år med et lille lavt hegn
på ca 40 cm... til et lab-x
Fidusen er aldrig at give vovse lov til at springe over det lave hegn, men
derimod altid at rose, når den bliver på hegnets "rigtige" side...
For resten så kan man sagtens træne hunden til at forcere meget høje
forhindringer/spring _ uden_ at den vil benytte denne kundskab til at
springe over "det forbudte hegn"...
Mvh Ann

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 05:36

"Ann K" <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
> For resten så kan man sagtens træne hunden til at forcere meget høje
> forhindringer/spring _ uden_ at den vil benytte denne kundskab til at
> springe over "det forbudte hegn"...

Jaah, jo og måske ??.

Jeg skal vel over 2 meter inden kræet ikke kan springe over.

Hegnet i hækken er ikke noget problem da hækken er højere end hegnet men min
adskildelse af for- og baghave med læsø hegn forcerer kræet med lethed og
det er 125 cm. højt.

Til dagligt er dette ikke noget problem da hun har lært kun at springe på
kommandoen "Spring", men hvis hun syntes jeg har gået i forhaven i for lang
tid så kommer hun altså luskende !.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ann K

Dato : 14-11-01 20:33

Hejsa.

>Jaah, jo og måske ??.
>Jeg skal vel over 2 meter inden kræet ikke kan springe over.

<>Hi, hi... Glemte at nævne at vores lab-x er uddannet som redningsvovse...
Hun har forceret forhindringer på ca 2.5 meter... men vores lille grimme
plastbelagte forhavehegn på 40 cm _kunne_ hun altså ikke komme over )))
Heller ikke selv om ræven rendte rundt på den anden side....
MEN da hun først havde fået lov én gang til at lunte over hegnet... tja, lad
os bare sige at det ikke længere lagde nogen begrænsninger i hendes
udfoldelser Vi forsøgte så at gøre hegnet højere ca 1.5 meter... uden at
dét hjalp det mindste! Først da vi flyttede hegnet ca 3 meter (og fik en
dejlig tørreplads til vasketøjet) holdt vovse op med at hoppe over... Der
var jo kommet et nyt "forbudt hegn" Højde på det nye hegn = 1 meter...
nyyyydeligt hvidmalet træstakit med lavendelbuske ved siden ... *sss*

Mvh Ann

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 21:52

> [...]
> dejlig tørreplads til vasketøjet) holdt vovse op med at hoppe over... Der

Da jeg nåede denne højde på mit gamle plankeværk og kræet stadig sprang over
så satte jeg et 75 cm. hegn 45 grader på hegnet som vendte indad. Det
bevirkede at kræet knallede knolden op i udhænger og ikke længere kom over.

Mine naboer kaldte haven for Fort Knox og den lokale landbetjent "ophøjede"
huset til Rockerborg

Nu er jeg flyttet og har flot ligusterhæk med havehegn men Læsø
hegnet...tjaa...det er ikke højt nok endnu

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 05:33

"Reichenbach & Hammer" <hamreich@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hellere et hegn op. Det er iøvrigt langt mere effektivt end elhegn o.lign.

Det har jo den fordel at fremmede hunde heller ikke kan komme ind på ens
grund.

Da jeg satte hegn op i min have valgte jeg det grønne plast belagt stål/have
hegn og det falder naturtro sammen med hækken og efter en enkelt sæson er
hækken groet så meget at hegnet bliver helt skjult.

Det grønne hegn er dog en smule dyre end det galvaniseret men er langt
pænere og mere holdbart.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Finn E Jensen

Dato : 17-11-01 12:37

Hej Finn
Vi har også et hegn i vores bøgehæk men hunde er jo ikke dummede søger og søger
til de finder et svagt punkt jeg har stået og luret på første sal når min hund
er løs i haven , deruden hvis vi får sne hæver det niveauet så meget at han bare
spadserer ud der er bare en fordel her at man bare kan gå ind hos naboen og se
hvor han kom igennem, men når der kommer gylle på marken kan intet holde min
gamle hanhund tilbage vi har før haft en rund dims til at låse døren med nu har
vi fået den skiftet ud med en nøgle vinduer lukker han da også fint op da vi
havde den gamle fyldning i døren gik han ud gennem kattelemmen først fjernede
han lemmen der efter udvidede han hullet og så kom han ud . Det er selvfølgelig
når han er alene så finder han på unoder
Hilsen Finn E Jensen