www.x.xx => ip-adresse
Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 00:43

Hvordan finder man egentlig en adresses IP - adresse ?

Bo

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-11-01 01:31

Bo Rattenborg wrote:

> Hvordan finder man egentlig en adresses IP - adresse ?

Man laver et DNS-opslag. Prøv at søge efter DNS på
http://www.net-faq.dk/

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-11-01 02:52

Jonathan Stein wrote in dk.edb.internet.webdesign.html

> Man laver et DNS-opslag. Prøv at søge efter DNS på
> http://www.net-faq.dk/

eller endnu nemmere: man går ud i en MS-DOS prompt og skriver
ping www.xxx.com

og så skulle der gerne komme en ip adresse frem

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 11:07

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Jonathan Stein wrote in dk.edb.internet.webdesign.html

> eller endnu nemmere: man går ud i en MS-DOS prompt og skriver
> ping www.xxx.com
>
> og så skulle der gerne komme en ip adresse frem

Hmm når jeg laver en ping www.rattenborg.com prøver den at
connecte til 193.89.137.77 uden resultat ?

Bo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-11-01 11:45

Bo Rattenborg skrev:

> Hmm når jeg laver en ping www.rattenborg.com prøver den at
> connecte til 193.89.137.77 uden resultat ?

Din server kan have lukket for ping af forskellige (som regel
sikkerhedsmæssige) årsager.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-11-01 12:54

Bo Rattenborg skrev:

>Hmm når jeg laver en ping www.rattenborg.com prøver den at
>connecte til 193.89.137.77 uden resultat ?

Mange servere er tillader ikke man pinger dem. Jubii.dk kan du f.eks.
heller ikke pinge.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic med flere...

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 13:13

Lasse Hedegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Mange servere er tillader ikke man pinger dem. Jubii.dk kan du f.eks.
> heller ikke pinge.

Ok, det forklarer jo en del. Når jeg pinger www.rattenborg.com
fotæller den at www.rattenborg.com har IP adressen 193.89.137.77 og at
den ikke kan pinge den. Hvis jeg så indtaster http//193.89.137.77 burde
jeg så ikke åbne www.rattenborg.com ?

Dette sker ikke, jeg får blot oplyst at jeg ikke har adgang til denne
side.

Mvh

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 13-11-01 13:22

Bo Rattenborg skrev:

> [...]
>fotæller den at www.rattenborg.com har IP adressen 193.89.137.77 og at
>den ikke kan pinge den. Hvis jeg så indtaster http//193.89.137.77 burde

De to ting har ikke noget at gøre med hinanden...

Der køres højst sandsynligt flere sites på den webserver på den IP
der. I nogle tilfælder får man en bestemt side kastet i hovedet når
man indtaster IPen, i andre får man som i dette tilfælder en fejl.

Men det har ikke noget med at man ikke kan pinge maskinen at gøre.

FUT: news:dk.edb.internet - hvor du egentlig burde have stillet
spørgsmålet i første omgang.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 13-11-01 14:04

> [...]
>
> Men det har ikke noget med at man ikke kan pinge maskinen at gøre.
>
> FUT: news:dk.edb.internet - hvor du egentlig burde have stillet

Kort og godt, er det muligt at finde www.rattenborg.com ved blot at
indtaste en IP adresse ?

Vedr. nyhedsgruppen, så har jeg desværre ikke adgang til den nænvte gruppe
via www.html.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 13-11-01 14:10

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@nospammail.dk> wrote in message

> Kort og godt, er det muligt at finde www.rattenborg.com ved blot at
> indtaste en IP adresse ?

Det kan godt være...
(Klart svar ikke?)

Sagen er, at IPnr går på serveren. Eftersom serveren formodentlig hoster
flere domæner, så dækker det samme IPnr over flere adresser, og der skal
derfor noget efter nummeret for at komme helt frem.
Du kan jo prøve med xxx.xxx.xxx.xxx/rattenborg og se hvor langt det bringer
dig.

Hvis du vil have et nummer direkte til dit site, så må du nok igang med din
egen server.

(Jeg tager forbehold for eventuelle tekniske forsimplinger der måtte
forekomme i dette indlæg. Jeg kan imidlertid ikke forklare det mere
uddybende eller korrekt end jeg selv har forstået det)

/Per

Fra : jopa

Dato : 13-11-01 16:49

"Bo Rattenborg" skrev bla.
> Vedr. nyhedsgruppen, så har jeg desværre ikke adgang til den nænvte gruppe
> via www.html.dk

Næ men så få dig en newsreader evt outlook så kan du stille relevante ? i de
rigtige grupper.

--
jopa
www.jp-web.dk

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-11-01 13:38

Lars Hoffmann wrote:

> eller endnu nemmere: man går ud i en MS-DOS prompt og skriver
> ping www.xxx.com

- Jeg tolkede det som om han ville vide hvad, der skete "bag
kulisserne", men skal man bare bruge oversættelsen, behøver man
selvfølgelig ikke sætte sig ind i DNS-systemet.

M.v.h.

Jonathan

Fra : Ole Hanelius

Dato : 14-11-01 01:29

"Bo Rattenborg" <bo.rattenborg@[no spam]mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan finder man egentlig en adresses IP - adresse ?
>
> Bo

Prøv at se her

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

MVH Ole