Nokia 7110 - fugtskadet
Fra : Gert

Dato : 12-11-01 23:36

I forrige uge erklærede nokia min 7110 for død på grund af fugtskade,
det så ikke ud til at de har haft den skilt ad, så jeg prøvede at købe
en nyt "hjul" for 70 kr, og nu virker den helt normal igen!

Er der andre der har prøvet det hos nokia?

Da jeg ikke kan unvære min telefon, nåede jeg at købe en 9210, iørigt en
telefon med mange muligheder.

Mvh
Gert

Fra : Kim Bjoern

Dato : 13-11-01 07:18

"Gert" <news@ohl.dk> skrev i en meddelelse news:3BF04EDE.D5574125@ohl.dk...
> [...]
> en nyt "hjul" for 70 kr, og nu virker den helt normal igen!
>
> Er der andre der har prøvet det hos nokia?

Hej Gert

Jeg synes, man oftere og oftere hører, "at telefonen er fugt- eller
vædskeskadet. og er derfor ikke omfattet af garantien".

Jeg oplevede det samme med min Ericsson T28, som jeg sendte til Sonofons
værksted på Frederiks Kaj (i Kbh et sted). Den kom retur med netop dén
meddelelse. Så tog jeg den med til Teleringen her i Randers, der lavede den
på stedet og erklærede, at dern så absolut ikke var vædskeskadet.
Printplader kan i enkelte tilfælde ire lidt ved stikforbindelser og
lignende. Dette kan skyldes, at man går med den i en brystlomme og fugten
fra kroppen kan forårsage dette. Men at kalde dette for fugtskade er en
sandhed med modifikationer. Min egen telefon var netop IKKE irret.

Så Sonofons værksted slap jo let og elegant fra deres forpligtelse. De kunne
nok bare ikke "hitte u' a'et" :)

Og det er naturligvis betænkeligt, at et værksted blot kan returnere en
telefon på dén måde, uden at gøre noget ved den. Og jeg ved ikke rigtigt,
hvad man skal gøre, for at komme efter dem bagefter. Nu udførte Teleringen
en opgave, ganske vidst på garantien, men som Sonofons værlsted undlod. Det
burde de efter min opfattelse ikke slippe helt godt fra... selv om min
telefon trods alt blev lavet. Men jeg kunne godt have undværet dette ekstra
bøvl.

Men jeg har set andetsteds her i gruppen, at en T28's død er på en såkaldt
evighedsgaranti - det skal jeg have undersøgt nærmere. Det er netop sket med
min telefon (at den er stendød). Men nu omhandler problemet jo en 7710,

Mvh Kim