Opdatering af tekstfelt
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-11-01 23:46

Hej NG!

Jeg sidder og roder lidt med et site, hvor man skal kunne lægge nogle data
ind (som havner i en MySQL database ved "Submit"). Disse data skal kunne
hentes frem igen - men hvor en anden person har mulighed for at
rette/tilføje i teksten og hvad der end måtte være.

Er der nogen som har en idé til om det er noget der overhovedet er muligt i
PHP?

Jeg kunne forestille mig et site, hvor der er nogle forskellige "Checkboxes"
og et Text-felt til kommentare - uanset hvad der først er skrevet skal det
kunne rettes. Det vil sige, når en person går ind for at rette i det, så
skal han hun kunne kalde samme side frem igen - men hvor de indtastede data
skal være de rigtige steder.

Det er skide svært at forklare - men jeg hpber nogen forstår - og endnu
bedre - har nogen en idé til hvordan dette kan gøres - specielt den med
text-feltet, hvor der skal være mulighed for at rette teksten til. Håber på
hjælp. Og takker på forhånd

*/Henrik Pedersen
Email: hp@beone.dk

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 13-11-01 01:32

"Henrik Pedersen" <hp@beone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne rettes. Det vil sige, når en person går ind for at rette i det, så
> skal han hun kunne kalde samme side frem igen - men hvor de indtastede

Idetificer rækken i tabellen f.eks. vha. et id:

// side med link til formen

// form.php
if (id != "") {
$res = mysql_query(SELECT ... FROM ... WHERE id=$id);
$row = mysql_fetch_row($res);
$textfelt = $row[0];
$checkbox1 = $row[1];
}

echo "<input type=\"text\" name=\"textfelt\" value=\"$textfelt\">\n";
if ($checkbox1 == "1") {
$checked1 = "checked";
}
echo "<input type=\"checkbox1\" value=\"1\" $checked1>\n";

Så mangler du bare en submit-rutine og måske validering.

Håber det kan hjælpe dig i gang.

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk