Hansen Spidsgatter fra '36
Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 16-01-01 13:22

Hej,

Jeg er blevet tilbudt en Hansen Spidsgatter på 27' fra '36, der ser ud til
at være sat meget i stand.

Den er sandblæst, dækket afmonteret, og fået lagt et lag glasfiber på (MEGET
pænt lagt på, fuldstændigt glat, og man kan ikke se der er glasfiber på),
malet, dækket (der er teak) monteret igen, og hele båden og dækket er
malet/lakeret, den ser virkelig pæn ud, nye hynder + (næsten) nyt gas
pantry. Motoren er næsten nyrenoveret, der er fishfinder og søkort over
næsten hele DK med, samt en masse sejl.

MEN prisen er kun 35.000 kr. (Der mangler ikke noget nul) - Hvorfor er den
så billig ??????

Jeg har (kun) sejlet motorbåd indtil nu, det med sejl, er det noget der er
til at lære ?

--
Med Venlig Hilsen
("\''/").__..-''"`-. . Hans-Henrik @ndresen

--
Med Venlig Hilsen
("\''/").__..-''"`-. . Hans-Henrik @ndresen

Fra : Ove Juhl

Dato : 16-01-01 15:29

"Hans-Henrik Andresen" <hha@pine.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> malet/lakeret, den ser virkelig pæn ud, nye hynder + (næsten) nyt gas
> pantry. Motoren er næsten nyrenoveret, der er fishfinder og søkort over

Der er næsten altid mange sejl til en ældre båd, du kommer nok kun til at
bruge de nyeste.

> MEN prisen er kun 35.000 kr. (Der mangler ikke noget nul) - Hvorfor er den
> så billig ??????

Det lyder ikke dyrt for 27', desværre bliver vores gamle klenodier ikke
altid handlet til den pris vi kunne tænke os.

> Jeg har (kun) sejlet motorbåd indtil nu, det med sejl, er det noget der er
> til at lære ?

Ja!

Vi glæder os til evt. at se dig til Dansk Forening for Ældre Lystfartøjers
treff i Præstø til sommer.
Se mere http://www.defaele.dk

Ove Juhl
http://ojuhl.homepage.dk

Fra : Bent Pedersen

Dato : 17-01-01 09:28

Det er vist en meget normal pris, den har jo en del år på bagen.
Med sådan en båd, kan en plovmand til den lokale både-bygger for en kritisk
gennemgang være SÆRDELES godt givet ud, især da hvis du ikke har erfaringer
fra andre træbåde.
Med evt. argumenter fra både-byggeren kunne du måske forhandle prisen
yderligere ned, det er jo ikke ligefrem sælgers marked for ældre træ-både.

Jeg har selv købt træbåd for et par år siden. Den blev købt i Sverige, og
der kan stadig være en del at spare, især på træ-både.

Held og lykke med projektet.

Mvh
Bent Pedersen, Jyllinge