sende stor fil over lille netværk. Hjææææl~
Fra : rashans

Dato : 12-11-01 23:11

Hej NG
Min pc går kold, når jeg forsøger at udveksle større filer imellem pc'erne i
mit hjemmenetværk.
Netværk: ADSL med switch.
PC1 W98 alle fil- og udskriftsdelinger enabled.
PC2 W98SE alle fil- og udskriftsdelinger enabled.

PC'erne pinger hinanden og mindre filer kan hentes fra den ene til den anden
pc, men hvorfor i alverden går den manøvre ikke med større filer ?
Ved forsøg, går pc'en fuldstændig kold og skal rebootes.

hilsen Kenneth

Fra : supermand

Dato : 12-11-01 23:27

"rashans" <rashans@tdcadsl.dk> mumlede noget i

> [...]
> anden pc, men hvorfor i alverden går den manøvre ikke med større filer
> ? Ved forsøg, går pc'en fuldstændig kold og skal rebootes.

måske fordi windows netværk sutter store tunge kogler? prøv at sætte en ftp
server op på den ene og overfør filerne den vej.

Fra : rashans

Dato : 12-11-01 23:37

Hej Supermand
Tak for dit hurtige svar.
Jeg er ikke specielt velbevandret i at sætte en ftp-server op, så det må jeg
lige læse mig til: Du, eller en anden, er vel ikke frisk med et dummy-link
til den slags ?
Jeg kan foriøvrigt se, når scandisk kører ved reboot, at den store fil
befinder sig på min pc som unknown fil.

hilsen Kenneth

Fra : supermand

Dato : 13-11-01 00:02

> Hej Supermand

Hej rashans.

> Tak for dit hurtige svar.

supermand.. faster than a blabla speeding bullet train blabla.

> Jeg er ikke specielt velbevandret i at sætte en ftp-server op, så det
> må jeg lige læse mig til: Du, eller en anden, er vel ikke frisk med et
> dummy-link til den slags ?

Jeg kan give dig et link til download af serv-u, en ftp server jeg ved
specielt nybegyndere er glade for.
http://tucows.cybercity.dk/adnload/195547_75676.html - den skulle være lige
til at gå til.

> Jeg kan foriøvrigt se, når scandisk kører ved reboot, at den store fil
> befinder sig på min pc som unknown fil.

ren spekulation: Måske bruger netbios et temp-lager som f.eks internet
explorer? hvor meget ledig harddisk plads har du, og hvor stor er den fil
du prøver at kopiere? _hvis_ der bliver brugt et templager skal du ha
mindst dobbelt så meget ledig plads som filen fylder. forresten.. hvor
ligger den fil der bliver efterladt, og hvad hedder den?

jeg skal desværre i seng nu, så resten må være op til andre, eller du må
vente til imorgen :)

supermaaaand

Fra : Bille1948

Dato : 13-11-01 00:02

Hvad er i den forbindelse "større filer"?

Jeg sender nem filer på ca 100MB mellerm de 2 PCére i mit netværk.

Ole P. Bielefeldt

http://www.kandu.dk/

Fra : rashans

Dato : 13-11-01 00:04

Hej Ole
Det drejer sig om større billed-samlinger på op mod 300 MB.
Jeg prøver at hitte ud af noget ftp.-et-eller-andet, men jer komplet
new-bie. Aner ufattelig lidt om det.

hilsen Kenneth

Fra : supermand

Dato : 13-11-01 00:08

> Jeg prøver at hitte ud af noget ftp.-et-eller-andet, men jer komplet
> new-bie. Aner ufattelig lidt om det.

Der er forresten MASSER at vælge imellem på
http://tucows.cybercity.dk/ftpserver95.html - der skal nok være en der
passer dig. Jeg kan også anbefale at du kigger forbi
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html - det vil glæde mange mennesker.

Fra : rashans

Dato : 13-11-01 00:31

Hej igen, supermand !
Endnu en gang tak for din hjælp. Det er utrolig rart at folk som dig giver
sig tid til at hjælpe folk som mig.
Du må undskylde jeg er kommet til at bevæge mig ind på en NG, hvor nogle
stadig håndhæver ædle net-etikette-principper.
Det er sgu' da lidt af en velkomst !
Se dig om og besøg andre NG. Mumlen...det kan du læse forneden her. Det er
muligt der er tale om et eksemplarisk net-etikette-svar, men kønt er det
ikke.
Anyway, taget til efterretning.

Fra : rashans

Dato : 13-11-01 00:42

kl.00:02.

Du skrev 00:02:
>ren spekulation: Måske bruger netbios et temp-lager som f.eks internet
>explorer? hvor meget ledig harddisk plads har du, og hvor stor er den fil
>du prøver at kopiere?

ligger ikke der

>_hvis_ der bliver brugt et templager skal du ha
>mindst dobbelt så meget ledig plads som filen fylder. forresten.. hvor
>ligger den fil der bliver efterladt, og hvad hedder den?

identificere. Kan ikke huske hvad den hedder.

Fra : supermand

Dato : 13-11-01 12:18

> Du må undskylde jeg er kommet til at bevæge mig ind på en NG, hvor
> nogle stadig håndhæver ædle net-etikette-principper.

her ville være tæt på uudholdeligt hvis der ikke var nogen der forsøgte at
håndhæve 'reglerne'

> Det er sgu' da lidt af en velkomst !

Det er jo med at få sagt tingene som de er så hurtigt som muligt - det
sparer vores alles tid.

> Se dig om og besøg andre NG.

jeg besøger adskillige, og netiketten forsøges overholdt i dem alle.

> Mumlen...det kan du læse forneden her. Det
> er muligt der er tale om et eksemplarisk net-etikette-svar, men kønt er
> det ikke.

det er faktisk bare en default kommentar. vil du mene at '[navn] was
probably drunk, but wrote:' eller noget i den stil er bedre?

> Anyway, taget til efterretning.

det glæder mig at du tager det til efterretning. det undrer mig bare at du
siger at du vil gøre det, men samtidig 'bryder quote-reglerne' :)

hephep

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-11-01 00:50

"rashans" <rashans@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> pc, men hvorfor i alverden går den manøvre ikke med større filer ?
> Ved forsøg, går pc'en fuldstændig kold og skal rebootes.

Hej!

Jeg har selv haft samme fejl - det var dog så bare med en Win 2000 Server
indblandet. Jeg havde desuden en Promise IDE-controller i PC'en ligemed. Jeg
fandt frem til at mit netkort og min ctrl. konfliktede. Normalt var der ikke
noget problem (hvis jeg f.eks. overførte filer direkte på serveren) - men
gjorde jeg det via min klient så gik det galt - selvfølgelig fordi den
brugte både netkort og ctrl. samtidig.

Så check evt. om du har nogle kort som skulle konflikte med dit netkort.
Eller om din IDE på motherboard skulle gøre det. Win 98 er jo ikke ligefrem
det bedste OS til at håndtere IRQ's

Håberdu får løst dit prob.

*/Henrik Pedersen