Sort silikone hvor??
Fra : Finn Jensen

Dato : 12-11-01 22:13

Hej alle,

Jeg er ved at "fin pudse" mit nye akvarium som er fuget med sort silikone.
Hvor kan man få sort silikone henne ??. Det jeg så i da i byggemarkedet var
alle klare??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : digger1@mail.tele.dk

Dato : 12-11-01 23:02

On Mon, 12 Nov 2001 22:13:05 +0100
"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> [...]
> Hvor kan man få sort silikone henne ??. Det jeg så i da i byggemarkedet var

Prøv akvarieforhandlere de er godt nok lidt dyrere end byggemarkederne.

Dennis

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 13-11-01 10:27

> [...]
> Hvor kan man få sort silikone henne ??. Det jeg så i da i byggemarkedet

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ved at Søhesten i Kolding
forhandler sort akvariesilikone til 80 kroner for en stor tube og 40 kroner
for en lille tube.

Torben

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-11-01 11:25

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Nu ved jeg ikke hvor du bor henne, men jeg ved at Søhesten i Kolding
> forhandler sort akvariesilikone til 80 kroner for en stor tube og 40
kroner
> for en lille tube.

Takker .
Jeg går ud fra at Søhesten er en akvarieforhandler?. Så må min lokale
forhandler nok også have sort silikone.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 13-11-01 21:18

Finn Jensen <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en

> [...]
> kroner
>
> Takker .
> Jeg går ud fra at Søhesten er en akvarieforhandler?. Så må min lokale

Det må have været et dårligt byggemarked du har besøgt!
De plejer da at ligge inde med sort, hvis grå, brun og klar.

Carsten

Fra : Finn Jensen

Dato : 13-11-01 21:57

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det må have været et dårligt byggemarked du har besøgt!
> De plejer da at ligge inde med sort, hvis grå, brun og klar.

Det er nok bare mig der ikke har kigget ordentlig efter
Jeg fik rådet med Glas silikone og gik efter dette og tog blot en til bl.a
akvarier som var transperant.
Jeg ved ikke om Glas silikone i sort hedder noget andet??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-11-01 10:15

> [...]
> akvarier som var transperant.
> Jeg ved ikke om Glas silikone i sort hedder noget andet??

Mig bekendt er det kun den klare der er to forskellige af,
den ene er tilsat et svampedræbene middel, og duer derfor ikke
i akvarier.

Carsten

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 14:52

> Mig bekendt er det kun den klare der er to forskellige af,
> den ene er tilsat et svampedræbene middel, og duer derfor ikke
> i akvarier.

Hej,

Jeg var lige i Aars og byggemarkedet havde kun en slags i sort og det var
sort fuge masse, så den duede ikke .

Må prøve en af de større kæder .

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ikola

Dato : 14-11-01 23:18

Finn Jensen wrote in message ...

> [...]
>
>Hej,
>
>Jeg var lige i Aars og byggemarkedet havde kun en slags i sort og det var

Jeg købte sidste vinter en tube sort silicone hos Carstens dyrehandel i
Aalborg. Tydelig påskrevet "Akvarie silicone" og det kommer fra akvastabil,
så mon ikke det kan bruges. Hvis du er interresseret må du gerne afhente den
resterende halvdel hos mig i Vejgaard.

Har du iøvrigt set artiklen http://hjem.get2net.dk/per_kyllesbech/alfix.htm
om alfix baggrunde. Hvis du er interresseret har jeg en liter sort
oxydpulverfarve, som han bruger til indfarvning af alfix.

mvh
René

Fra : Finn Jensen

Dato : 14-11-01 23:55

"Ikola" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> [...]
akvastabil,
> så mon ikke det kan bruges. Hvis du er interresseret må du gerne afhente

Takker for tilbudet . Hvis Carsten har det så har Calles eller ham der
Pet Hollywood det nok også, for det er lettere for mig med bussen fra
Løgstør derind.

> Har du iøvrigt set artiklen
http://hjem.get2net.dk/per_kyllesbech/alfix.htm
> om alfix baggrunde. Hvis du er interresseret har jeg en liter sort
> oxydpulverfarve, som han bruger til indfarvning af alfix.

Det er en fin artikel

Jeg har netop færdiglavet min baggrund til mine sneglehus cichlider og jeg
syntes den er blevet rigtig flot. Og nu ligger endnu en baggrund til
hærdning som forstillen en stor rod som stikker ned i vandet med rødder ud
til siderne

Jeg bruger selv Cerafill 5 som den pågældene hjemmeside også anbefaler men
talte med Alfix i Danmark om selve Cerafill 5 og der er ikke nogen
tilsætningsstoffer eller lign .i 5´eren og kan derfor bruges til
dekrationer. Alfix fortalte forresten at rigtig mange ringde for at høre
tilo Cerafill 5 til brug i akvarier og den kan bruges med fordel. Og så
findes 5´eren er en mængde farver således at oxydpulver ikke behøves at
tilsættes hvilket vil sige at man får nøjagtig samme farve for hver
påsmørring. I Cerafill 5 er der allerede tilsat oxydpulverfarve, når du
køber den.

Alt efter hvor meget Alfix du smøre på kan baggrunden eller dekrationen
blive en del tung men hvis jeg skulle lave dekorationer af fritstående
klipper / sten m.v. ville jeg nok lave skabelonen af flamingo og så beklæde
den med 2-3 lag Allfix for at gøre den så let som mulig. Selvom du bruger
flamingo ville jeg umiddelbart tro at Allfixen ville kunne holde den nede
ellers kan man jo give den en klat silikone i bunden og så slipper man også
for en flamingoplade i bunden af akvariet. Men OK, så flytter man jo ikke
"bare" rundt på dekroatonerne bagefter.

Jeg har overvejet at lave en "kalksten" på denne måde da kalksten normalt er
meget tunge. Omvendt har jeg brugt kalksten af hensyn til vandets PH og
dette laver Allfix jo ikke så meget om på.

Fra : Ikola

Dato : 16-11-01 01:00

> [...]
>syntes den er blevet rigtig flot. Og nu ligger endnu en baggrund til
>hærdning som forstillen en stor rod som stikker ned i vandet med rødder ud

Jeg eksperimenterede selv lidt sidste efterår, derfor tilbudet om
farvestoffet. Jeg kunne dog se at projektet hurtigt ville blive meget
stort. Da Karsten og Calles Dyrerige startede op med de nye baggrunde til
meget fornuftige penge, og jeg selv kunne vælge hvorledes den skulle
indfarves, valgte jeg istedet denne løsning, som jeg er utrolig glad for
idag.

Jeg har dog planer om at få bygget et lille akvastabil akvarie på ca 100
liter til foråret. Til dette tror jeg, at jeg vil eksperimentere lidt med
alfix igen.

[KLIP]

> [...]
>meget tunge. Omvendt har jeg brugt kalksten af hensyn til vandets PH og
>dette laver Allfix jo ikke så meget om på.

Hvor store sten, påtænker du at lave. Jeg har sten på ca. 20 kg pr stk i mit
akvarie uden problemer, du skal blot huske at lægge dem på et stykke
flammingo.

mvh
René

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-11-01 06:15

> [...]
> meget fornuftige penge, og jeg selv kunne vælge hvorledes den skulle
> indfarves, valgte jeg istedet denne løsning, som jeg er utrolig glad for

Er det de der baggrunde af plast som forstiller klipper eller lava stykker
?. Dem som hedder noget alá Pangea Rock Rocky og Pangea Mudbank m.v. ?. Ja
de er flotte men en pris på omkring 1000 kroner pr. meter syntes jeg nu
alligevel er i overkanten.

> Jeg har dog planer om at få bygget et lille akvastabil akvarie på ca 100
> liter til foråret. Til dette tror jeg, at jeg vil eksperimentere lidt med
> alfix igen.

Jeg syntes det er et hygge arbejde og det hører vel også med til hobbyen og
indretningen af ens akvarier at sætte sit helt eget præg på akvariet.

> Hvor store sten, påtænker du at lave. Jeg har sten på ca. 20 kg pr stk i
mit
> akvarie uden problemer, du skal blot huske at lægge dem på et stykke
> flammingo.

Dem jeg har hos mine sneglehus cichlider vejer vel omkring 10 kilo stykket,
men der er kun få af dem i så den reelle vægt er ikke der store problem, men
når jeg en gang får bygget (Læs : råd !) til en kæmpe tank så kan det jo
godt komme til at veje en del.

Jeg ringede til trælasten i går og de kunne fortælle at flamingo plader fåes
i op til 250 mm. tykkelse i størrelsen 250 x 125 cm, til omkring 400 kroner
pr. plade, så det skulle være muligt at lave nogle spændende ting ud af
dette som ikke ville veje flere tons.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 14-11-01 17:10

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> wrote in message news:9stcjr$187u$1@news.cybercity.dk...

> Mig bekendt er det kun den klare der er to forskellige af,
> den ene er tilsat et svampedræbene middel, og duer derfor ikke
> i akvarier.

Jeg kan se at den type, der forhandles som 'Byggesilicone' også fås i sort.
Om den kan bruges i stedet for glassilicone ved jeg ikke.
Erfaringer?

mvh
Jan

Fra : Klaus & Diana

Dato : 14-11-01 20:06

ALDRIG ALDRIG MÅ MAN BENYTTE BYGGESILICONE!!!!! KUN AKVARIE SILICONE KAN
BENYTTES..
DER ER SVAMPEMIDDEL I ALM. VÅDRUMS SILICONE(KOBBER)...VED SALTVANDSAKV ER
DET EN KATASTROFE..
og jeg har haft rigtig dårlige erfaringer med Wurth silicone, måtte skille
et akv totalt pga silicone der slap!!
mvh
klaus R

Jan Boegh <jan@boegh.X_net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cHwI7.1473$Bs1.339182@news000.worldonline.dk...

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 14-11-01 22:05

Jeg kan kun tilslutte mig den holdning. Hellere være på den sikre side og
købe noget akvariesilikone i en akvariehandler, selv om det er lidt dyrere.
Svampemidler og andre tilsætningsstoffer i byggesilikone er meget giftigt
for fisk og selv om man lader det stå og "AFGIFTE" i flere uger eller
måneder, vil der ofte side rester tilbage der langsomt siver ud i vandet.

Torben

Fra : Carsten Gall

Dato : 15-11-01 00:11

> [...]
> DET EN KATASTROFE..
> og jeg har haft rigtig dårlige erfaringer med Wurth silicone, måtte skille

Nu er der ingen grund til at råbe!

Jeg har da gennem tiderne fået brugte akvarier der har været limet med en
blanding af
brun og grå silicone, og der har aldrig været problemer i den retning,
som beskrives her.

Det er logisk at man læser hvad siliconen kan bruges til inden man bruger
den.
Det er rigtigt at der findes farvet silicone tilsat svampedræbende
midler, men de findes også uden.

Jeg har også haft problemmer med at akvarie hvor siliconen konstant slap,
men at udnævne et mærke
som dårligt, vil jeg bestemt ikke. Iøvrigt brugte jeg, så vidt jeg husker
2 forskelige mærker i silicone,
til det akvarie. Jeg forstår heller ikke at du har haft problemmer med
Wurtz, det går ellers for at være et
kvalitets mærke.

Casten

Fra : Finn Jensen

Dato : 15-11-01 00:22

> [...]
husker
> 2 forskelige mærker i silicone,
> til det akvarie. Jeg forstår heller ikke at du har haft problemmer med

Jeg har netop kigget på Casco´s produkter ( http://www.casco.dk/ ) og den
eneste silikone til akvarier er transperant / klar.

Den sorte Casco har hedder Byg- & Vådrums silikone men her står der klart og
tydelig at denne ikke må benyttes til fødevare, medicin eller akvarier.

Så Casco, som er en meget stor leverandør har altså ikke den sorte silikone
til akvarier.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jan Boegh

Dato : 15-11-01 18:14

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:u1DI7.1818$Bs1.418529@news000.worldonline.dk...

> Så Casco, som er en meget stor leverandør har altså ikke den sorte silikone
> til akvarier.

Nej, men den fås - åbenbart produceret af andre end Casco.

mvh
Jan

Fra : Ikola

Dato : 16-11-01 01:13

Jan Boegh wrote in message ...
>"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

>Nej, men den fås - åbenbart produceret af andre end Casco.

Helt enig. Når der nu findes et produkt, der er special fremstillet til
formålet, kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres så stort nummer ud af at
spare ca 40 kr. Disse penge kan man hurtigt sætte til igen ved enten:

1: Jorde land og rige rundt for at finde et billigere alternativ, og bruge
pengene på benzin / busbilletter istedet.

2: Evt tab af fisk vil i de fleste tilfælde langt overstige 40 Kr. Du (Finn)
skriver at det er en baggrund til dine 4 Altoér, som du sikkert har købt hos
Calle til 145 kr/stk. Synes du det er værd at spare 40 kr for at risikere
dine fisk til ialt ca 600 kr.

mvh
René

Fra : Finn Jensen

Dato : 16-11-01 06:22

> Helt enig. Når der nu findes et produkt, der er special fremstillet til
> formålet, kan jeg ikke se hvorfor der skal gøres så stort nummer ud af at
> spare ca 40 kr. Disse penge kan man hurtigt sætte til igen ved enten:

Nej, nej, jeg var ikke ude efter et billigt alternativ. Jeg kunne bare ikke
finde den sorte silikone i nogle af de byggedmarkeder som jeg har besøgt.
Det var ikke for at spare penge jeg kiggede i byggemarkeder men jeg var der
i anden anledning og troede at udvalget var bredt sådanne nogle steder

> 1: Jorde land og rige rundt for at finde et billigere alternativ, og bruge
> pengene på benzin / busbilletter istedet.

Det plejer nu ikke at være noget problem at få det tilsendt med posten. Det
er de fleste forhandlere meget flinke til )

> [...]
hos
> Calle til 145 kr/stk. Synes du det er værd at spare 40 kr for at risikere

Naej, nu skulle den sorte silikone ikke bruges til baggrunden men det var
fordi fugerne i mine akvarier er sorte.

Baggrunden blev sat fast med transperant silikone (den til akvarier ),
for kanten omkring baggrunden ville jeg ime således at yngelen ikke kunne
svømme ind i revner og gemme sig bag baggrunden og evt. sidde fast.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ikola

Dato : 17-11-01 22:10

> [...]
>
>Det plejer nu ikke at være noget problem at få det tilsendt med posten. Det
>er de fleste forhandlere meget flinke til )

Hej Finn, hvis du endnu ikke har fundet den, kan den bestilles fra følgende
hjemmeside, hvor du også kan se et billede af tuben:

http://www.akvariewest.dk/shop/Silicone.html

mvh
René

Fra : Carsten Gall

Dato : 18-11-01 01:58

Ikola <dont@spam.me> skrev i en
> Hej Finn, hvis du endnu ikke har fundet den, kan den bestilles fra
følgende
> hjemmeside, hvor du også kan se et billede af tuben:
>
> http://www.akvariewest.dk/shop/Silicone.html

Så er det en del billigere at bestille den i Planteimporten 33216707, de
har den på lager,
og prisen er kr 53,- plus porto.

Carsten