Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ADVARSEL: BRUG IKKE FOTOINFORMATION.DK
Fra : Tim Lerche Sørensen

Dato : 12-11-01 21:14

Efter at jeg stadig ikke har modtaget et filter der er købt og betalt, har
jeg nu besluttet mig for at advare andre brugere her i gruppen mod at handle
hos www.fotoinformation.dk

For at I selv kan danne jer et overblik over kommunikationen, bringer jeg
her en kopi af de mails der er blevet sendt:

8.okt:
Emne: Hoya Uv-filter 58mm

..... købes gerne, men hvordan????
Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

9.okt:
Hvor har du set dette tilbud?
Foto-Steen

9. okt:
Hej Steen
Det har jeg set på
http://www.fotoinfo.dk/cgi-bin/dbman/db.cgi?db=marked&uid=default&view_recor
ds=1&ID=*
Jeg glemte nok at skrive den har varenr. 450, hjælper det lidt på det???
Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

12. okt:
Tak fro din bestilling - indsæt beløbet på giro 1311603 eller på 4770
3460110459 så sender vi filteret.
Med venlig hilsen Foto-Steen.

17. okt:
Hej
Beløbet på kr. 100.- er nu inbetalt på kontonr. 4770 3460110459 og jeg
forventer snarest at modtage filteret.
Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

23. okt:
Som tidligere skrevet har jeg nu indbetalt beløbet på 100 kr, og forventer
snarest at modtage filteret.
I en tidligere mail har jeg dog glemt at medsende min adresse (undrer mig
over I ikke har skrevet og spurgt...)
Tim Lerche Sørensen
XXXXXXXXX
XXXXXXXXX
(Adresse slettet kun i NG)
Vær venlig at svare på denne mail, så jeg er orienteret.

24. okt:
Må vi sende dig det nyt Skylight filter i stedet - det har en større effekt.
Mvh. Fotoinformaiton

24. okt:
Ja, det er fint med mig. UV eller skylight - bare der sidder noget glas på
58mm foran mit objektiv. Men jeg savner det snart, så pleeeeaaaaseeee skynd
jer at sende det...
Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

31. okt:
HALLO!
Nu har jeg altså for alt for længe siden bestilt et filter hos jer, og jeg
har ikke modtaget det endnu!!!
Er der nogen der gider at holde mig informeret om hvad der sker her?????
For lige at opsumere, så har jeg indbetalt 100 kr på jeres kontonr. for at
få tilsendt et HOYA UV-filter 58mm. I har senere spurgt om jeg kunne bruge
et Skylightfilter i stedet, og det har jeg svaret ja til.
Jeg vil godt snart se et filter i min postkasse, for ellers trækker jeg de
100 kr. tilbage igen.
Med efterhånden utålmodige hilsner
Tim Lerche Sørensen

1. nov:
Tak for din henvendelse - vi har tilsendt dig en mail hvori vi forespørger
om vi må sende dig et skylight filter (nyt) da det omtalte filter har en
lille ridse.
Mvh. foto-Steen

1.nov:
Hej Steen
I må åbenbart ikke have modtaget min svarmail! Jeg takker ja til at I
fremsender mig et Skylightfilter i stedet for et UV.
Med venlig hilsen
Tim Lerche Sørensen

7. nov:
Hej Foto-Steen
Det er nu 6 dage siden jeg igen svarede på en mail ang. køb af filter, og
jeg har ikke hørt fra dig siden.
Det skal du vide jeg er stærkt utilfreds med!
Jeg kontaktede dig første gang den 8. oktober, altså en måned siden, og jeg
har stadig ikke modtaget min vare.
Jeg ved ikke hvilken uprofessionel virksomhed du driver, men jeg er godt og
grundig træt af at skulle huske mig selv og dig på at jeg altså har betalt
for et filter, som jeg ikke har modtaget.
Sidste gang jeg hørte fra dig kunne du igen spørge om jeg hellere ville
have et Skylightfilter i stedet, og det har jeg sagt ja tak til to gange.
Men hvornår kan jeg så regne med at få filteret?
Jeg går ud fra at de fleste virksomheder kan lide at have kunder, men hvis
det er jeres politik at undlade at informere dem om leveringstid, eller
undlader at spørge til leveringadressen når den tydeligvis ikke er blevet
oplyst, så kender jeg en masse fotoentusiaster der ikke bliver jeres kunder!
Jeg undrer mig bare... jeg har ikke hørt om en evt. leveringsdato, jeg har
ikke hørt noget om at I kan se beløbet er indbetalt på jeres konto. Det
plejer at være to ting som de fleste firmaer er ivrige efter at oplyse
kunden om.
Jeg har et forslag: enten så ligger det filter i min postkasse om senest 2
dage, altså den 9. november eller også trækker jeg de 100 kr. tilbage jeg
har indbetalt på jeres konto. Herefter vil jeg advare mod at handle hos jer
i samlige nyhedsgrupper og forums jeg kender til. Så tænk jer nu om, er det
virkelig dårlig reklame I vil have, eller har en eller anden fornuftig
person inde hos jer tænk sig at hoste op med en ordenlig forklaring på
hvorfor det filter ikke er blevet sendt til mig for længe siden?
Efterhånden vrede hilsner
Tim Lerche Sørensen

.... jeg har stadig ikke modtaget mit filter. Måske forstår I nu hvorfor jeg
gerne vil advare jer mod at handle med Foto-Steen, det virker jo som fup og
bedrag. Hermed er advarslen givet videre....

Fra : U. Pedersen

Dato : 12-11-01 22:13

On Mon, 12 Nov 2001 21:14:02 +0100, "Tim Lerche Sørensen"
<35mm@film.dk> wrote:

>... jeg har stadig ikke modtaget mit filter. Måske forstår I nu hvorfor jeg
>gerne vil advare jer mod at handle med Foto-Steen, det virker jo som fup og
>bedrag. Hermed er advarslen givet videre....

Tak for info,

Mon Frederikshavn kan leve uden Steen ?
Ja mon ikke

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Robert Piil

Dato : 12-11-01 22:15

<35mm@film.dk> wrote:

>... jeg har stadig ikke modtaget mit filter. Måske forstår I nu hvorfor jeg
>gerne vil advare jer mod at handle med Foto-Steen, det virker jo som fup og
>bedrag. Hermed er advarslen givet videre....

Generelt er det altid sikrest at købe et sted, hvor der kan betales
med kreditkort. Hvis varen ikke kommer, kan man kontakte sin bank og
få tilbageført beløbet. Når man har overført pengene til en konto, har
man ingen (rimelig) mulighed for at få pengene tilbage, medmindre man
kan blive enig med forretningen om det.

Robert Piil
http://rpiil.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-01 22:40

"Tim Lerche Sørensen" wrote:

> Efter at jeg stadig ikke har modtaget et filter der er købt og betalt,
> har jeg nu besluttet mig for at advare andre brugere her i gruppen
> mod at handle hos www.fotoinformation.dk

Han har også flg. URL: http://www.fotoinfo.dk - jeg har et link til
firmaet, som jeg straks vil fjerne fra min lin-side.

Nettet er et slarafenland for platugler, men det kan også bruges til
sætte dem i gabestok...he he...

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 13-11-01 01:24

Sendte også en forespørgsel til ham om et IR-filter, for et par uger siden -
intet svar (endnu)...

/Asger Ellekrog

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 13-11-01 10:01

"Tim Lerche Sørensen" <35mm@film.dk> wrote in

> [...]
>
> For at I selv kan danne jer et overblik over kommunikationen, bringer
> jeg her en kopi af de mails der er blevet sendt:

Hej Tim,

Det ser ikke godt ud - jeg håber at du får dine penge eller dit filter. Når
det er sagt skal man ikke være blind for at nogle folk bruger ISP'ere der
smider mails væk mm. Har du prøvet at ringe?

--
Hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at darling dot dk
http://www.fotokritik.dk/oversigt.html?bruger=48
http://www.photo.net/photodb/user?user_id=255231

Fra : Langgaard

Dato : 16-11-01 13:30

Hej

Det kan ikke være noget nyt, alle ved da at man ikke handler med Steen
Sørensen, det er nok den mand af alle,der har fået mest kritik af det han
laver og altid har lavet.
Alle hans tiltag er hamrende useriøse, tag bare hans blad, der var for en
del år siden en "Stortest" af mellemformatkameraer. Den bestod af et stort
billede af de "testede" kameraer og så en tekst med oplysning om kameraets
lukkertid, blænde og pris. De havde ikke haft film i de forskellige modeller
!
Bladet overlever kun på grund af oplaget, der overfor annoncøerne ser stort
ud.
Men de ved nok ikke at bladene ender på lossepladsen uden de har været
lukket op. De foræres også væk ved nogle fotohandlere, jeg har set en palle
uden for en forretning hvor man bare kunne tage alle dem man ville have.

Er det ikke at tage pis på dem der abonnerer på bladet !

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?