Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt fotostativ...
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-11-01 21:16

Jeg har d.d. modtaget mit nye fotostativ...

Jeg har et stort ateliestativ, men det er alt for tungt og klodset til
at ta' med ud, til det formål havde jeg et lille billigt letvægts
stativ, men det er noget plastik bras, som gik i stykker i forrige uge.

Og så skulle jeg jo ha' mig et nyt stativ, og mit valg blev et Vanguard
MT-100, det ankom med Pakketrans i dag, det er bare lækkert og det er
kram fra A til Z, der er ikke ret meget plastik, men så må jeg også
acceptere, at det er noget tungere end det gamle stativ.

Der er tre grunde til at jeg valgte Vanguard MT-100:

1). Det er med rørben, der kan klappes ud uden at lave støj, jeg har to
gange mistet gode chancher for billeder af rådyr, fordi de blev skræmt
af klik-lyden fra låsene på mit gamle stativ.

2). Stativets ben kan stå i forskellige vinkler, det giver et spillerum
fra kun 43 cm højde, og op til 185 cm. højde, og det er robust nok til
at det også kan bære et mellemformat kamera med en 500 mm.

3). Stativet er mat-sort, så det ikke kan gi' lysreflekser.

Hvis I vil se dyret så er der billeder på flg. URL:
http://www.vanguardusa.com/new/tripods/mt-100.htm