Hvad skal jeg vælge?
Fra : Martin Lambert Peder~

Dato : 12-11-01 18:27

Hej NG.

Jeg får fra 1/12 mulighed for ADSL fra TDC.

Jeg står nu og skal vælge mellem enten bredbånd eller NetExpress.
Mine krav er:
Tilsluttes via eksisterende netværk, 5 pcere.
Så simpel tilslutning som muligt.
Mulighed for spil, icq osv.
512/128

Hvis jeg vælger bredbånd slipper jeg så for alt det der NAT-halløj ?
Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på ??

Mvh
Martin L. Pedersen

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:40

"Martin Lambert Pedersen" <mlambert@email.dk> wrote in message
> Hvis jeg vælger bredbånd slipper jeg så for alt det der NAT-halløj ?
> Er der evt. andet jeg skal være opmærksom på ??

Ja, du skal vælge bredbånd'et....

Du bliver da fri for NAT'ing (det gør du nu også med NE), men kan da
tilslutte en HUB direkte på ADSL-modemmet, TDC sætter op.

Desværre får du ikke nogen fast IP - men ved hjælp af www.dyndns.dk kan du
gøre sådan, at du altid har et fast navn, som altid vil pege direkte på den
enkelte maskine.

Du skal dog være opmærksom på hacker-angreb på den måde :-/
Kan godt anbefale dig at sætte en firewall op til det selv samme :)
(Medmindre du kører med XP på alle dine maskiner?)

Der vil ikke være problem med ICQ osv. da hver maskine får sin egen IP fra
TDC, og ikke fra en router.

--
Morten C.

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:56

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

*blah*

Har lige hørt i min høre-chokolade-flødebolle-snegl, at man faktisk godt kan
få faste IP-adresser på både BB og NE.

Jeg kan dog ikke lige se nooget ud af deres hjemmeside.
Der står dog, at man kan få tildelt ekstra dynamiske IP-adresser for 10,-
pr. måned for 2 stk.

Men uanset hvad, hvis det viser sig at du kan kan få dynamiske og ikke
statiske (faste) IP'er, så kan du ikke rigtig komme uden om at skulle bruge
www.dyndns.dk ....
Men det er jo også godtnok :)

Skal dog lige oplyse dig om, at ønsker du at sætte en mailserver op...
*puha* det er noget bladder.
TDC har valgt at sætte noget spærrings-ting op, således port 25 (SMTP) er
spærret, og man istedet skal bruge en backup-mail.... hvordan det så lige
skal kunne hænge sammen i den virkelige verden... det må TDC vide :)
Jeg mener - hvis porten er spærret - så er den vel spærret :) ?

--
Morten C.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-11-01 22:02

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige hørt i min høre-chokolade-flødebolle-snegl, at man faktisk
godt kan
> få faste IP-adresser på både BB og NE.

NE: ikke endnu
BB: ikke hvis du vil have mere end en IP

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 22:16

> NE: ikke endnu
> BB: ikke hvis du vil have mere end en IP

Som jeg også skrev: (måske vel dårlig formuleret....
<citat>
Jeg kan dog ikke lige se nooget ud af deres hjemmeside.
Der står dog, at man kan få tildelt ekstra dynamiske IP-adresser for 10,-
pr. måned for 2 stk.
</citat>

--
Morten C.

Fra : Christian Andersen

Dato : 12-11-01 22:02

Morten Christensen wrote:

> [...]
>skal kunne hænge sammen i den virkelige verden... det må TDC vide :)
>Jeg mener - hvis porten er spærret - så er den vel spærret :) ?

Nøh.

DNS-zonen er sat således op:

vildporno.dk   MX   10 mail.vildporno.dk
vildporno.dk   MX   20 backup-mx.post.tele.dk

En ordentligt konfigureret mailserver vil først forsøge at forbinde til
mail.vildporno.dk, men fejle pga. filtret.
Derefter forsøger den med den næste i rækken og kommer igennem.
backup-mx.post.tele.dk har nu en mail den skal aflevere til
salg@vildporno.dk. Den prøver den første i rækken og kommer igennem (fordi den
har lov til at gå igennem filtret).

Vupti! www.vildporno.dk har lige solgt endnu en buttplug og alle er
glade.

--
"...personality goes a long way."

http://chran.dyndns.dk - Nu med misbrug!

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 22:12

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> wrote in message
> [...]
> Derefter forsøger den med den næste i rækken og kommer igennem.
> backup-mx.post.tele.dk har nu en mail den skal aflevere til

Aaarh :)
Sikke dog et stort lys der lige gik op for mig der :))
Jeg troede man selv skulle finde en backup-mail-server-ting....
Så forstår jeg bedre, hvorfor jeg ikke kunne få det til at virke :)

> Vupti! www.vildporno.dk har lige solgt endnu en buttplug og alle er
> glade.

Sikke da en behagelig tanke

--