MCO n25 ??
Fra : Anders Lorentzen

Dato : 12-11-01 16:00

Hej
Vi har lige fra vi fik vores maine coon, været i tvivl om hvilken farve den
havde, da vi fik den stod der golden shaded på stamtavlen.
På den første udstilling vi havde ham med på, blev han farve bedømt først
til spotted, men det endte med sort ticked tabby...
Men vi har aldrig set eller hørt om andre Maine Coon katte med denne farve
kombination. Er der nogen af jer der kender til andre maine coon katte af
samme farve, vil vi være meget interesserede i at høre om det.
Her er et billede af ham:

http://users.cybercity.dk/~cft10268/Kashmir2.JPG

Det er godt nok ikke så let at se hans farve, men det var det eneste vi
havde, beklager.

Anders & Mette

Fra : Denise

Dato : 13-11-01 07:24

Hej
Jeg aner ikke hvad farve han er, men neeeej hvor er han altså flot.
Hilsen Denise

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 14-11-01 16:16

Denise skrev i meddelelsen
<3bf0bccb$0$2069$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>Jeg aner ikke hvad farve han er, men neeeej hvor er han altså flot.
>Hilsen Denise

Hørt!

Hilsen Birgitte

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 14-11-01 17:39

Ja, han er flot....men jeg har lige et spørgsmål Fordi jeg er
nysgerrig....
Hvor gammel er han på billedet ?

Har I købt ham til kæl eller udstilling/avl, han er jo ikke særlig box
tænkte jeg på *smile* (nok derfor jeg syntes han er rigtig pæn)

Jeg kan ikke se hvilke striber han har, men hvis I prøver at tage nogle
flere billeder af ham (hans ryg) ville det være fint !

Venligst

Mette

PS. Kommer han til Vissenbjerg ? Der kommer jeg.... Jeg har set nogle
tickedtabby skovkatte, og de ligner slet ikke skovkatte....derfor er jeg da
nysgerrig for at se en MCO, men umiddelbart ligner han slet ikke de ticked
skovkatte jeg har set !

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 15-11-01 08:55

"Mette B. Rahm" <NOSPAMmette@dk-gillian.dk> wrote
> Ja, han er flot....men jeg har lige et spørgsmål Fordi jeg er
> nysgerrig....
> Hvor gammel er han på billedet ?

Han er 9 måneder på billedet.

> Har I købt ham til kæl eller udstilling/avl, han er jo ikke særlig box
> tænkte jeg på *smile* (nok derfor jeg syntes han er rigtig pæn)

Han er kælekat, kastereret. Men han har været på udstilling og skal igen d.
2dec. i kbh.

> Jeg kan ikke se hvilke striber han har, men hvis I prøver at tage nogle
> flere billeder af ham (hans ryg) ville det være fint !

Han har ingen striber på ryggen. Han er sort øverst på ryggen og bliver
lysere ned ad siden.
> [...]
da
> nysgerrig for at se en MCO, men umiddelbart ligner han slet ikke de ticked

Jeg tror ikke han kommer til fyn. en det kan da godt være en dag. Jeg sklal
nok prøve at se om jeg kan finde nogle flere billeder frem af ham en dag.

Fra : Daisy

Dato : 15-11-01 12:57

Anders Lorentzen wrote:

> Han har ingen striber på ryggen. Han er sort øverst på ryggen og bliver
> lysere ned ad siden.

Ja, det lyder som en tickedtabby. Det er en usædvanlig farve på MCO, men den
findes altså. Hvad farver/mønstre har hans forældre i flg. stamtavlen?

Golden MCO er et kapitel for sig. Der findes ikke så mange opdrættere der laver
golden, og nogle af dem jeg har set ligner i mine, ukyndige, øjne mest af alt
bruntabbyer. Jeg er heller ikke sikker på genetikken ift. golden - jeg har læst
om golden persere, og det jeg har læst passer ikke så godt sammen med hvad jeg
har set af MCO som angiveligt skulle være golden. Så jeg er ikke til megen
hjælp

Hvis jeg kommer til Remisen, er jeg helt afgjort interesseret i at se jeres
kat. Han står vel i gruppe 3, eller hvordan?

> Jeg tror ikke han kommer til fyn. en det kan da godt være en dag. Jeg sklal
> nok prøve at se om jeg kan finde nogle flere billeder frem af ham en dag.

Ja, tak - et billede af kroppen ville være spændende

D.

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 15-11-01 17:15

"Daisy" <miauv@sol.dk> wrote

>Hvad farver/mønstre har hans forældre i flg. stamtavlen?

Hans far er Golden Shaded, moderen er Blå blotched tabby

> Hvis jeg kommer til Remisen, er jeg helt afgjort interesseret i at se
jeres
> kat. Han står vel i gruppe 3, eller hvordan?

Ja grp.3. Soldalen Jack D. er hans rigtige navn.

> Ja, tak - et billede af kroppen ville være spændende

Jeg har ikke noget liggende og har ingen scanner, så det kan godt tage lidt
tid inden jeg får fremskaffet et. )-:

Anders

Fra : Daisy

Dato : 16-11-01 15:02

Anders Lorentzen wrote:

> "Daisy" <miauv@sol.dk> wrote

> Hans far er Golden Shaded, moderen er Blå blotched tabby

OK, bum-bum - hm, hvad farve har så hans farmor og farfar? Nu bliver jeg altså
interesseret i at finde ud af hvad golden egentlig er, og hvordan jeres kat så
er blevet tickedtabby

> Jeg har ikke noget liggende og har ingen scanner, så det kan godt tage lidt
> tid inden jeg får fremskaffet et. )-:

Jaja - jeg væbner mig med tålmodighed sålænge

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 17-11-01 10:00

> [...]
altså
> interesseret i at finde ud af hvad golden egentlig er, og hvordan jeres

Faderes Stamtavle:
http://home9.inet.tele.dk/fuglsang/kid.html

Noget af Morkattens stamtavle:

Hevengift Lord
Allenuluis n09 23
Løvehulens Gangster: n 09 22
Claddscoon's
Cheasapeake n23

Connyham's Wilbur n 09 22
Løvehulens Hot Stuff n22

Løvehulens Lady Hawk n22

> Jaja - jeg væbner mig med tålmodighed sålænge

Ja nu må vi jo se om Helle kan tage nogle? Ellers må jeg lige få scannet
nogle.

Anders

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 17-11-01 10:06

Hmm det var sjovt, den lavede lige lidt om på udseendet, sådan skal det se
ud:

Hevengift Lord
Allenuluis n09 23
Løvehulens Gangster: n 09 22
Claddscoon's
Cheasapeake n23

Connyham's Wilbur n 09 22
Løvehulens Hot Stuff n22

Løvehulens Lady Hawk n22

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 17-11-01 10:08

Nå det vil åbenbart kun se ud på den måde. Efeer Hevengift Lord skal der stå
Allenuluis n09 23
Og så var det også meningen at der skulle stå Claddscoon's Cheasapeake n23

Anders

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 18-11-01 18:11

Her var så et billede af ham fra siden. kvaliteten er dog ikke i top men
farven kan dog ses.

http://users.cybercity.dk/~cft10268/kashmir3.jpg

Anders Lorentzen

Fra : Helle Andersen

Dato : 16-11-01 22:48

> Jeg har ikke noget liggende og har ingen scanner, så det kan godt tage lidt
> tid inden jeg får fremskaffet et. )-:

Hvis du ikke får fremskaffet et billede inden, så
send mig en mail - så kan jeg tage mit
digitalkammera med i Remisen og tage et par
snapshots af vidunderet.

--
Helle
Hjemmeside: http://kattenet.dk

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 17-11-01 10:01

"Helle Andersen" <katte@mail.dk> wrote
> Hvis du ikke får fremskaffet et billede inden, så
> send mig en mail - så kan jeg tage mit
> digitalkammera med i Remisen og tage et par
> snapshots af vidunderet.

Det må du gerne, men nu må vi lige se om ikke jeg kan få taget et par
billeder inden og få den scannet.

Anders