COM port
Fra : TKV

Dato : 12-11-01 15:03

Hej !

Er der nogen der kan give et godt tip om hvordan jeg læser / skriver til en
Com-port

I første omgang skal jeg blot læse et tal fra en stregkodelæser.

Anden omgang bliver at kunne sætte com-poten op (baudrate,datalængde,
stopbits o.s.v) samt at kunne skrive ud på porten.

På forhånd tak

Torben

Fra : Rayman

Dato : 12-11-01 17:01

Du skal nok bruge en .dll til at få adgang til I/O portene, men til
almindelig læsning og skrivning kan du også bruge:

Open "COM1:" For Binary as #1

du skal så bare huske at lukke 'filen' for at flushe bufferen.
(nb.: jeg er ret sikker på at det ikke virker til NT, men til afprøvning er
det dejligt nemt)

mvh. Rayman.

Fra : Carsten Jessen

Dato : 12-11-01 17:43

Hej Torben
Alt hvad du skal bruge er samlet i MSComm kontrollen. Den er ikke
tilgængelig når du åbner en standard exe, men det kan du selv sørge for ved
at højre-klikke på standard toolbaren osv.

MVH Carsten