mp3
Fra : etta place

Dato : 12-11-01 14:50

jeg har netop hentet musicmatch og lavet mp3-filer (med
standard-indstillinger) fra nogle cd'er. når jeg afspiller filerne kommer
der ikke en lyd... wassamaddah?? den agerer, tæller, som om den spiller. jeg
har prøvet med både winamp og musicmatch. begge afspiller gamle mp3-filer
uden problemer.
hvad har jeg gjort galt?

mvh
etta

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 12-11-01 15:02

etta place skrev:

> [...]
> har prøvet med både winamp og musicmatch. begge afspiller gamle mp3-filer

Du har glemt at der findes en NG til netop denne type spørgsmål.
Den hedder news:dk.teknik.lyd

hvm
--
Startpage: http://inet.uni2.dk/~i33745/startpag.htm

Fra : Uffe Holst

Dato : 12-11-01 18:04

In an article of 12 Nov 2001 Henrik Veber Madsen wrote:

> Du har glemt at der findes en NG til netop denne type spørgsmål.
> Den hedder news:dk.teknik.lyd

Ja, på mig lyder det nu nærmere som et spørgsmål til en gruppe i
dk.edb.* hierakiet.

--
Uffe Holst

Fra : nikolaj borg

Dato : 12-11-01 18:33

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

>Ja, på mig lyder det nu nærmere som et spørgsmål til en gruppe i
>dk.edb.* hierakiet.

Tjah, der er vist ikke enighed om emnet: dk.kultur.musik.produktion bliver
også nævnt fra tid til anden i denne sammenhæng.

I dk.kultur.musik's fundats står der bl.a. følgende:

"3.1 Fundats - Ønskes:
Snak om plader, koncerter, stævner, instrumenter,
lydgrej og musiksoftware, samt generelle diskussioner
om musik."

Godt nok står der musik-software, men jeg mener ikke personligt, at
mp3-konvertering hører hjemme her.

I dk.kultur.musik.produktion's fundats står der bl.a. følgende:

"* Mulighed for at udveksle erfaringer, og stille åbne spørgsmål
omkring instrumenter og udstyr der knytter sig til udøvelse
af musik."

Jeg er overbevist om, at folkene i denne gruppe er kompetente til at svare
på spørgsmålet, men mp3-konvertering hører IMØ heller ikke hjemme her (er
MP3-konvertering udøvelse?).

I dk.teknik.lyd er der ikke noget, der bare nærmer sig en retfærdiggørelse
af, at spørgsmål omkring MP3-konvertering skulle høre hjemme der (jeg skal
ærligt indrømme, at jeg tidligere har henvist lignende spørgsmål til denne
gruppe). Til gengæld er der ingen tvivl om, at gruppen er samlingspunkt for
lydnørder (jeg følger selv med fra tid til anden); men de har helt sikker
mere lyst til at diskutere (skændes om?) fordele ved diverse formater end
tale om software til konvertering.

Så er der kun dk.edb-hierarkiet tilbage. Desværre er der ikke en decideret
software-gruppe. Måske kan spørgsmålet smides ind under
dk.edb.internet.software, men selvom mp3 ofte bruges på nettet er det IMØ
ikke direkte net-relateret. Alternativet er "skraldespanden" dk.edb, der i
sagens natur må tage imod resten.

Pyha, det blev en længere smøre. Jeg håber ikke, at jeg har forvirret (alt)
for meget. Er der nogen, der kan svare mere præcist end jeg?

/Nikolaj

Fra : Lagerhead

Dato : 13-11-01 09:41

"nikolaj borg" <nSiPkAoMl@jborg.dk> skrev i en meddelelse
> "Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message
> Pyha, det blev en længere smøre. Jeg håber ikke, at jeg har forvirret
(alt)
> for meget. Er der nogen, der kan svare mere præcist end jeg?

Hvad med at nævne, at tjekke om højttalerne er tændt?

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-11-01 11:32

"Lagerhead" <no@way.dk> wrote in message

> Hvad med at nævne, at tjekke om højttalerne er tændt?

Hmm, den hører vel under dk.teknik.lyd

Mit svar var sådan set ikke et forsøg på at løse etta's problem, men derimod
et forsøg på at elaborere over det evindelige spørgsmål: "Hvor hører dette
spørgsmål hjemme?".

/Nikolaj

Fra : harry

Dato : 13-11-01 13:18

shit! findes der ikke en ng der hedder news:pedanteri.dk til kvajpander som
jer!
det er sgu da nemmere lige at hjælpe med problemet, hvis man kan, end at
indlede en større principel diskussion. spørgsmålet selv var jo i sig selv
tydeligvis ikke et forsøg på at starte en.
hvad er der galt med jer! føler i ikke i kommer til orde henne på
lodde-kurset på vuc!
wankers!

harry

Fra : nikolaj borg

Dato : 13-11-01 16:09

"harry" <nethan@yahoo.com> wrote in message
> shit! findes der ikke en ng der hedder news:pedanteri.dk til kvajpander
som
> jer!

En sådan gruppe findes ikke, og ville iøvrigt snarere hedder dk.pedanteri
eller dk.snak.pedanteri

> det er sgu da nemmere lige at hjælpe med problemet, hvis man kan, end at
> indlede en større principel diskussion. spørgsmålet selv var jo i sig selv
> tydeligvis ikke et forsøg på at starte en.

Hvis du ikke forstår bevæggrunden for diskussionen har du næppe forstået
baggrunden for hierarkiseringen af usenet. For kort at ridse det op for dig:
Usenet er inddelt i et hierarki for at skabe overblik over emner. Jeg ser
personligt ingen grund til at diskutere software (eller for den sags skyld
udstødningsrør til Opel Asconaer) under dk.kultur-hierarkiet. Hvis du er
uenig foreslår jeg, at du henvender dig i dk.admin for at få fundatsen
ændret.

> hvad er der galt med jer! føler i ikke i kommer til orde henne på
> lodde-kurset på vuc!
> wankers!

Hvis det er denne tone, du ønsker at debatere i, så ok. FUT:
dk.snak.mudderkastning, så kan du hygge dig derovre. Jeg bliver i denne
gruppe

/Nikolaj

Fra : Uffe Holst

Dato : 13-11-01 17:21

In an article of 13 Nov 2001 harry wrote:

> hvad er der galt med jer! føler i ikke i kommer til orde henne på
> lodde-kurset på vuc!

Hvornår er VUC begyndt at udbyde lodderkurser?

--
Uffe Holst