mail server
Fra : SharkanDK

Dato : 12-11-01 11:58

Hej,

Hvordan sætter jeg min egen mail server op ? Skal jeg bruge 2 pc'ere ?

Jeg har et .dk domæne, som jeg vil have til at køre på min egen pc i stedet
for webhotel. Det er ikke noget problem, men hvordan opretter jeg mail
adresser til mit domæne ?

På forhånd tak.

Fra : SharkanDK

Dato : 12-11-01 12:01

Jeg kører forresten Windows XP Professionel, hvis der skulle være et program
indbygget.

Fra : Jesper Vels

Dato : 12-11-01 17:10

>Jeg har et .dk domæne, som jeg vil have til at køre på min egen pc i stedet
>for webhotel. Det er ikke noget problem, men hvordan opretter jeg mail
>adresser til mit domæne ?

1. Opret en konto hos gratisdns.dk

2. Jeg går ud fra at du har fast ip ik?

2.5 Redelegere dit domæne

3. Find en freeware mail server som f.eks.
http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml

ArGoSoft Mail Server skulle være ok.

4. Så skal der oprettes mail kontis samt selve mail serveren skal
sættes op.

/Jesper Vels

Fra : SharkanDK

Dato : 12-11-01 17:35

> 1. Opret en konto hos gratisdns.dk

Jeg har i øjeblikket dyndns. Det er vel ligeså godt?

> 2. Jeg går ud fra at du har fast ip ik?

Nej, dynamisk, men det er vel ligemeget når jeg bruger dyndns ?

> 2.5 Redelegere dit domæne

Hvad menes der med det ?

> 3. Find en freeware mail server som f.eks.
> http://www.webattack.com/freeware/server/fwmailserver.shtml

Ok. Jeg har 2 pc'ere, så jeg kan bruge den ene til ftp-, web- og
mail-server. Det kan vel ikke køre på den samme maskine ?

> 4. Så skal der oprettes mail kontis samt selve mail serveren skal
> sættes op.

ok, er det svært?

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-11-01 16:45

"SharkanDK" <SharkanDK@hotmail.com> wrote in news:3beffa24$0$770
$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Ok. Jeg har 2 pc'ere, så jeg kan bruge den ene til ftp-, web- og
> mail-server. Det kan vel ikke køre på den samme maskine ?

Sagtens. Hvis den altså ikke bliver overbelastet.

--
Med venlig hilsen Esben
støt en god sag: www.stopcopydan.dk

Fra : supermand

Dato : 12-11-01 23:12

Jesper@vels.dk (Jesper Vels) mumlede noget i

> ArGoSoft Mail Server skulle være ok.

Jeg mener faktisk at den er gratis osse. Men det har til tider sin pris.
Deres ftp server var også gratis, og det tog ikke lang tid at finde et
bufferoverflow i den. både i USER og PASS kommandoen. skuffende. En skam
der var en anden der opdagede det før mig :(

Fra : Ole M. Madsen

Dato : 12-11-01 14:26

Hej,

> Hvordan sætter jeg min egen mail server op ? Skal jeg bruge 2 pc'ere ?

Teoretisk set ikke, du kan fint nøjes med din normale pc eller en gammel
box.

> Jeg har et .dk domæne, som jeg vil have til at køre på min egen pc i
stedet
> for webhotel. Det er ikke noget problem, men hvordan opretter jeg mail
> adresser til mit domæne ?

Du skal have fat i noget mailserver software og det afhænger jo selvsagt af
din platform. Jeg er pt. ret glad for Merkur fra Atrium software, der findes
efter min mening 3-4 gode til Windows platformen.
Husk at du får brug for en DNS ændring grundet blokering af port 25, læs evt
her :
http://www.dsl-faq.dk/faq/showquestion.asp?faq=4&fldAuto=43

Held og lykke !

/Ole - dsl-faq.dk

Fra : SharkanDK

Dato : 13-11-01 16:58

> http://www.dsl-faq.dk/faq/showquestion.asp?faq=4&fldAuto=43

Mange tak for linket. Det hjalp mig meget. Sådan et link burde alle folk
sende hvis de kender til det, i stedet for en masse svar om at det kan lade
sig gøre. Man skal jo vide hvordan.