virus program
Fra : Sas

Dato : 12-11-01 11:28

Hej med jer

Er der nogle der kan anbefale et godt virusprogram og personlig firewall

Har kigget på Norton, Mcafee og Norman..

Nogle der har lyst til at dele nogle erfaringer.

Sas

Fra : Carina & Thomas

Dato : 12-11-01 11:35

prøv www.avp.ru ( antivirus) og www.tinysoftware.com ( gratis
firewall)

Mvh Thomas

Fra : j o e y

Dato : 12-11-01 17:25

Jeg kan kun anbefale Norton Antivirus 2002... Jeg er blevet angrebet 3 gange
på de sidste måneder, men hver gang har den fundet dem og slettet dem!

eneste minus er at den hiver lidt i hastigheden !

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 21:20

"Sas" <sasjak1@hotmail.com> wrote in message

> Hej med jer
>
> Er der nogle der kan anbefale et godt virusprogram

Jeg ville nok hellere have et anti-virus-program...fremfor for et
virus-program...
McAfee skulle være fint.

>og personlig firewall

ZoneAlarm kan anbefales.

Mvh HAA

Fra : Morten Christensen

Dato : 12-11-01 21:44

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> McAfee skulle være fint.

Eller Norton Antivirus 2002, som det også tidligere er blevet fremført i
tråden her...

> ZoneAlarm kan anbefales.

Arh.. kan det nu også det?
jeg ved, at flere Orange's supportere faktisk IKKE anbefaler det, da det er
ikke brugervenligt nok.

Og min egen erfaring siger netop det samme.
anset hvilken ny side man går ind på, kommer den op ogspørger efter "Er det
ok at du selv kigger på den side her??"

Det bliver lidt frustrerende i den sidste ende :-/

Må jeg anbefale at bruge XP som OS i stedet for - den har nemlig inbygget
firewall - og kører ganske fortrinlig med Norton Antivirus :)

--
Morten C.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 12-11-01 22:07

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in message

> Arh.. kan det nu også det?

Ja, den blev klart anbefalet som personlig Firewall, på det Cisco PIX kursus
jeg var på i sidste uge.
Instruktøren er særdeles kompetent ( modsat mig selv ), og ved hvad han
snakker om.

> Må jeg anbefale at bruge XP som OS i stedet for - den har nemlig inbygget
> firewall - og kører ganske fortrinlig med Norton Antivirus :)

Firewall i XP beskytter kun indgående...ikke udgående.

Mvh HAA:

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 13-11-01 06:35

In article <HRWH7.5064$xW1.1516399783@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Firewall i XP beskytter kun indgående...ikke udgående.

Er det ikke lige gyldigt når din maskine først er kompromitteret? (Jo,
det er det, der er faktisk lige blevet lavet noget proof of concept,
hvor en gut demonstrerede, hvordan man blot kunne hægte sig på en DLL og
lade som om man var IE, så havde man dejlig fri adgang)

--
Andreas Plesner Jacobsen | The world wants to be deceived.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 13-11-01 18:09

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> wrote in message

> [...]
> hvor en gut demonstrerede, hvordan man blot kunne hægte sig på en DLL og
> lade som om man var IE, så havde man dejlig fri adgang)

Yeps...læste godt artiklen.

Mvh HAA:

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-11-01 16:45

"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in

> Og min egen erfaring siger netop det samme.
> anset hvilken ny side man går ind på, kommer den op ogspørger efter "Er
> det ok at du selv kigger på den side her??"

Jeg ved ikke hvordan du bruger zonealarm. Det er nok at sige ja en gang for
web browser, mail client osv.

--
Med venlig hilsen Esben
støt en god sag: www.stopcopydan.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-11-01 22:39

On Thu, 15 Nov 2001 15:44:58 GMT, Esben Skov Pedersen
<kingesben@12move.dk> wrote:

>"Morten Christensen" <mhc@gsx600f.dk> wrote in

>Jeg ved ikke hvordan du bruger zonealarm. Det er nok at sige ja en gang for
>web browser, mail client osv.

Det må være 'NetNanny' eller lignende han tænker på, mange forældre
installerer den slags på ungernes computer

--
Jens

Don't let your boss catch you doing this!

Fra : Morten C.

Dato : 16-11-01 02:31

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message
> Det må være 'NetNanny' eller lignende han tænker på, mange forældre
> installerer den slags på ungernes computer

Næ narj....

Det er det nu ikke.
Sådan noget snavs kunne jeg ikke finde på at installere på min maskine...
(altzå NatNanny

--
Morten C.

Fra : Morten C.

Dato : 16-11-01 02:33

"Esben Skov Pedersen" <kingesben@12move.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke hvordan du bruger zonealarm. Det er nok at sige ja en gang
for
> web browser, mail client osv.

Oh jo - men hvis du kommer ind på en ny side, som forsøger at ligge en
cookie ned i din lille småkagedåse til HDD, så får du straks et rap over
nalderne ( som i de unge dage, man gik i mors småkager og bliver spurgt
efter, om det er en sikker side.
Næste gang man så besøger siden, så sker der ikke så meget....

Men hvilken side i dag ligger ikke en lille lort på en HDD?

--
Morten C.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 17-11-01 20:20

"Morten C." <mhc@gsx600f.dk> wrote in

> Oh jo - men hvis du kommer ind på en ny side, som forsøger at ligge en
> cookie ned i din lille småkagedåse til HDD, så får du straks et rap
> over nalderne

Det har jeg aldrig oplevet.

> Men hvilken side i dag ligger ikke en lille lort på en HDD?

Så kan man jo slå cookies fra.