Regnvand eller afkalker (Blødt vand)
Fra : Finn Jensen

Dato : 12-11-01 06:47

Hej alle,

Dette her med blødt vand?

Jeg kom til at tænke på at i min lærertid satte jeg mange afkalkerfiduser på
vandrør for at fjerne kalken i vandet. Så var jeg lige jeg tænkte om samme
fidus kunne bruges når man skulle lave blødt vand til akvarier ??. Jeg
kender ikke den tekniske side af sådan en afkalker og hvor meget den sænker
dh graden men den virker efter hensigten da rørene ikke kalker til og man
vil i badeværelse, vaskemaskine m.v. ikke få problemer med kalk.

Kender nogen af Jer hvor meget dh sådan en fidus sænker eller om det bare er
spild af penge??

Noget andet er jo at bruge regnvand (kender nogen ca. værdien af dh i sådan
noget vand??). Men med fugleklatter, asbesttage m.v. tør jeg ikke
umiddelbart at bruge regnvand direkte, men tænkte om en kogning af vandet
først kan fjerne disse bakterier og urenheder??. Ved nogen dette??

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Ludo

Dato : 12-11-01 17:17

Jeg bruger regnvand. Direkte fra regnvandstønden -> intet problem.
Bank under bordet..

Fra : Jan Boegh

Dato : 12-11-01 17:39

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message news:qoJH7.4387$Gt.545561@news000.worldonline.dk...

> Kender nogen af Jer hvor meget dh sådan en fidus sænker eller om det bare er
> spild af penge??

Jeg tør godt: Spild af penge - rent woodo!

0

>Men med fugleklatter, asbesttage m.v. tør jeg ikke
> umiddelbart at bruge regnvand direkte, men tænkte om en kogning af vandet
> først kan fjerne disse bakterier og urenheder??. Ved nogen dette??

Bakterier af den slags du får fra regnvandet gør intet. Tag vandet
efter det har regnet et stykke tid, så er alt støv mv. skyllet væk.

mvh
Jan

Fra : Finn Jensen

Dato : 12-11-01 18:16

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> skrev i en meddelelse

> Bakterier af den slags du får fra regnvandet gør intet. Tag vandet
> efter det har regnet et stykke tid, så er alt støv mv. skyllet væk.

Summara summarum må så være at hvis jeg bruger spagnum OG regnvand så har
jeg det perfekte blødeste vand til både regnskovsfisk og opdræt ??

Jeg har en regnvandstønde stående i haven med 200 liter så dette ville jeg
så bruge men lige lade det løbe gennem et kaffefilter eller lign. for at
tage de værste partikler. Laver en hævert og tager overfladevandet.

Det er simpelthen genialt. Kan næsten ikke være rigtig at det skulle være så
nemt ???

--
Venligst
Finn Jensen