sidder fast i turtle prg,skal bruge vector~
Fra : jan

Dato : 12-11-01 00:30

Hejsa, jeg sidder og er ved at lave et lille turtle program.

og er desværre kørt helt sur i det, så håber der er nogle der har et par
gode råd.

I starten af programmet spørsges brugeren om et tal, det kalder jeg for n i
det følgende.
(Dette punkt hat jeg lavet )

Derefter tegnes der n kvadrater med sidelængde 500/ n
( Dette punkt har jeg også lavet )

Men nu kommer det svære, de n kvadraters centre er fordelt jævnt i en
rundkreds med en diameter på 300. Kvadraterne roterer så der i hvert kvadrat
er to sider der er parallelle med tangenten til cirklen ( i kvadratets
centrum )

Har et lille hint om at jeg skal bruge vector eller aaray, men kan slet ikke
gennemskue hvordan jeg får den roteret så ovenstående kommer til at passe,
håber der er nogle der har et par svar, så jeg kan blive det klogere og lidt
bedre-

Takker og Hygge

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 12-11-01 00:40

jan wrote:

> Hejsa, jeg sidder og er ved at lave et lille turtle program.

Er der en grund til at det hedder sådan??

> [...]
passe,
> håber der er nogle der har et par svar, så jeg kan blive det klogere

Det er lidt svært at hjælpe dig, når vi ikke ved hvordan du har lavet
alle delene. Hvor tegner du fx kvadraterne??
Lidt kode vil hjælpe os en hel del, i at hjælpe dig

Mvh.
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 12-11-01 01:01

on Monday 12 November 2001 00:40, Martin Ehmsen <thames@get2net.dk> wrote:

> Er der en grund til at det hedder sådan??

Læs flg. slides og du vil forstå
http://www.daimi.au.dk/~ioop/slides/turtle.pdf

Skildpaddeprogrammer bruges nogle steder som en pædagoisk indføring i
OO-sprog.

--
Jonas Kongslund <jonas(at)kongslund.dk> XNS: =Jonas Kongslund

Digital Rights - raising awareness of rights in the digital world
http://www.digitalrights.dk

Fra : jan

Dato : 12-11-01 01:16

Hejsa.

Oki her kommer der så hvad jeg har lavet indtil videre:

Tegner firkanterne ved:

public class Turtle extends TurtleWorld {
public Turtle (String s) {
super(s);
}

public void kvadrat1(int antalkvadrater){
for (int i=1; i<4; i++){
move(antalkvadrater/500);
turn(-90);
}
}

Dette har jeg gemt i Turtle.java

Så har jeg selve program koden, der indtil videre ser sådan ud:

import javax.swing.*;
public class Opg14 {

public static int getUserInput(String prompt) {
String str = JOptionPane.showInputDialog(null, prompt, "Input
Vindue",
JOptionPane.OK_CANCEL_OPTION);
if (str == null)
return -1;
else {
try {
Integer i = new Integer(str);
return i.intValue();
} catch (Exception e) {
return -1;
}
}
}

public static void main(String args[]) {
Turtle minturtle = new Turtle("ib");

int antalkvadrater = getUserInput("Hvor mange kvadrater skal der
være?");
minturtle.setDelay(100);
minturtle.jumpTo(200, 150);
} for (int i=1; i<=antalkvadrater;i++) {
minturtle.kvadrat(antalkvadrater);

}

Så jeg sidder fast efter at jeg kan få tegnet n kvadrater med 500/n
sidelængde.

Hvordan jeg får, de n kvadraters centre fordelt jævnt i en rundkreds med en
diameter på 300 og roteret dem så der i hvert kvadrat er to sider der er
parallelle med tangenten til cirklen ( i kvadratets centrum ) er mig en
gåde...

Håber at dette kunne forklare lidt nærmere hvad det er jeg er igang med og
hvor mit problem ligger....

p.s det hedder turtle da det benytter en turtle class, hvor i der er en
masse kommandoer til turtlen....

Hygge og Tak for al hjælp...