Kan ikke spille mit ynglingsspil via adsl
Fra : Brian Jensen

Dato : 11-11-01 20:11

Jeg er den glade "ejer" af en 1024/256 adsl forbindelse med en speedstream
2601 router fra tdc.
Nu er jeg kommet i den ulykkelige situation at jeg ikke kan spille mit
ynglingsspil Ultima Online.
Min firewall (Norton Personal Firewall) er sat til at give spillet fuld
adgang på alle porte. Routeren er sat til at give adgang for udp og tcp på
de porte som spillet bruger. Selvom jeg mener at have givet spillet 100%
adgang til internettet får det ingen forbindelse.
Jeg håber at det er den nyhedsgruppe at spørge og at der er nogen der kan
hjælpe.

Fra : BB

Dato : 11-11-01 21:02

"Brian Jensen" <brianje@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> adgang til internettet får det ingen forbindelse.
> Jeg håber at det er den nyhedsgruppe at spørge og at der er nogen der kan

Prøv at slå din firewall fra. Se om det virker?
Prøv at gå uden om din ruter og se om det virker (hvis du kan)?
Prøv begge ting.

Bryan.

Remove NOSPAM in my mail adress for personal mail.

Fra : Brian Jensen

Dato : 11-11-01 23:26

Har prøvet at slå firewallen fra, men det gør ingen forskel. Jeg tror at
problemet er routeren. Routeren kan jeg ikke slå fra da jeg planlægger at
dele internettet med min anden pc'er. Jeg har haft problemer med andre
programmer (winmx, icq, direct connect) som jeg har løst. Men jeg har prøvet
alt (pånær det rigtige) med ultima online uden resultat. Jeg har også prøvet
at ringe til tdc men de kunne ikke hjælpe.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-01 07:08

> [...]
prøvet
> at ringe til tdc men de kunne ikke hjælpe.

Ultima Online kræver nogle porte NAT'et

Se http://www.practicallynetworked.com/sharing/app_port_list.htm#Games

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Brian Jensen

Dato : 14-11-01 20:56

Jeg "brændte" routeren af da jeg opgraderede firmwaren. Fik en ny router med
opdateret firmware og nu virker det hele.
Men ellers så tak for hjælpen.

Fra : sunsite.auc.dk

Dato : 13-11-01 12:27

Yngling = ung
Yndling = foretrukkent (altså yndlingsspil)