Irsk musik fløjte-musik
Fra : Morten Snedker

Dato : 11-11-01 18:51

Jeg søger noget musik á la indledningen til Celine Dion's "My Heart
Will Go On".

Altså "klassisk" irsk fløjtemusik i den stille genre. Hvad skal jeg
lede efter?

mvh
Morten

Fra : Lars Stokholm

Dato : 11-11-01 18:57

On Sun, 11 Nov 2001 17:50:56 GMT, morten_nospam@dbconsult.dk (Morten
Snedker) wrote:

> [...]
>Will Go On".
>
>Altså "klassisk" irsk fløjtemusik i den stille genre. Hvad skal jeg

Prøv at kig på noget af det Allan Møller har.
Hvad er der med Irsk musik i øjeblikket

I låv Irsk musik åsse, hehe....

Venlig hilsen,
Lars

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 11-11-01 20:20

Morten Snedker skrev:

> Jeg søger noget musik á la indledningen til Celine Dion's "My Heart
> Will Go On".
>
> Altså "klassisk" irsk fløjtemusik i den stille genre. Hvad skal jeg
> lede efter?

Mine favoritter er de første plader med Clannad fra anden halvdel af
halvfjerserne.

hvm

Fra : Peter Kaas

Dato : 11-11-01 21:13

> Jeg søger noget musik á la indledningen til Celine Dion's "My Heart
> Will Go On".
>
> Altså "klassisk" irsk fløjtemusik i den stille genre. Hvad skal jeg
> lede efter?

Dvs. noget hvor der bliver spillet på tin whistle, ikke også? "Cal"
soundtracket af Mark Knopfler er anbefalelsesværdigt i den forbindelse.

Mvh
Peter

Fra : Lars HS

Dato : 14-11-01 22:30

Hej

Irsk fløjtemusik, prøv Chieftains. De er fænomenale med og uden rockbands,
de har Paddy Malhoney havde vist også lidt at gøre med musikken til
Titannic, som konsulent eller sådan noget..

James Galway (grin I bare) har forøvrigt lavet en særdeles hæderlig plade
sammen med Chieftains med Irsk fløjtemusik af den helt traditionelle slags.
Ellers skal du have fat i nogle jigs og reels der så hut jeg hvisker også
kan udføres af bl.a. tinwhistle.

lars hs