Opvarmning/massage
Fra : Carina Graversen

Dato : 11-11-01 19:35

Hejsa ...

Jeg træner temmelig meget med min vovse, og er i den forbindelse
interesseret i at lære noget om opvarmning/udstrækning/massage. Er der nogle
her i gruppen, der har kendskab til kurser eller lignende i Aalborg-området
???

Det skal ikke være et eller andet fuldstændig vildt kursus, der varer et
halvt år eller koster en bondegård - men selvfølgelig skal det heller ikke
bare være et overfladisk kursus, hvor man er lige ved at få stress fordi der
ikke er tid til at gennemgå teorien, eller hvor der ikke er tid til den
praktiske del. (- Det jeg havde forestillet mig var f.eks. et weekendkursus)

Hilsen
Carina

- - -
Carina Graversen (INA)
ICQ # 50 67 93 53

Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Redningshunde i Danmark:
http://www.redningshund.dk

Fra : Pia Palmblad Wright

Dato : 11-11-01 20:42

http://www.kibaji.dk/hundemas.htm
eftersøger - men smager da lidt af >>"fugl"?

Hilsen Pia

Fra : Max Larsen

Dato : 12-11-01 12:58

Hej

Der er et kursus der starter 22.-24. februar 2002 i Århusområdet,
måske det var noget.

Da kan også se på siden http://www.hundemassor.dk/vivi/ der bor i
Nielstrup
9981 Jerup, kan sikkert også hjælpe dig.

Ellers kan du se på foreningens side: http://www.hundemassor.dk/

Kærlig hilsen

Max Larsen

Fra : Carina Graversen

Dato : 14-11-01 23:35

Hej Max.

Mange tak for hjælpen - det ser vældig interessant ud, så jeg vil prøve at
kontakte Vivi i nærmeste fremtid.

Jeg kan se du også er hundemassør - kan du lokkes til at fortælle lidt om
dine oplevelser. Opdager I mange "skjulte skader" når I begynder at arbejde
lidt med hundens muskler, og kan man se nogen forandring på hunden, efter
man er begyndt at give den regelmæssig massage ???

Hilsen
Carina

Fra : Max Larsen

Dato : 15-11-01 15:35

Hej

Ofte tager vi video af hundens bevægelser (forfra, bagfra og fra
siden, under gang og løb) både før og efter massage, så man kan
sammenligne. Dette giver mulighed for dels at se bevægelserne i
slowmotion, dels selvfølgelig at sammenligne, og resultaterne viser at
massagen hjælper.

Vi har også haft en agility forening hvor vi havde som et fast punkt
på programmet at vi lavede opvarmning og udstrækning før træning og
udstrækning efter træning. Det burde være en naturlig på alle agility
pladser - men er det desværre ikke.

Kærlig hilsen

Max Larsen