Deling af TDC's "bredbånd"?
Fra : Mads Larsen

Dato : 11-11-01 17:41

Jeg har to computere som jeg skal have delt en "bredbånd" forbindelse
mellem. Der følger jo ikke en router med i TDC's bredbånds pakke, men så
tænkte jeg på om det var muligt at sætte en switch mellem ADSL modemet og
computerne? Kræver det ikke man har 2 IP adresser for, at computerne kan gå
på nettet uden at lave "deling af internetforbindelse" i windows? Jeg ville
gerne have det sådan så jeg kan gå hjem fra skole og starte min computer og
spille på nettet og så en 1 time efter kan mine forældre komme hjem og
starter deres computer og tjekke mails samtidig med at jeg spiller. Kan
dette lade sig gøre med 2 IP adresser? Eller skal man have en router? JEG
VIL IKKE LAVE DELING AF INTERNETTET I WINDOWS.

Mads

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-11-01 17:47

"Mads Larsen" <ozzie@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Kræver det ikke man har 2 IP adresser for, at computerne kan gå
> på nettet uden at lave "deling af internetforbindelse" i windows?

Jo, men det har du også som standard

Fra : Mads Larsen

Dato : 11-11-01 17:51

Jammen det var bare fordi jeg havde tænkt på at få fast IP-adresse men så
skal jeg jo lave deling af i windows, ik?
Kan du svare på mit egentlige spørgsmål om det er muligt at connecte til
nettet med begge computere uden brug af router men bare en switch og unden
brug af windws deling af internet?

Mads

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-11-01 17:55

> Jammen det var bare fordi jeg havde tænkt på at få fast IP-adresse men

> skal jeg jo lave deling af i windows, ik?

Hvis du har fast IP så har du kun en adresse til rådighed.

> [...]
til
> nettet med begge computere uden brug af router men bare en switch og

Det er det ikke hvis du kun har en adresse til rådighed.
Sikker på at du har brug for fast ip?

Fra : Enok Hauge

Dato : 11-11-01 17:55

On Sun, 11 Nov 2001 17:40:41 +0100, "Mads Larsen" <ozzie@mail.dk>
wrote:

> [...]
>dette lade sig gøre med 2 IP adresser? Eller skal man have en router? JEG
>VIL IKKE LAVE DELING AF INTERNETTET I WINDOWS.

Har du fast eller dynamisk ip? Hvis du har fast så er du nødt til at
skaffe en router eller fortælle TDC at du vil have 2 dynamiske
ip-adresser istedet for en fast. Har du derimod dynammiske så skal der
bare en hub eller switch mellem modemet og computerne.

Mvh. Enok Hauge